Permalänk
Medlem

Överklocka en 7450?

Hallå Hallå!

Har nu införskaffat mig en i7 920:a, och brorsan fick ärva mitt gamla system, och då bland annat min gamla Amd prolle, athlon 7450.
Jag känner att processorn skulle kunna trycka ut rätt mycket mer prestanda än den gör just nu. När jag ska överklocka min i7a kommer jag ta hjälp av guiden här på SweC, men när det gäller den andra vet jag inte riktigt hur jag ska göra eller var jag ska börja.

Utan överklockning körs den i 2,4 GHz, och ingen av de två kärnorna kommer i princip aldrig över 30 grader enligt HWMonitor. ( H50 kylning, lol ) Det känns alltså som att där är utrymme för en del överklockning.

Behöver ni veta några siffror på volttalen i nuläget för att hjälpa mig, eller det spelar ingen roll? Det bör väl inte spela någon roll att han har ett rätt gammalt moderkort?

Har även en annan lite enklare fråga: I HWMonitor finns det TMPIN0, TMPIN1 och TMPIN2. Vad representerar dem?

Tacksam för svar

Kristoffer

Permalänk
Medlem

ingen som är sugen?

Permalänk

läs guiden för att överklocka I7 som finns här på sweclockers skulle jag börjat med iaf där står nästan allt

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisthegamez
läs guiden för att överklocka I7 som finns här på sweclockers skulle jag börjat med iaf där står nästan allt

Om du hade läst rätt så ska han ha guiden till i7:an men vill veta hur han ska klocka den gamla athlonen.

Läs FAQ och återkom med de frågor och funderingar som uppstår

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed