Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Câmara de Lobos, Madeira, Portugal
Registrerad
Nov 2005

Planer för sommaren

Vad är era planer för sommaren. Själv reser jag med min fru till Abrantes på en intensivkurs i portugisiska. Det blir fjärde gången.

Fagerja

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Är ledig 4 veckor med start på v27.
Det som är mest troligt är att man sitter på en solstol med ett par öl på magen, och grillar järnet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fagerja
Vad är era planer för sommaren. Själv reser jag med min fru till Abrantes på en intensivkurs i portugisiska. Det blir fjärde gången.

Hur lång är kursen?

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett glas bubbel
Registrerad
Okt 2004

Blir väl förhoppningsvis praktik på någon byrå i Stockholm. Tacka vet jag pappersexercis!

Annars så ska jag nog försöka klämma in lite resande samt en hel del allmänt livsnjutande.

Dekadens

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2003

Semester i hemtrakterna, pga bröllop och dubbla 50-årsdagar, förhoppningsvis!

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Har faktiskt inte planerat någonting, har jobbat varje sommar sedan 8an så det har inte varit så mycket planering på somrarna. I år vet jag dock inte vad jag ska göra, jobba eller njuta av livet.

Eeeeeeh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2002

Har börjat sätta undan pengar till semesterkassan ifall jag kommer på något jag vill göra.

Det enda som i dagsläget är spikat är Sonisphere i Sthlm med lillebror 7e augusti.

Jag är småsugen att göra en bilsemester genom tyskland, får se om jag är för lat eller om man kanske genomför den grejjen.

En sak är säker iaf, tidigare i mitt liv har jag som mest varit ledig 2,5 vecka på sommaren, iår blir det minst 5 veckor!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Om jag inte tar tag i det tidigare så tänkte jag fixa till arbetsrummet - Tapetsera, nytt golv och lite nya möbler.
Sen blir det väl någon spontan resa till ett varmt land, som det sig bör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Ska köra denna runda till sommar, men har inte bestämt exakt stad vi ska köra igenom.
Har ni tips så hojta
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sv&msa=0&msid=11641...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

I år ska jag fan unna mig lite riktig semester för engångsskull.. Sweden rock och Arvikafestivalen till att börja med.
festivalsommar helt enkelt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2002

blir nog mestadels fiske för min del, åka runt i skärgården lite

Stationära: Intel i5 4690k 3,4GHz| 8GB DDR3 1800MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Intel Core2Duo E6600 2,4GHz | 2GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Câmara de Lobos, Madeira, Portugal
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Är ledig 4 veckor med start på v27.
Det som är mest troligt är att man sitter på en solstol med ett par öl på magen, och grillar järnet.

Hur lång är kursen?

Kursen är två veckor lång. Är ett par dagar före och efter kursen i Lissabon.

Fagerja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Mina planer är att först hitta jobb, tjäna pengar, åka utomlands å sen hem igen efter 3 månader med tjejen^^.

Hoppas det går:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Ska köra denna runda till sommar, men har inte bestämt exakt stad vi ska köra igenom.
Har ni tips så hojta
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sv&msa=0&msid=11641...

Hamburg och lubeck är fina grejer det:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jul 2008

Förhoppningsvis så kan jag få med ett finger i detta projekt: http://www.skistar.com/vemdalen/svenska/skidakning/grizzly_ex...
Skistars personal ska ju bygga snökanonssystemet, och det är ett ganska så rejält projekt i sommar... Jobbar ju åt skistar nu, men bara som vinteranställd...

Om inte lär jag väl göra nån variant på förra året, sova bort eländet så det kan bli vinter igen

-Citera alltid för svar-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Mar 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Förhoppningsvis så kan jag få med ett finger i detta projekt: http://www.skistar.com/vemdalen/svenska/skidakning/grizzly_ex...
Skistars personal ska ju bygga snökanonssystemet, och det är ett ganska så rejält projekt i sommar... Jobbar ju åt skistar nu, men bara som vinteranställd...

Om inte lär jag väl göra nån variant på förra året, sova bort eländet så det kan bli vinter igen

Sova bort sommaren!?
Är du tokig? Fyfan för vinter..

Aja, ont:
Peace and Love och eventuellt Uppsala Reggaefestival.
Och så fort den förbannade snön försvinner, motorcykel!

Dator: Svart | Skärm: Ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Inte en anning...

Kanske ta och fixa något shiftjobb eller jobba kväll/natt .. hade nog bara 1.5v i sommras så varför inte jobba istället?

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Ska jobba hela sommaren så att jag får ihop lite pengar och sen ska jag slösa bort det på allt möjligt....

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tokyo
Registrerad
Okt 2005

Ska resa genom Asien i 3 månader. Börjar i Kina sen ner till Vietnam, Malaysia, Bali, Borneo o tillbaka till Kina för shopping!

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Jag siktar på att jobba hela sommaren och plugga lite på omtentor. Övrig tid tänker jag göra så lite som möjligt.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Leta jobb = Inte hitta jobb = Leta mer jobb

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Leta jobb = Inte hitta jobb = Leta mer jobb

Kombinerat med Sprit.

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:Asus GTX 1060 3GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Mar 2006

Kanske åka utomlands. Tyskland, UK eller USA. Har dock inte bestämt mig för något men helst inte något charter som en "svensson." Orka med skrikiga ungar på stränder då man gärna skulle ta det lugnt där.

Annars hemma och ta det lugnt. Har haft absurt mycket att göra på jobbet så sliten det känner man sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Tänkte hyra ett flygplan och bygga lite erfarenhet i antingen USA, Sydafrika eller Australien. Sen blir det en massa longboard!

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
٩(͡๏&#81
Registrerad
Jul 2009

Jag tänker hitta tranbär i skogen.

Annars tänker jag springa runt med min vaskpanna och hoppas på det bästa!

Balle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Santiago Bernabeu
Registrerad
Maj 2007

Tågluffa!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

1v semester och 9 veckor jobb, eller något

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Sommaren? Den... har jag inte ens planerat.
Jag lär inte göra något speciellt. Hitta på något kul projekt i slutet av sommaren kanske.

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Arvikafestivalen och plantsättning om inget annat jobb dyker upp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Jobba häcken av mig samtidigt som jag ska ta MC körkort. Förhoppningsvis kan jag ta kortet under tidig sommar/vår så jag kan ut och åka en del med
Annars ska jag plugga lite till omtentaperioden i augusti, och glassa på nån strand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bakom skärmen
Registrerad
Feb 2008

Jag ska försöka innan sommaren plugga så jag får körkort sen på sommaren så ska jag nog jobba en del.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Jul 2007

Det blir väll 1-2 veckors semester. Troligtvis Göteborg med frugan och vänner över någon helg.

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

i5 7600k@5ghz / Gigabyte Z270K3 / 16gb DDR4@3200mhz
Gigabyte 1060GTX G1 ROCK 6G / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White