Snabb fråga om brådskande beställning

Permalänk

Snabb fråga om brådskande beställning

Hej!

Tänkte beställa en dator till min bror inom dom närmsta dagarna, så har inte så mycket tid. Men vill ju gärna att dom som kan mest om detta kan ta sig en titt och kolla så allt fungerar tillsammans och är effektiv användning av pengarna. Framförallt ramminnena som jag undrar om dom passar. Kan jag byta ut något mot nåt lite bättre i samma prisklass?

Inget grafikkort på bilden utan där tänkte jag slänga in ett XFX RADEON HD4890 XXX 1GB som han får uppgradera senare om han så vill.

Mvh

Permalänk

Allting funkar, men varför inte intel i5 istället?

Permalänk
Medlem

Om hårddisken skall användas som systemdisk så rekommenderar jag något snabbare. Samsung Spinpoint F3 är min rekommendation.

CPU:n kan bytas till en 955 för att spara några kronor. Enda skillnaden är högre klock, jätteenkelt att överklocka.

Tror att du skulle få det hela billigare från misco.se om det är intressant.

Minnena finns i 1600mhz, vanligtvis bara ett fåtal kronor dyrare. Ska du/han inte överklocka spelar det dock ingen roll.

Moderkortet tycker jag är onödigt dyrt, men det kanske är något särskilt ni är efter.

Hmmm, ja det var mina tips.

Permalänk
Medlem

Så kan du/han slänga in en fet processorkylare, kanske en Corsair H50, för pengarna jag just sparade din bror.

AM3-moderkort för 1 850 kr? Nej, uscha.

För Crossfire, byt till P55A-UD4 och Cougar 700W/Corsair 650W/750W.

Jag vägrar rekommendera HAF 922 eftersom det är så fult, hade tagit ett Lancool K62 alla dagar i veckan framför det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
http://pici.se/pictures/jacnpTjdC.png

Så kan du/han slänga in en fet processorkylare, kanske en Corsair H50, för pengarna jag just sparade din bror.

AM3-moderkort för 1 850 kr? Nej, uscha.

För Crossfire, byt till P55A-UD4 och Cougar 700W/Corsair 650W/750W.

Jag vägrar rekommendera HAF 922 eftersom det är så fult, hade tagit ett Lancool K62 alla dagar i veckan framför det.

Hade lätt valt tuppels paket med UD4 mobo och corsair 650 w.

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |