Klantade mig under W7-installationen. Nu startar inte w7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNkeY-05
Då kan jag förklara problemet för dig;

Stollekund tappar bort sina installationsskivor, vilket skapar -fruktansvärt- mycket merarbete för återförsäljare samt tillverkare.

Ligger informationen på HDD tappas den inte bort, och gör man korrekt är detta inget problem.

men om vi nu tänker oss äldre människor som inte förstår hur man ska göra för att få ut sina "backup" cd skivor eller de kanske inte har några skivor att bränna med? hur löser man problemet, jo man gör så som kunden vill få bränna skivor själv eller få skivor direkt i handen.

tack för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNkeY-05
Då kan jag förklara problemet för dig;

Stollekund tappar bort sina installationsskivor, vilket skapar -fruktansvärt- mycket merarbete för återförsäljare samt tillverkare.

Ligger informationen på HDD tappas den inte bort, och gör man korrekt är detta inget problem.

Är det fruktansvärt mycket merarbete att skicka ut nya skivor? Vad kostar en brännbar dvd-skiva?

Det vore en sak om det fanns en imagefile av en ren OS-skiva att bränna ut på sin dator. Men det är ju inte så i normalfallet. Det är återställningsskivor som innehåller en massa skräp som ingen vill ha.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem

Hela problemet är att det är så krångligt att återställa datorn om strömmen går. Om tillverkaren utformar återställnignsläget som inte kräver service så slipper man detta problem...

Permalänk
Medlem

De är så himla snåla, en sketen dvd är väll inte mer ån några kronor. Många som inte läser manualen pluggar i strömmen använder datorn, ett år senare tappar de datorn hddn kaputt, vad ska man göra då? Gå den olagliga vägen? eller ringa tillverkaren och be dem skicka en skiva mot en trevlig kostnad? Nej den där återställningspartitionen kan de slopa helt.

Permalänk

Re: Klantade mig under W7-installationen. Nu startar inte w7

gör detta.............(om du har Win7 som backup Partition)

låna en (kopierad eller vad som helst) fungerande XP skiva av någon.....

sen installerar du XP på C: (du raderar alltså BARA C: partitionen)....sen startar upp den så allt funkar, efter det rebootar du med den inbyggda Win7 partitionen....installationen hoppar igång.

-----------------------------------------------------------------------------------------
gör detta.............(om du har Win7 på CD skiva (Recovery skiva))

låna en (kopierad eller vad som helst) fungerande XP skiva av någon.....

sen installerar du XP på datorn (eftersom du inte har nån backup Partition spelar det ingen roll om du raderar alla partitoner)....sen startar upp den så allt funkar, efter det rebootar du med Win7 skivan....installationen hoppar igång.

---------------------------------------------------------
-----------------------------------------
problemet är att Win7 har låst sig i ett läge där den inte "fattar" hur den ska ta sig ur.......du behöver bara hjälpa "smarthuvudet" på vägen en bit.

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem

Börjar vara dags att vi som konsumenter kräver saker, när man köper en dator så betalar man för ett os (datatillverkarna tar betalt(mer än vad dom själva betalar) (iförsig lite mindre än vad en oem kostar men inte många kronor mindre)Borde vara självklart att ett os som ska installeras på en ny dator ska följa med(på skiva) har många på mitt jobb som har fått bekymmer med detta hd´n krashat ,köper en ny hd, sen frågar dom mig varför funkar det ej med recovery skivan? dom ringer support & det enda dom får till svar e att dom måste köpa ett nytt windows(windows då) (acer ,hp/compac) (av 5st på jobbet så krachade hd´n för 4a)
Vid köp kräv en full windowsskiva ej recovery det är nog det enda man kan göra (får du inte det köp i annan butik

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

Det blev nått fel på filsystemet på min sprillans nya Compaq 615 Men jag ringde till HP och dom skickade mej en ny W7 skiva helt gratis

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg