Permalänk
Avstängd

Ang: Athlon II X3 425

Halloj Sweclockers.

Någon som har en aning hur man låser upp den 4e coren på Athlon II X3 425 för det ska väl gå.

Om någon kan länka till någon guide eller något.
Sen undrar jag om den är låst till L3 cachen eller om det finns någon guide till det också.

Mvh

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Hedersmedlem

Sök i forat innan du skriver en ny tråd!
För att vara snäll denna gång får du denna gratis.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?view=getlastp...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Tack du

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Halloj Sweclockers.

Någon som har en aning hur man låser upp den 4e coren på Athlon II X3 425 för det ska väl gå.

Om någon kan länka till någon guide eller något.
Sen undrar jag om den är låst till L3 cachen eller om det finns någon guide till det också.

Mvh

Det går inte att låsa upp 4 kärnan på Athlon II det är bara Phenom II som du kan göra detta på

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
Det går inte att låsa upp 4 kärnan på Athlon II det är bara Phenom II som du kan göra detta på

Vem är det som lurat i dig detta? Finns folk på forat som lyckats med det "omöjliga"

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Vem är det som lurat i dig detta? Finns folk på forat som lyckats med det "omöjliga"

det ända jag hör o läst är dom som låst upp l3 cashen mer en så har jag aldrig hört om det

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
det ända jag hör o läst är dom som låst upp l3 cashen mer en så har jag aldrig hört om det

Om det är samma vi pratar om så har jag för mig att det både var L3:an och kärnorna?!
Här är en tråd iaf: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det är aldrig 100% säkert om det går eller inte men med rätt stepping, framförallt en gammal processor så är sannolikheten större.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

deneb baserad athlon II hade väl bara L3 inaktiverad och man kunde därför aktivera den igen men numera är väl L3 fysiskt borttagen från athlon II: orna om jag minns rätt, låsa upp kärnan går kanske om du har tur men om det är en nyare Athlon II så finns nog inte L3 öht.