Razer gör dubbelsidig musmatta

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Razer gör dubbelsidig musmatta

En ny musmatta från Razer har två specialutformade ytor; en för precision och en annan för hastighet.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Jun 2009

Min gamla ExactMat har 2 sidor, samma egenskaper, totalt värdelös, slits snabbt. (och för liten)

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2007

Jag har också en Razer som har en sida för precision och en för hastighet, dock väldigt bra kvalitet och den kommer inte att bytas ut alls vad jag ser. Har haft den i typ 2-3 år. Köp den istället för ett säkert köp ;D http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=230659

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Har haft en Razer ExactMat, som har också 2 sidor, en control och en speed, det grövre underlaget kallat 'control' har faktiskt lite bättre glid än 'speed', så control ger inte alls bättre kontroll, det är bara ett försäljningsknep.
Dessutom har jag den för musmattan speciellt designade handledsstödet (ExactRest), den är mycket lik handledsstödet på denna Vespula musmatta, och jag tycker stödet är äckligt obekvämt, klarar inte av mer än några minuter med den, jag skulle säkert bryta handleden om jag skulle använda den i nån timme, som tur är så kan man enkelt ta loss den, men det kan man inte på Vespulan..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Mar 2007

Har också en exactmat lol, är iofs grymt nöjd med den, tycker att min mx518 glider bättre på speed sidan då den är "lenare"

Audio: AKG k400, k340, k240, Grado SR60, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
Fanless PC: HDPLEX H5, Ryzen 1600, 16GB DDR4, GTX 1060 6GB, HDPLEX 250w w/ 230w brick

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Exactmat här med. Den vita i aluminium som håller sig kall. Grov sida.
Är denna nya också gjord i aluminium?

När något upprepas ofta så uppfattas det som sanning...
Det hör man ofta...
hmm...
Här är en fördjupning sett från ett lite annat håll https://youtu.be/cebFWOlx848
Läs också boken Thinking, Fast and Slow

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Har en Exactmat jag me. Kör på speed-sidan men den har börjat gjort sitt nu.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2008

Min Steelseries matta har också 2 olika ytor dessutom följde en antiglid matta att ha under musmattan så att den ligger still på skrivbordet.

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: MSI Gaming M7, GPU: Asus 1080 Ti
CPU: Intel i7 6700@4.5Ghz, Ram: 2x8GB Corsair DDR4
Chassi: Fraktal design R5, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: Samsung 850, 500GB, Disk 2: Crucial mx, 500GB,PSU: EVGA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Jun 2009

Nör jag nötte CSS ett tag förr, slet jag ut Speed sidan på exact mattan på ca 1 månad, och riktigt sleden vare den efter ca 3, då var control sidan mkt bättre (bättre glid) Men att en matta slits så snabbt är rent åt helvete, då har man ju inte kontroll alls.... När den är ny är den för "hal", sen slits den sanbbt o blir trög....

Köpte senare en 5L som hållt i nått år nu, Nöjd men nu är även denna för liten å nästa blir en heaton matta då den verkar bra, (Stor, tunn, bra glid.)

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma
Registrerad
Maj 2005

Min Func Surface 1030 har också två olika sidor, en helt slät om en som är lite ojämn. Upplever att den ojämna sidan funkar bäst nästan jämt. Köpte den på DH 04 eller 05, håller skitbra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne, Höganäs
Registrerad
Aug 2006

Coolt, fUnc har ju haft en sådan musmatta sedan 1999...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Sep 2008

Tacka vet ja icemat , håller en livstid, är oxo väldigt exackt o funkar kalas.
Inne på 5 eller 6 året nu , håller nog lika länge till;-)
Man behöver inte vända på denna

Imac 27 2013
Macbook 2010
Ryzen 7 1800X | Corsair Hydro H110i | Asus PRIME X370-PRO | Corsair Led Vengeance 32GB 3200 @3066 RAM | MSI RX VEGA 64 |Win 10 Pro 64bit | Corsair 750 Airflow Edition | Corsair 750W | Logitech G920

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av solifer68
Tacka vet ja icemat , håller en livstid, är oxo väldigt exackt o funkar kalas.
Inne på 5 eller 6 året nu , håller nog lika länge till;-)
Man behöver inte vända på denna

Sant... har haft min icemat i 6 år nu. Och den är fortfarande lika bra som när den var ny. (och då har den överlevt WoW också)

< :: insert | impressive | computer | specifications | here :: >