Permalänk

Skillnad mellan 4850e och 250

Hej!

Jag är grymt sugen på en ny prolle då min 4850;e inte pallar vanliga cs, med 100 fps. Kommer det bli stor skillnad med en AMD Athlon II X2 250?

Jag har ett 4650ati graffe och 2 gig ram.

Visa signatur

Surface

Permalänk
Avstängd

jo det är en bättre teknologi ,och den är närmare klass med en intel i samma frekvens så ja den är bättre

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Din processor och ditt grafikkort klarar cs lätt, det är nått annat som gör att du inte klarar 100fps.

Uppdatera drivrutiner etc kanske hjälper.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

Ja den klarar 100fps på standardbanor som dust och nuke. Men så fort jag börjar spela lite större maps så fpsdroppar jag.

Visa signatur

Surface

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharge
Ja den klarar 100fps på standardbanor som dust och nuke. Men så fort jag börjar spela lite större maps så fpsdroppar jag.

Beror inte detta på för lite minne i grafikkortet eller ngt?

Kan inte tänka mig att din processor inte skulle klara av cs:P

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Hedersmedlem

Köp ett bättre graffe, det du har nu kör antagligen på "sunkigt" DDR2 minne, vilket inte gör spelen glada, så mängden minne är högt men alltför långsamt, så lägg pengarna på ett bättre graffe.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Det är säkert custom banor som är dåligt optimerade, absolut inte värt att uppgradera från 4650 för bara CS.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

Har provat med farsans graffe nu, det är ett 8800GT kort... det är nästan ingen skillnad, det droppar lika mycket.

Visa signatur

Surface

Permalänk
Hedersmedlem

Titta lite på denna review: http://www.amdzone.com/index.php/reviews/chipsets/9181-amd-78...

De har dessutom sämre graffe än vad du har.
Här kan du se skillnaden mellan prollarna: http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?p=36&p2=96

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharge
Har provat med farsans graffe nu, det är ett 8800GT kort... det är nästan ingen skillnad, det droppar lika mycket.

Iof är cs mest cpu-beroende. Kan dock inte tänka mig att din cpu inte skulle klara 100fps konstant.

Btw behövde inte athlon x2'orna dualcore optimizer för att fungera bra i enkeltrådade program som cs typ?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg