Permalänk
Medlem

Grooveshark-tråden.

http://listen.grooveshark.com/

Enkelt sätt kan man säga att Grooveshark är som Spotify. Du strömmar musik över nätet och lyssnar på din dator.

Det går att lyssna helt gratis utan ett konto.
Det går att lyssna helt gratis med ett konto (dina playlists sparas, du kan bli ett "fan" av en artist, etc. Du kan skicka musiklänkar till dina polare)

Med dessa två alternativ så lyssnar man i browsern i en flashbaserad spelare.

Det går att lyssna med ett betalkonto också och då får man lite fler perks. Bland annat en desktopapplikation.
https://vip.grooveshark.com/

Jag vet inte exakt hur det är uppbyggt men jag tror att det är användare som laddar upp musiken.
Problem som jag har hittat hittills är att ibland får man inte låtnummer på låtar. Ibland inte kompletta skivor. Ibland felstavade låtnamn. Ibland dubletter av låtar och album. Någon skiva som jag lyssnade på var klippt otroligt mycket för varje låt.

Dessa problem bekräftar mina misstankar om att det är användare som laddar upp musiken.

Grooveshark verkar i alla fall vara ett bra alternativ till Spotify.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Många låtar som inte finns i Spotify finns på grooveshark har jag märkt iaf

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Många låtar som inte finns i Spotify finns på grooveshark har jag märkt iaf

Ja, precis. Behöver inte vara ett alternativ till Spotify det kan vara ett komplement.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Kul med en Grooveshark-tråd!

Enda nackdelen jag ser med GS är att mediakeysen inte fungerar.
Skrev ett inlägg här för ett tag sen om de gick att fixa det på något sätt men fick inget svar och efter googling så har jag inte hittat något.
Borde ju inte vara speciellt svårt för dom att sno ihop ett plugin till FF som bindar knapparna till dess funktioner på sidan.
Skulle detta funka så skulle det vara guld!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

grooveshark rockar... har använt det ett tag å jag är hel nöjd:P

Visa signatur

Coler Master 534 - Gigabyte ga q35m s2 - Corsair vx550 -corsair XMS2 4GB - Hitachi 500GB - intel core 2 quad 9400 - Samsung dvd - XFX HD 4770 - Win XP