Hur mycket handlar ni saker för varje månad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Jo gör det, jag vill veta om min DeepSea med pysventil var prisvärd. (EN klocka)

Bra där. Pengar som står still gör ingen glad. Livethedream - alltid!

Själv har ~4000:- över efter hus, bil, mat & fasta utgifter.
En tusenlapp av dem använder jag till att försöka ta död på mig med tobak.
Två tusenlappar av dem använder jag till att försöka ta död på mig med alkohol.
Sista tusenlappen shoppar jag (ontopic) med, ifall ingen fyller år den månaden.
(Då går ju pengarna dit, iaf hälften.)

Nu har jag lite kapital, eller "realiserbara tillgångar" om det skulle vara så,
men rent inkomstmässigt ser det ut ungefär så .. med 3000:- (min del) i matbudget.

Mvh

3000 på gift? fan du får tagga ner lite tycker jag;)

Permalänk
Medlem

Lägger mycket lite pengar på saker som kan klassas som just "saker". Resor och sparande till en bra bil är vad som för tillfället prioriteras från mitt håll. Är billig i drift var gäller mat, och sedan studenttiden tog slut, även vad gäller alkohol.

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
[B]Jo gör det, jag vill veta om min DeepSea med pysventil var prisvärd. (EN klocka)

Har sedan augusti köpt mig en Speedmaster Stainless och en Daytona Stainless (förhandsbetald, ej mottagen). Nu ser det ut som att jag eventuellt ska köpa en Hublot Big Bang Roséguld 44mm av en polare, men det får vi se. Så bara där har du potentiellt utgifter kring 200k på klockor det senaste halvåret (får väldigt bra pris på Hubloten ifall jag köper).

Förbaskat dyr hobby men å andra sidan är det en väldigt rolig sådan.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa lite större saker när jag väll köper saker. Nästa stora köp blir en macbook pro 13" iaf(när den nya väl kommer). Annars 2-300 i månaden som snitt kanske.

Permalänk
Medlem

Jag får 10000-15000 över varje månad när hyran och allt annat tjafs(alla räkningar, mat, kläder osv) är betalt. Är för gammal(30) för att springa på krogen varje helg så det försvinner inte så mycket där heller. Äter ute endel men det blir ändå mycket pengar över.

Så visst det händer att jag unnar mig lite pryttlar när jag känner för det. Nu har jag dock inte handlat så mycket(10000kr kanske) senaste året vilket har gjort att mitt konto bara växer och växer.

Jag är verkligen inte en sån som sparar, men jag tjänar för mycket för att göra av med. Och det är ett ganska behagligt "problem".
Iofs köper jag inte en massa skit bara för att jag kan, vill jag ha nåt kollar jag upp vad som är bra och vad som passar mig, sedan handlar jag
Snart ska det dock inhandlas ny burk och då ska det banne mig inte snålas!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Har sedan augusti köpt mig en Speedmaster Stainless och en Daytona Stainless (förhandsbetald, ej mottagen). Nu ser det ut som att jag eventuellt ska köpa en Hublot Big Bang Roséguld 44mm av en polare, men det får vi se. Så bara där har du potentiellt utgifter kring 200k på klockor det senaste halvåret (får väldigt bra pris på Hubloten ifall jag köper).

Förbaskat dyr hobby men å andra sidan är det en väldigt rolig sådan.

O, vad skönt. Nu känner jag mig ju nästan normal. Tackar, tackar.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag får 10000-15000 över varje månad när hyran och allt annat tjafs(alla räkningar, mat, kläder osv) är betalt. Är för gammal(30) för att springa på krogen varje helg så det försvinner inte så mycket där heller. Äter ute endel men det blir ändå mycket pengar över.

Så visst det händer att jag unnar mig lite pryttlar när jag känner för det. Nu har jag dock inte handlat så mycket(10000kr kanske) senaste året vilket har gjort att mitt konto bara växer och växer.

Jag är verkligen inte en sån som sparar, men jag tjänar för mycket för att göra av med. Och det är ett ganska behagligt "problem".
Iofs köper jag inte en massa skit bara för att jag kan, vill jag ha nåt kollar jag upp vad som är bra och vad som passar mig, sedan handlar jag
Snart ska det dock inhandlas ny burk och då ska det banne mig inte snålas!

Vad har herrn för trevligt arbete?

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

lite olika men oftast så blir det mer än man tänkt sig eftersom man inte tänker på alla små utgifter som tillsammans kan bli ganska stora men runt 2000kr försöker jag hålla mig på

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Är väldigt sporadiskt...

Kan gå flera månader utan att jag köper ett klädesplagg men t.ex. nu har två par jeans gått sönder i grenen så jag måste handla nya snart. Samma med tröjor, köper nya när de går sönder eller börjar se slitna ut. Så vissa månader kan det bli 3-4 tröjor och lika många par jeans, sen ingenting på ett halvår eller ännu längre.

Med teknikprylar är det samma sak. Kommer t.ex. ha min mobil tills den går sönder, datorn tills det inte går att köra det jag vill på den.

Gör musik och har nu råkat ut för att flera musikprylar gått sönder samtidigt, så sedan jul har jag lagt ner närmare 7000:- på sådant, men jag hoppas det nya ska hålla i minst 4-5 år i alla fall. Har också kunnat sälja lite gamla grejer för ca. 1500:-.

Lite orolig för monitorhögtalarna bara då de har väldigt många år på nacken nu och inte var så bra kvalitet ens från början (Behringer).

Jag lever i princip på CSN och ibland något litet extra ströjobb, dock inget fast. Är i övrigt väldigt ekonomisk och har ett excel-dokument för varje månad med utgifter och inkomst som jag följer slaviskt. Veckohandlar på lågprisbutik, och köper bara nödvändig mat, inget onödigt som godis, läsk, chips... Idiotiskt att betala 25-50% mer för exakt samma livsmedel i någon närbutik också. Äter aldrig ute, dricker nästan aldrig alkohol (är absolut inte nykterist men förstår inte vitsen med att supa varje helg heller).

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

ungefär 5-10k varje månad i princip...finns alltid nått man vill göra eller vill ha >_<

Permalänk
Medlem

Jag har dragit ner drastiskt på mina utgifter..
Detta blir första månaden sen jag börja arbeta(snart 4 år sen), jag faktiskt har nån nämvärd summa kvar på sparkontot..Och de känns helt sjukt otroligt skönt!
Och då har jag inte snålat alls, bara haft koll på vad jag lägger cash på och med en dagsbudget på 100 spänn så får man helt plötsligt massa pengar över

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Förr låg det kring 10.000:- i månaden på prylar. Idag varierar det kraftigt. Ibland ingenting, ibland kanske en 1000 - 2000:- max.

I år har det köpts ny dator samt tv för ca 25.000:- så det varierar som sagt

Permalänk

Är gymnasiestudent/elektrikerlärling, och de månader jag inte gör min lärlingstid så har jag 1050 i inkomst och utgifterna ser ut ungefär såhär;

Mobilräkning: 250-300kr
Mat och annan kost: 100kr ca
Bensin: Resten

Annars så när jag får lärlingslön så sätter jag undan minst hälften direkt, resten brukar gå till de lite dyrare inköpen, bil, dator, ny mobil och liknande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraLord
Är gymnasiestudent/elektrikerlärling, och de månader jag inte gör min lärlingstid så har jag 1050 i inkomst och utgifterna ser ut ungefär såhär;

Mobilräkning: 250-300kr
Mat och annan kost: 100kr ca
Bensin: Resten

Annars så när jag får lärlingslön så sätter jag undan minst hälften direkt, resten brukar gå till de lite dyrare inköpen, bil, dator, ny mobil och liknande.

Får man verkligen räkna av lärlingstid under tiden man studerar?
Jag får inte göra det:( Hade ju vart ganska skönt att vara av med hälften när man slutar i juni. OT: 1050kr i månaden går på prylar även om det vart mycket mer mellan juli-december när det fanns lovjobbs pengar kvar

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Får man verkligen räkna av lärlingstid under tiden man studerar?
Jag får inte göra det:( Hade ju vart ganska skönt att vara av med hälften när man slutar i juni. OT: 1050kr i månaden går på prylar även om det vart mycket mer mellan juli-december när det fanns lovjobbs pengar kvar

Tror det är lite olika från skola till skola, men min klass har blivit anställda på olika företag runtom i staden och får lärlingstiden avklarad under gymnasietiden, men då går jag också eleteknik 4-årig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraLord
Tror det är lite olika från skola till skola, men min klass har blivit anställda på olika företag runtom i staden och får lärlingstiden avklarad under gymnasietiden, men då går jag också eleteknik 4-årig.

Säkert, jag går ju kommunalt, du kanske går fri skola? Sen läser jag tre år så jag är klar när du är klar Vi har bara 12veckor praktik under tre år även om det är lätt att stanna nån vecka extra

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed