Nvidia Tegra i tablet från MSI

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Nvidia Tegra i tablet från MSI

Det är inte bara Apple som storsatsar på surfplattor. Datortillverkaren MSI är en av flera tillverkare som förbereder modeller baserade på Nvidias uppdaterade plattform Tegra.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009

Den här verkar ju klart intressantare än Macs.

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2002

ja.. denna kan man ju till o med multitaska på! vilket gör att den kan vara värd ett köp!

jag har själv en iphone, men blev sjuukt besviken på ipad (iphone xxl)...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda

Instämmer!

| InWin 303 | MSI X99A MPOWER | Intel Core i7-5930K | 32GB Corsair Vengeance LPX | Nvidia GeForce GTX Titan XP | 240GB HyperX Predator M.2 | x2 500GB Samsung 850 EVO | Asus PG279Q | Vattenkylning | Mayflower Objective2/ODAC | Sennheiser HD700 | Windows 10 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick
Instämmer!

Tyvärr spelar det nog ingen roll, om det är intressant eller inte

Mac kommer sälja mer, utan tvekan. bara för att det är just det. Mac. Många som inte är insatta i det här på samma sätt som vi på sweclockers vill ha Mac osv, eftersom det är ju mer 'status'. Spelar ingen roll om det är bäst eller inte

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2008

Är nog ingen gigantisk marknad i vilket fall hur mycket olika tillverkare än hoppas att man ska hitta något nytt som kan slå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Nov 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
Är nog ingen gigantisk marknad i vilket fall hur mycket olika tillverkare än hoppas att man ska hitta något nytt som kan slå.

Sålänge jag kan multitaska på en tablet är det ett givet köp.

oj oj oj

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Jun 2002

Kan tveklöst tänka mig en sån. Jag ser ett flertal användningsområden för den som jag hittills inte hittar någon riktigt smidig lösning på i dagsläget!

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Nu börjar vi snacka, Ipad går bort för mig

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Verkar göra samma stora misstag som Apple gjorde, slänger in något mobil OS så man inte kan ens koppla den till stereon ordentligt, än mindre spela film till projektorn. Eller köra in alla program man vill.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Skulle vara skiträdd att få repor på skärmen på dessa tablets, hur har man tänkt?

står inga som hellst speccs på denna, och ända anledningen att den är intressantare än macs är för att den var en besvikelse för många
T.ex. att 4:3 skulle vara ett perfekt format att se på film på är inte ens något den större massan går på.

Skulle jag skaffa en tablet så skulle den användas privat som casual youtubande, facebook msn etc (måste kunna multitaska). För stor för att ha med på bussen om det inte är en resa till fjällen etc.

Bra att ha som redskap om man t.ex. studerar så man kommer ifrån alla anteckningar man gör på papper, man kan direkt spara allt på sin tablet istället (stöd för penna & hyfsad precision är ett krav).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Verkar göra samma stora misstag som Apple gjorde, slänger in något mobil OS så man inte kan ens koppla den till stereon ordentligt, än mindre spela film till projektorn. Eller köra in alla program man vill.

Agreed, och om den nu ändå är tänkt att användas hemma framför tvn så skulle det ju vara ganska smutt om man samtidigt kunde använda den som fjärrkontrol till datorn (kanske tom stereo/tv/video via ir). Möjligt att de finns stöd för det med mobila os, men windows känns ju som ett säkrare kort.

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Joakim Pekkari
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008

Verkar ju klart bättre än den övervuxna iTouchen

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vancouver, BC
Registrerad
Jul 2009

Vet inte om jag tycker dess tablets känns speciellt ergonomiska.
Blir ju jäkligt jobbigt om man vill skriva på dem med båda händerna. Ska man lägga den platt i knät och behöva sitta böjd över den eller?

H440 | Asus Z170-A | i5 6600K | EK XLC Predator 240 | 16GB 3000 | GTX 1080 | SSD 1.2TB | G2 750W | PG279Q | Vive

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2007

En surfplatta som kan göra flera saker samtidigt! Vilken genial idé! Något för Apple att ta efter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kälma
Registrerad
Nov 2006
Citat:

nVidia visade väl några modeller på sin presskonferens som hade HDMI och annat mums.

ASUS P8H77-m | GeForce GTX 1070 | Intel Core i5-3570K | Intel 320 180GB SSD
LENOVO T460P | Intel I7 6820HQ | Nvidia Geforce GTX 940MX | 512 GB SSD | 32 GB RAM
"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
nVidia visade väl några modeller på sin presskonferens som hade HDMI och annat mums.

Det kan bli riktigt najs, OM man kan installera de program man själv vill. Det handlar bara om tid, någon kommer lansera en "pekplatta" som har utgångar och kör ett riktigt operativsystem.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Skulle vara skiträdd att få repor på skärmen på dessa tablets, hur har man tänkt?

Det bör inte vara någon fara med glaset. Med all sannolikhet tempererat glas (härdat). Antar att det är i princip samma glas som Cowon S9 har (hoppas det iaf!).

http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.4398

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
٩(͡๏&#81
Registrerad
Jul 2009

Trevligt Lär vara bra lite bättre än apples motsvarighet ^^

Balle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ö
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Det kan bli riktigt najs, OM man kan installera de program man själv vill. Det handlar bara om tid, någon kommer lansera en "pekplatta" som har utgångar och kör ett riktigt operativsystem.

Finns redan
Kolla här:
http://www.archos.com/products/nb/archos_9/index.html?country...

Verkar riktigt cool.

Vill du skratta lite? Surfa gärna runt på Funlexia. Samlar allt kul där. Uppdateras varje timme! =)
http://funlexia.com/
Dela gärna med dig till dina vänner, och hjälp mig att få siten att växa lite =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

Undrar om någon av dessa nya Tablets som bygger på Tegra kommer att använda Moblin som operativsystem?
Skulle passa in riktigt bra till dem.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loefet
Undrar om någon av dessa nya Tablets som bygger på Tegra kommer att använda Moblin som operativsystem?
Skulle passa in riktigt bra till dem.

Om det nu finns någon port av Moblin till ARM. Men källkoden finns ju, lär ju gå att ordna utan speciellt stora problem. Inget man gör själv kanske, men dom som kan lär absolut ordna det och släppa till massorna. Jag skulle också gärna se moblin på den typen av datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2003

Dyrt.

Arbetsdator Antec Three Hundred | Core i7-860@stock | 16GB DDR3@1333 | Samsung 830 256GB SSD + 4TB HDD | GTX 460@900/1800/4200
HTPC/Speldator Lian Li PC-A05FNB | Core i5-3570K@4200 | 16GB DDR3@1600 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + 4TB HDD | GTX 660@1098/1098/6008 | Xbox One Wireless Controller
Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda

yes... hoppas den kommer med hdmi-ut

Citera mig så jag hittar tillbaks om du vill nått !
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2770981