Permalänk
Medlem

transgaming cedega

Hallå jag har börjat köra linux och skulle vilja kunna installera spela enklare osv.
Har provar med Wine redan men det funkar inte så bra som jag vill och nu undrar jag om någon kan länka till en sida där jag kan beställa wineX /transgaming cedega.

Vill få det på en skiva som jag hämtar ut på posten eller liknande och vill inte betala över internet utan med postförskott.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Lycka till med att fo en skiva po posten

Permalänk
Inaktiv

Cedega bygger på Wine. Om det inte fungerar i Wine så är risken att det inte fungerar i Cedega heller. Det är inte så att du gjort nåt fel? Prova att googla lite, finns massor med guider för hur du gör för att bäst få igång ett spel. Annars rekommenderar jag dualboot.

Permalänk
Medlem

Cedega fungerar så att du köper en prenumeration och där ingår det att få ladda hem mjukvaran samt support. Om du inte är så van med Linux så kommer du förmodligen att behöva denna supporten.

Prenumeration: http://www.cedega.com/subscription/subscribe.html

Man kan även köpa skivorna genom någon av Transgamings återförsäljare. Man brukar då få med några månaders prenumeration. Detta är såklart dyrare.

Återförsäljare: http://www.cedega.com/resellers/list/

Vad jag vet finns det ingen återfösäljare i sverige så du kan nog glömma postförskott.

Edit:
http://www.ggsdata.se/ är svensk återförsäljare för cedega, ser dock inga skivor i deras webshop.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem

Dualboot är tyvärr det enda som funkar riktigt bra :/

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar. har läst på lite mer om cedega nu och fattar hur det funkar med licens osv.

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle testa PlayOnLinux, det är gratis och är i princip samma sak nästan.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Du kanske skulle testa PlayOnLinux, det är gratis och är i princip samma sak nästan.

det är typ som cedega fast det är wine istället för cedega och mycket sämre.

Permalänk

Jag testade cedega men betalade med kort. ingen fara där. bara att man lägger upp en pågående betalning typ abonnemang.. lite surt men funkar bra.

kostar ju inte jättemycket.... licensen är ju online och cedega uppdateras regelbundet. det är det du betalar för.. som med all linux programvara..

Vissa problem uppstod när jag körde en midre bra lämpad variant av linux... dvs Mint.

Enligt cedega själva funkar många spel utmärkt på Ubuntu. och jag skulle tro det.

Resten med installation av spel osv finns det mycket bra guider på deras sida/forum och på nätet.

sen skall man väl ha ett Nvidia kort med. för att inte förstöra allt.. jag kunde köra med ATI men det är tyvärr inte lika bra lämpad för linux... surt men sant.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Safesurf-Gösta
det är typ som cedega fast det är wine istället för cedega och mycket sämre.

Mycket sämre? Bra och konstruktiva åsikter där Exempel?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jilted82
Mycket sämre? Bra och konstruktiva åsikter där Exempel?

få ut huvudet ur röven och försök använda playonlinux så kanske du förstår ;););)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Safesurf-Gösta
få ut huvudet ur röven och försök använda playonlinux så kanske du förstår ;););)

Oj, trodde inte det kunde bli mindre konstruktivt än ditt förra inlägg men det kunde det visst

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Safesurf-Gösta
det är typ som cedega fast det är wine istället för cedega och mycket sämre.

Så det är samma sak eller? Cedega använder väl också wine, eller har jag missförstått något?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Safesurf-Gösta
det är typ som cedega fast det är wine istället för cedega och mycket sämre.

Framför gärna någon objektiv kritik eller låt bli, ingen är intresserad av att höra dina personliga (negativa) åsikter om de inte understödjs av någon form av fakta.

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig av PlayOnLinux, tycker det fungerade hur bra som helst i början när jag inte kunde så mycket! Den sköter installationerna av dina spel, fast du bör kolla så det finns ett färdigt install script till dina spel innan du kör.

Annars så är det inga problem att endast använda Wine, kolla på winehq så att dina spel funkar först. Du kan även få jättebra hjälp där med hur du installerar just ditt spel!