Läcka: Windows 8 i juli 2011

Permalänk
Melding Plague

Läcka: Windows 8 i juli 2011

Ett läckt dokument från en före detta anställd på Microsoft anger att nästa version av Windows kan släppas redan nästa år.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

de låter bra får vänta tills dess då:P
har inte testat win7 än,xp duger än så länge.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på deras cykler på senare tid är ju frågan om detta OS kommer vara särskilt intressant...

Permalänk
Medlem

Oj redan.. känns lite tajt?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Sjunker priset i samma veva som de släpps frekventare så blir man ju glad Kanske inte lika stor skillnad mellan versionerna men å andra sidan inte lika stora kostnader, särskilt om uppgraderingen blir extra billig. Ungefär som OSX med andra ord.

Permalänk
Medlem

hum... ja om dom sänker priset till 500:- för sina operativ så kan dom ju släppa dessa med 2år mellan. annars är det fan bara löjligt.......

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Inaktiv

Det bästa vore väl om alla tvingas uppdatera 1 gång om året, lagom till semestern. Då riskerar man ju inte att, som nu, sitta med IE 6.0 och en massa säkerhetshål.

Permalänk
Medlem

Löjligt.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Man behöver inte uppgradera direkt när det kommer. Det går säkert fint att köra Windows Vista eller Win 7 tills Win 9 kommer.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Spekulationer.

Permalänk
Medlem

Undrar hur många som kommer vänta hahahah

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
de låter bra får vänta tills dess då:P
har inte testat win7 än,xp duger än så länge.

Nöjer man sig med en Celeron processor kan jag tänka mig att XP också duger bra

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

Frågan är hur fort dom kan spotta ur sig halvfärdiga system utan vesäntliga, ickevisuella uppgraderingar.

Kärnan är ju fortfarande lika kanonbra!

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk till de här ryktena. Det känns alldeles för nära inpå.

Och även om tidsplanen nu skulle vara sann så lär släppet bli försenat nåt år som vanligt. Hösten 2012 stämmer nog bättre isf.

Permalänk
Avstängd

ser inget fel med det. Att uppdatera efter varige ny release är frivilligt och någonting som merparten lär välja bort. Se bara så länge XP har överlevt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
ser inget fel med det. Att uppdatera efter varige ny release är frivilligt och någonting som merparten lär välja bort. Se bara så länge XP har överlevt.

Det vore bättre om den stora massan tvingas att uppdatera, så gamla säkerhetshål inte lever kvar. Alltså att den tidigare Windowsversionen dödas och inte går att använda efter exemplevis en månad efter att den nya versionen har släppts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Det vore bättre om den stora massan tvingas att uppdatera, så gamla säkerhetshål inte lever kvar. Alltså att den tidigare Windowsversionen dödas och inte går att använda efter exemplevis en månad efter att den nya versionen har släppts.

Då borde kostnaden för OS gå ner otroligt mycket.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Det vore bättre om den stora massan tvingas att uppdatera, så gamla säkerhetshål inte lever kvar. Alltså att den tidigare Windowsversionen dödas och inte går att använda efter exemplevis en månad efter att den nya versionen har släppts.

Om de var gratis så ok.

EDIT: ash "dubbelt".

Permalänk
Medlem

2år mellan uppdateringen är perfekt! Apple kör ju liknande.

mindre och mer frekventa uppgraderingen till ett lägre pris är helt klart att föredra!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Tror det här bara är lösa rykten när man ganska nyligen investerat i ett nytt operativ så orkar man inte investera i yttligare ett nytt när det man har funkar utmärkt. Tror microsoft förstår det med så skulle gissa på att 2012 blir det beta och 2013 släpp på det här nya operativet?

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem

Den tabellen hade jag också kunnat göra i excel, och att leta upp korrekta historiska datum är ju gjort ganska så kvickt de med.

Enligt mig betyder den där tabellen ingenting.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Spekulationer ja

Kontor lär inte byta OS varje / vartannat år

OEM tillverkare kanske..

Mig? Nejfan, har suttit på XP om de hade haft dx11.

Windows e så jävla dyrt också.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

jag får väll tanka hem windows 8 BETA build 8509.02 med DX11.1 nu då och testa

tjoo flöjt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk

Lagom löjligt men ärligt talat bryr jag mig inte Om DX10 och 11 fanns på XP hade jag utan tvekan använt XP. Det bästa OSet som gjorts enligt mig.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Hehe, vill man ha en snabb dator så rekommenderas. Dos 6.22 och Win 3.11.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Avstängd

haha, är 100% säker med all säkerhet att det inte är sant

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Lagom löjligt men ärligt talat bryr jag mig inte Om DX10 och 11 fanns på XP hade jag utan tvekan använt XP. Det bästa OSet som gjorts enligt mig.

du sku inte behöva 12GB ram någonsinn i windows iaf

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Det verkar som att flera inte fattat, man måste inte köpa nytt OS varje gång de släpper nytt. De som köper nya märkesdatorer får däremot så uppdaterat OS som möjligt. Det är ju ganska mycket finlir på varje OS nu, det är förmodligen därför det inte är så långt mellan flera utgivningsdatum. Skillnaderna mellan XP och Vista är egentligen inte så stor, det mesta handlade om GUI, likaså mellan Vista å 7. XP till Vista gav iof DX10 vilket gjorde att jag köpte det. Skillnaderna mellan Vista och 7 inte heller särskillt stora, jag var inte imponerad iaf.

Och man behöver inte speciellt mycket RAM för varken Vista eller 7. Om du har 4 GB så har man endå 1.3 GB över i GTA4. Sedan så finns det ju alltid sånna som vill spela Crysis samtidigt som man spelar GTA4 eller andra extremfall där de använder mycket minne. Men allt över 4 GB är overkill för mer än 90 % av alla användare skulle jag gissa. Jag har givetvis ingen statestik på vilka program människor kör.

Permalänk
Medlem

Ju kortare produktcykel desto mer intäkter?

Tråkigt att de inte kan fullända produkterna innan de släpper dem.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur de olika Windows produkterna har varit förut så kommer Windows 8 att vara en flopp...

Microsoft kan bara lyckas varannan gång...