Läcka: Windows 8 i juli 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loefet
Med tanke på hur de olika Windows produkterna har varit förut så kommer Windows 8 att vara en flopp...

Microsoft kan bara lyckas varannan gång...

Jepp,
Windows 98 - Bra
Windows ME - Dåligt
Windows 2000 - Bra
Windows XP - Dåligt
Windows Vista - Bra
Windows 7 - Dåligt

eller hur tänkte du?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Jepp,
Windows 98 - Bra
Windows ME - Dåligt
Windows 2000 - Bra
Windows XP - Dåligt
Windows Vista - Bra
Windows 7 - Dåligt

eller hur tänkte du?

What? Tror han menar tvärtom, både XP och win7 äger ju vista med hästlängder

Permalänk
Medlem

Nice, hoppas att Microsoft vågar ta steget att inte göra en 32-bit version av windows 8.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Fan va bra,Microsoft är alltså ute efter Kvantitet och hoppar över kvalitet.Iof inget dom är kända för sen innan heller men men,

Ska bli intressant!Brukar ju bli något halvfärdigt när allt ska gå fort.

Kanske är en motsvarighet till windows ME på G?Då behövs det säkert inte speciellt mycket tid för att sabba ett OS

QUOTE]Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Det vore bättre om den stora massan tvingas att uppdatera, så gamla säkerhetshål inte lever kvar. Alltså att den tidigare Windowsversionen dödas och inte går att använda efter exemplevis en månad efter att den nya versionen har släppts. [/QUOTE]

Öhh? Brukar väl vara nya system som sitter med säkerhetshål?Kör XP fortfarande och det fungerar minst lika bra som Vista och win7 ,tillåmed bättre i vissa situationer.Men vill man ha Eyecandy så visst,Men det har ju inget med kreativitet att göra!
Känns som arbetsflödet kommer i sista hand i dom nya OS som kommit den senaste tiden,Måste klämma in mer skräp för att kunna påstå att något är modernt,Jag sitter inte och drar i skinnet till UAC och ikoner iaf

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Text

Windows 95 - Ok
Windows 98 - Dåligt (nytt)
Windows 98SE - Bra (fixar många av problemen Win98 hade)
Windows ME - Dåligt (nytt, tog bort dos)
Windows XP - Bra (fixade många av problem ME hade)
Windows Vista - Dåligt (helt nytt)
Windows 7 - Bra (fixade många av problemen Vista hade)

Tog bort 2000 då det är i stort sett samma som XP och var mer ett server OS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tih.
What? Tror han menar tvärtom, både XP och win7 äger ju vista med hästlängder

jag tycker faktiskt att vista är bättre än win7, i alla fall med vilka program som fungerar tex fungerar inte Norman, deamon-tools, alcohol 120%... i win7

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Han har en poäng! Men varanna regeln håller inte riktigt. Eller så är det undantagen som bekräftar regeln.

Utan att räkna med Windows 1.X och olika NT version så skulle jag skulle göra listan så här:

Windows 95 - Bra
Windows 98 - Dåligt
Windows 98 SE Bra
Windows ME - Dåligt
Windows 2000 - Bra
Windows XP - Bra men Windows 2000 var bättre på äldre datorer
Windows Vista - Dåligt
Windows 7 - Bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ponanmsi
jag tycker faktiskt att vista är bättre än win7, i alla fall med vilka program som fungerar tex fungerar inte Norman, deamon-tools, alcohol 120%... i win7

Daemon Tools funkar perfekt i W7.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ponanmsi
jag tycker faktiskt att vista är bättre än win7, i alla fall med vilka program som fungerar tex fungerar inte Norman, deamon-tools, alcohol 120%... i win7

daemon tools fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tih.
What? Tror han menar tvärtom, både XP och win7 äger ju vista med hästlängder

Men Win ME är ju tidernas störste skit och Win 2000 var mycket bättre än XP tills MS övergav det.
Win 98 var ju också otroligt bra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ponanmsi
jag tycker faktiskt att vista är bättre än win7, i alla fall med vilka program som fungerar tex fungerar inte Norman, deamon-tools, alcohol 120%... i win7

Det är bra mycket mer än bara dom som inte funkar i win7, bland annat en hel bunt med drivare funkar inte som dom ska... Som jag sagt i tidigare trådar angående vista o win 7 så fattar jag inte att Vista fortfarande får massa kritik när det fan i mig är det bästa OS:et av alla.
Vista har aldrig krånglat för mig. Det är bra mycket bättre och stabilare än xp, och Win7 körde jag inte mer än en vecka med då det bara vart massa knas för mig med program o drivare. Äehh, min röst ligger på Vista
som sagt så är det väl lite av en smak sak också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkezd
Den tabellen hade jag också kunnat göra i excel, och att leta upp korrekta historiska datum är ju gjort ganska så kvickt de med.

Enligt mig betyder den där tabellen ingenting.

I agree

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Daemon Tools funkar perfekt i W7.

det står att det ska funka i Win7 men det säger att man ska starta om för att slutföra installationen varje gång man startar datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Det är bra mycket mer än bara dom som inte funkar i win7, bland annat en hel bunt med drivare funkar inte som dom ska... Som jag sagt i tidigare trådar angående vista o win 7 så fattar jag inte att Vista fortfarande får massa kritik när det fan i mig är det bästa OS:et av alla.
Vista har aldrig krånglat för mig. Det är bra mycket bättre och stabilare än xp, och Win7 körde jag inte mer än en vecka med då det bara vart massa knas för mig med program o drivare. Äehh, min röst ligger på Vista
som sagt så är det väl lite av en smak sak också.

jag håller med dig

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Men Win ME är ju tidernas störste skit och Win 2000 var mycket bättre än XP tills MS övergav det.
Win 98 var ju också otroligt bra.

+1, I agree.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loefet
Windows 95 - Ok
Windows 98 - Dåligt (nytt)
Windows 98SE - Bra (fixar många av problemen Win98 hade)
Windows ME - Dåligt (nytt, tog bort dos)
Windows XP - Bra (fixade många av problem ME hade)
Windows Vista - Dåligt (helt nytt)
Windows 7 - Bra (fixade många av problemen Vista hade)

Tog bort 2000 då det är i stort sett samma som XP och var mer ett server OS.

Håller med din lista är den mest korrekta, Windows 2000 var inte ett konsument OS och hör därmed inte med på listan, dessutom tar man med windows 2000 måste man ta med Windows NT4 Workstation.

Så håller med 8 kommer antagligen floppa.

Permalänk
Medlem

"Trots att äktheten inte går att bekräfta finns det en del som ändå ger en viss trovärdighet till uppgifterna, bland annat att samtliga historiska datum som anges är korrekta."

(Fetstil tillagd av mig.)

Att använda detta som argument för trovärdighet är ju... absurt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Självklart är detta fejk. Om det är en förre detta anställd så är det väl en viss bitterhet som driver personen till att skoja till det lite med sina otroliga kunskaper i Excel och förmåga att leta upp historian om tidigare operativsystem livslängd på Internet.

Kom igen nu, detta är ju bara för dåligt.

Permalänk
Medlem

kanske är en server version utav win7 som kommer ut

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ponanmsi
jag tycker faktiskt att vista är bättre än win7, i alla fall med vilka program som fungerar tex fungerar inte Norman, deamon-tools, alcohol 120%... i win7

Alc 120% och Deamon funkar utmärkt i Win 7. Nordman har jag lyssnat på flera gånger så det funkar det med.

Windows Seven äger.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
kanske är en server version utav win7 som kommer ut

Server versionen av windows 7 har redan släppts, Windows Server 2008 R2.

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Men Win ME är ju tidernas störste skit och Win 2000 var mycket bättre än XP tills MS övergav det.
Win 98 var ju också otroligt bra.

Windows ME är inte skit! det är Windows! what do you expect?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
kanske är en server version utav win7 som kommer ut

Jag tänkte samma sak. Man borde ställa sig frågan: Vad är Windows 8? Kommer det ersätta Windows 7 eller är det som ovan nämnt bara "Windows 7 Server Edition".

Jag förstår inte hur Microsoft tänker om de planerar att ersätta Windows 7 så snabbt. Visst, dom vill tjäna pengar. Men om dom verkligen ville tjäna pengar skulle dom sänka priset på Windows till 500-700kr. Då kanske alla som sitter på XP skulle uppgradera. Windows 7 har väll bara några ynka procent marknadsandelar än så länge.

Men det är ju Microsoft så vad förväntar man sig. De säljer hellre väldigt få licenser svindyrt än att sänka priserna och sälja 100 gånger mer. Det är nästa som att dom tigger om piratkopiering. Oftast är ju den nya versionen inte bättre än den förra heller.. suck.

Det luktar flopp redan nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Det vore bättre om den stora massan tvingas att uppdatera, så gamla säkerhetshål inte lever kvar. Alltså att den tidigare Windowsversionen dödas och inte går att använda efter exemplevis en månad efter att den nya versionen har släppts.

Du försökte tänka till där förstår vi.
Om nu alla uppgraderar samtidigt och kör med samma operativsversion så är risken större att säkerheten äventyras.

Discl: Missförstå mig rätt, viktigpettrar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tror det är skitsnack, att de historiska datumen stämmer betyder ju inte ett skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfn
Jag förstår inte hur Microsoft tänker om de planerar att ersätta Windows 7 så snabbt. Visst, dom vill tjäna pengar. Men om dom verkligen ville tjäna pengar skulle dom sänka priset på Windows till 500-700kr.

Om dom verkligen ville tjäna pengar, hehe, du är rolig du.

De har nog en och annan anställd just för att räkna på hur man får mest dollars för sin produkt och de har väl kommit fram till att det här är rätta vägen att gå. Hur skulle du göra själv om du hade en produkt som stod för 90-95% av marknaden, sänka priset och sälja 100ggr mer? (hur fan nu det skulle gå till).

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfn
Jag tänkte samma sak. Man borde ställa sig frågan: Vad är Windows 8? Kommer det ersätta Windows 7 eller är det som ovan nämnt bara "Windows 7 Server Edition".

Jag förstår inte hur Microsoft tänker om de planerar att ersätta Windows 7 så snabbt. Visst, dom vill tjäna pengar. Men om dom verkligen ville tjäna pengar skulle dom sänka priset på Windows till 500-700kr. Då kanske alla som sitter på XP skulle uppgradera. Windows 7 har väll bara några ynka procent marknadsandelar än så länge.

Men det är ju Microsoft så vad förväntar man sig. De säljer hellre väldigt få licenser svindyrt än att sänka priserna och sälja 100 gånger mer. Det är nästa som att dom tigger om piratkopiering. Oftast är ju den nya versionen inte bättre än den förra heller.. suck.

Det luktar flopp redan nu.

Herrn behöver sätta sig i marknadsplanering, det hör jag det

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Det är bra mycket mer än bara dom som inte funkar i win7, bland annat en hel bunt med drivare funkar inte som dom ska... Som jag sagt i tidigare trådar angående vista o win 7 så fattar jag inte att Vista fortfarande får massa kritik när det fan i mig är det bästa OS:et av alla.
Vista har aldrig krånglat för mig. Det är bra mycket bättre och stabilare än xp, och Win7 körde jag inte mer än en vecka med då det bara vart massa knas för mig med program o drivare. Äehh, min röst ligger på Vista
som sagt så är det väl lite av en smak sak också.

Det beror nog mer på inkompetens och RC1/beta från din sida.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillo
Tror det är skitsnack, att de historiska datumen stämmer betyder ju inte ett skit.

De historiska datumen stämmer men är inte kompletta, det är bara Windows 7 som har korrekt RTM-datum, de andra har bara retail-datum. Detta fömodligen för att få det att verka som om 7 släpptes närmare Vista och stödja teorin att 8 kommer att släppas i juli 2011.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkezd
Den tabellen hade jag också kunnat göra i excel, och att leta upp korrekta historiska datum är ju gjort ganska så kvickt de med.

Enligt mig betyder den där tabellen ingenting.

Exakt, det här bevisar inte ett skit.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
de låter bra får vänta tills dess då:P
har inte testat win7 än,xp duger än så länge.

Haha du är nog den första i världen som har beslutat att vänta på W8, happy waiting.
Fast å andra sidan kommer nog inte varken Vista eller W7 eller W8 funka på din dator med Celeron processor..