Behöver hjälp med Lagg. och processor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kungsbacka
Registrerad
Jan 2010

Behöver hjälp med Lagg. och processor

Shaa jag behöver hjälp. jag lirar Counter strike source och Det laggar när jag lirar det är typ som att inte det hänger med! svårt att förklara. men det hopppar inte i lagg utan mer blir segt i vändning med mera. Jaag har bra fps ligger runt 101-85 hela tiden.har fps_max 101. sådan ping oxå runt 30 på nästan varje servern. och min Choke liggger på 0 hela tiden. jag har dock inget virus heller. och har diskrensat datorn rätt ofta. och även öppnat burken och tagit bort dam. jag har ingen aning vad detta beror på. Det laggar även på 1.6 . men oxå soucre som jag lirar mest.. Jag kör även med gamebooster men vad jag känner hjäpler det inte. jag har alltid kört på 800/600 upplösning och low på alla adnvance setting.

Ngn som kan veta vad det är för fel? bheöver hjälp:)

TACK I FÖRHAND

Och jag ska köpa ny processor vilken klan jag köpa runt 1500kr? som är bättre än den jag har?

http://www.inet.se/kategori/52/processorer

Dator:
Processor : AMD phenom(tm)9950 Quad core processor 2.20ghz
Ram/minne 4G
Systemtyp:64bitars oprativsystam Vista
Grafikkort: ATI Radeon HD 3600series
Skärm- Compaq tjockskärm 100hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008

Varför ny processor? Processorn duger ju men däremot är ju ditt grafikkort ganska gammalt. Du kommer knappt märka skillnad i spel med en ny processor om du tror det då det är grafikkortet som begränsar.

Men om du nu tvunget ska ha ny processor så skall du sattsa på en phenom.

Ska du bara spela css på den räcker det med den bästa 2 kärniga (Phenom II X2 550)

Annars så köper du en phenom II x4 945, 955 eller 965, beroende på hur mycket du vill lägga ut. Tror inte du märker jäte skillnad och om du inte skall klocka så gå på en ph II x4 945

Men som sagt om du vill få bättre prestanda i spel, lägg då 1500kr på ett grafikkort istället. Ett prisvärt kort är:Amd radeon 5770

Du kommer märka enorm skillnad i spel!

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2009

Han ska inte köpa 5770 för att få mer prestanda, 4870 ger mycket mer prestanda för pengarna.

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
Many wow, such coin
MSI Z87 MPOWER | i7 4770k | MSI Gaming GTX 970 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 840 EVO 250GB | Steelseries Sensei, Rival | Q-pad QH-90 | Q-pad MK85

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
Han ska inte köpa 5770 för att få mer prestanda, 4870 ger mycket mer prestanda för pengarna.

Sant. Dock vet vi inget om hans nätagg.. Kanske är en OEM-dator? Isåfall är väl 5770 bässt då det är strömsnålt + framtidssäkert (inte för det lär klara av dx11 spel i höga inställningar, men endå )

Annars 4890? Är inte det av mindre tillverkningsprocess än 4870? Eller kanske jag som fått för mig ngt..

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kungsbacka
Registrerad
Jan 2010

jaa okey men allstår tror du att det kmr hjälpa pm man har lagg?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kungsbacka
Registrerad
Jan 2010

Ska du bara spela css på den räcker det med den bästa 2 kärniga (Phenom II X2 550)

Annars så köper du en phenom II x4 945, 955 eller 965, beroende på hur mycket du vill lägga ut. Tror inte du märker jäte skillnad och om du inte skall klocka så gå på en ph II x4 945

--> men passar den min data då? för jag vet inte vad jag har för socket elle modekort dock?:D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathanrydell

--> men passar den min data då? för jag vet inte vad jag har för socket elle modekort dock?:D

Ja den passar i ditt moderkorts sockel. Men eftersom det är en nyare processorn krävs deta tt ditt moderkort har ett nytt bios som ahr inlagt stöd för den processorn. Ge oss ditt moderkorts namn så kan vi kolla upp det;)

Tror dock att du märker större skillnad i spel om du lägger pengar opå nytt grafikkort istället. Snarare grafikkortet som flaskar.

Dock borde din dator klara av counterstrike source utan problem. Kan inte vara skärmen som gör att spelet känns segt trotts hög fps?

Annars så öppna datorn och kolla på nätaggregaret hur många watt det är på. ( en liten låda där alla sladdar kommer från ) Så man vet vilket grafikkort det klarar av att driva.