Bokförlag bekräftar Apple-tablet

Permalänk
Melding Plague

Bokförlag bekräftar Apple-tablet

Inför Apples presentation på onsdagen går ryktena heta om en kommande tablet-dator från det notoriskt hemlighetsfulla företaget. Nu bekräftar vd:n för bokförlaget McGraw-Hill att en surfplatta släpps om bara några timmar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Video 2:50 - 3:27
3:20 "Tabloy"/"Taboy" tydligt namn

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAHAH :D:D:D
Ska vi starta en betting pool om hur många armar och ben han blir av med?
Och hur lång tid det tar innan apple hittar något annat förlag som får förse dem med böcker?

Men... Eh... För att diskutera själva produkten så kommer den ju säkert vara helt perfekt. Men problemet kommer ju vara prislappen som kommer ha en fin Applestämpel på den. Den lär ju kosta någonstans mellan 700 och 1000 USD

Och vad hände med Apples kurs undrar jag...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Stilen är så Apple! Eller är de bara jag som kan dra några paralleller med iPhone? ^^

Permalänk
Medlem

Det är bara skisser som visats än så länge.

Permalänk
Medlem

Härligt! Bara priset som är intressant nu

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Avstängd

Äntligen! vill ha en sådan dator! behöver inte vara nåt från apple dock!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

räknar millisekunder

Permalänk
Medlem

Undra om dom använder Tegra till detta.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Trevligt. Skulle köpt den om jag inte redan hade en iPod Touch. Förväntar mig dock Apple-pris, dvs. 700+ USD.

Undrar vilket OS den kör? iPhone OS 4.0 kanske? Läste för ett tag sedan att version 4 dykt upp i någon webbsidas besökarlogg, vilket kan tala för det. Tveksamt om den orkar med OS X, men då har man förvisso inte sett specsen än. Imorgon (idag) vet vi förhoppningsvis!

Edit: Den ser ut att köra iPhone OS om man ska tro förlaget:

Citat:

And the tablet is going to be based on the iPhone operating system and so it will be transferable.

Visa signatur

Spel: Q9550 E0@4GHz+Akasa AK967 | Asus P5Q | Leadtek GTX 280 | 8GB Mushkin SP2 6400@946MHz | Antec 1200 | 2x500GB Samsung F1 | Corsair HX620 | X-Fi XtremeGamer | Z5500 5.1 | Sennheiser PC161 | 27" Samsung+22" LG | MX518 | G15 v1 | Win7 Pro x64 / Ubuntu 9.10 x86-PAE
Slösurf: Asus EeePC 1000H | Ubuntu Netbook Rmx 9.10

Permalänk
Medlem

Kolla slutet på nuvarande klipp.

Citat:

I like to smell my textbooks.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

godis.. är priset inte helt överdrivet så kan det bli en sådan.

Permalänk

Den här killen pratar helt klart för mycket. Apple har nog inte ens erkänt att den här produkten existerar officiellt än vad jag vet. De har inte sagt vad de ska prata om idag. Kan ju vara iPhone OS 4.0 som svar på Android. Klart de lanserar en tablet men grejen är att de som jobbar på Apple har hållit käften i sju år för de vet att det är dödligt allvar. Det har bara varit mediadistributörer som har trallat som barn helt ovetandes.

Och bilden är, som några redan påpekat, bara ett fankoncept. Verkar vara en variant av OS X på den. Medans killen i filmen avslöjar att den kommer att köra en variant av iPhone OS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Njukie
Stilen är så Apple! Eller är de bara jag som kan dra några paralleller med iPhone? ^^

Visst är det så. iPhone XXL.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

ser ut som en stor iPod touch.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
ser ut som en stor iPod touch.

Är ju dock en skiss av nån privatperson.. kanske hämtade inspiration från ipod touch/iphone.

Permalänk

Satan, vad dyr den kommer att bli.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Kan vi inte säga 'platta', 'skrivplatta', eller 'skrivtavla' snälla?
Helig skrift fanns på 'stone tablets', men vi säger inte 'Moses hade nå stone tablets' ..eller jo, nuförtiden gör nog folk det när jag tänker efter. Ää-ääh, http://www.penny-arcade.com/comic/2010/1/22/ .

Edit. Ah, hade jag läst hela meningen hade jag sett att du även benämnde den 'surfplatta'. Mycket fint! (Och bättre än mina förslag )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

den verkar ju som om den kommer bli awesome! största problemet är att jag inte kommer ha råd med den

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Va inte orolig, det kommer femtielva olika fulkopior från Dell, HP, Acer som du kan välja bland

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
den verkar ju som om den kommer bli awesome! största problemet är att jag inte kommer ha råd med den

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Va inte orolig, det kommer femtielva olika fulkopior från Dell, HP, Acer som du kan välja bland

Frågan är om man kan kalla det kopior när de redan har haft liknande produkter ute i många år. Fast nu när Apple släpper den, så kommer det förstås plötsligt dyka upp ett behov av Tablets hos många fler användare. Redan sen XP släpptes fanns begreppet "Tablet PC", även om de pga tekniken var klumpigare då förstås.

Men självklart kommer de att hänga på trenden och släppa produkter som lånar design. HP har väl sin "Slate" på gång.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Undra om dom använder Tegra till detta.

Sannolikt inte. Apple äger en icke oansenlig procentandel av Imagination Technologies som konstruerat GPUn i alla hittils utgivna versioner av iPhone, så de fortsätter nog på samma spår som hittils.

Permalänk
Medlem

Absolute har det funnits sedan tidigare men det jag syftar på generellt är att andra tillverkare är fega när det gäller design på sina produkter. Ett exempel är väl touchmobiler, visst fanns de innan IPhone men det först Apple släppte sin lur som andra tillverkare vaknade till. Antar det kommer vara samma sak här. De flesta kör med säkra kort (se bara Nokia och deras telefoner) tills någon annnan tar steget (apple), först då hakar alla andra på trenden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Frågan är om man kan kalla det kopior när de redan har haft liknande produkter ute i många år. Fast nu när Apple släpper den, så kommer det förstås plötsligt dyka upp ett behov av Tablets hos många fler användare. Redan sen XP släpptes fanns begreppet "Tablet PC", även om de pga tekniken var klumpigare då förstås.

Men självklart kommer de att hänga på trenden och släppa produkter som lånar design. HP har väl sin "Slate" på gång.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Dessutom har de varken samma dragningskraft när det gäller produktsläpp, eller lika bra designavdelning/marknadsavdelning som Apple. Illustreras rätt bra av PA;

http://www.penny-arcade.com/comic/2010/1/22/

Permalänk
Medlem

Jag kalla den som ska kallas en Apple tablet punkt slut. Och ska köpa en.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Allt har väl med att dom mutat in området journalister jävulskt bra. I förhållande till deras storlek etc så får dom sjukt mycket publicitet i media. När även SVT i nyheterna tar upp att ett visst program släppts som app till iPhonen så inser man att dom är troende, gränsande till fanatiker.

Men även vissa program som tex Spotify har ju fått väl mycket medieintresse i förhållande till vad det gör och vad det har för användarbas.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått grejen med Apple. Betala grymt överpris för undermålig hårdvara och ok OS bara för att få ett visst märke?

Känns som att Apple-köpare är ungefär som modefolket, måste ha rätt märke och sedan får det kosta vad det kosta vill.

Ska man säga något positivt om Apple är det väl det faktum att deras satsning på App Store var ett lyft som påverkade hela mobil-branschen positivt. Alltid något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Allt har väl med att dom mutat in området journalister jävulskt bra. I förhållande till deras storlek etc så får dom sjukt mycket publicitet i media. När även SVT i nyheterna tar upp att ett visst program släppts som app till iPhonen så inser man att dom är troende, gränsande till fanatiker.

Men även vissa program som tex Spotify har ju fått väl mycket medieintresse i förhållande till vad det gör och vad det har för användarbas.

Jag håller med dig lite där.
Men kan inte det bero på ett en hel del journalister är på gränsen till tekniska analfabeter, som sedan tidigare använder apple och därmed också är vana vid de produkterna?

Skriver detta på en HP2710p som är Tablet PC och håller med den som skrev att det har funnits liknande produkter ute förr för flera år sedan. Det finns riktigt Apple Tablet PC's också. En officiel och svindyr mod som något företag gör på deras datorer.
Det finns ett par saker som är avgörande för en Tabled PC

- Inte glasskiva.... kan alldeles för rätt gå sönder. Men något bra och hårt ändå.
- Skärm med sånt där lager så man kan använda det i solljus (HP som leder den ligan så länge har jag för mig, exporteras inte utanför USA).
- Hur lätt det är att skriva in text snabbt, om tableten har textigenkänning som lär sig användarens stil.
- Vikt ... får absolut inte väga för mycket för det blir för tungt att bära på snabbt.
- Batteritiden... antingen att den är god från början eller att den kan utökas med ett extrabatteri. (
- Och om de vill få bra spridning på sin Apple Tablet ... möjlighet att kunna använda den med handskar. Att iPhone inte går att använda med hanskar är löjligt. Alla bor inte i tropiskt klimat.

Fujitsu och Hp's gamla slates är rätt bra än idag. Men har mest vänt sig till diverse företagsfolk oftast, så designen har varit därefter (helt ok trots mycket av kritiken).

MVH/Regert.

EDIT: Rättstavning etc.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Intressant som fan tkr jag, kan bli en riktigt smidig sak men för mig ialla fall så är de inte intressant om den kostar som en laptop.. Max 5000 hade jag gett för en sån här pryl, över de så köper jag mycket hellre en laptop man kan ha mer nytta av även om de är klumpigare.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -