Problem vid byta av hårddisk till PS3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en annan del av Sverige
Registrerad
Jun 2005

Problem vid byta av hårddisk till PS3

Hej.

Jag har bytt hårddisk till den som satt i min bärbara..
Då jag hade läst att ps3t skulle prompta på en formatering trodde jag att allt var lugnt så efter jag kopierat alla savegames till en extern hårddisk bytte jag och satte i disken från den bärbara..

Men vid uppstart av ps3t så promptar det inte alls för en formatering, istället vill den att jag ska ansluta ett lagringsmedium som innehåller uppdateringsinformationen för version 3.15 eller nyare..

Har laddat hem uppdateringsinformationen för version 3.15 (PS3UPDAT.PUP)
La in den filen på det enda tillgängliga mediet jag har, en mp3-spelare, och tänkte att det skulle. Det gjorde det inte..

Kan det vara så att jag behöver ett usb-minne för att få ps3t att läsa in filen och dess information?

Pennywise: Beep-beep Richie!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jan 2005

Du behöver ju ett lagringsmedium som har FAT32 iallafall!

|Intel Core i5-4670K (Corsair Hydro H80i)|MSI Z87-GD65|Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO|Gigabyte GeForce GTX 460 1024MB|Samsung SSD Pro Basic 840-Series 256GB|Corsair HX 750W 80+ Gold|NZXT H440W Silent Ultra New Edition Svart|Acer Predator XB241|Benq GL2440|Logitech G500|Steelkeys 6G|Windows 10 Svensk x64|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2004

lägg filen i en mapp som heter "UPDATE" som ligger i en mapp som heter "PS3"

EDIT: så *:\PS3\UPDATE\fil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en annan del av Sverige
Registrerad
Jun 2005

Perfekt! Tack så mycket.

Att bara lägga in filen direkt på :J och sedan att man hade usb-stickan formad som NTFS funkade inge bra

Pennywise: Beep-beep Richie!