Läcka: Windows 8 i juli 2011

Permalänk

Är ju alltid kul med ett nytt os men windows 7 fungerar väl bra ,så tycker detta verkar lite onödigt

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Förstår om dom skulle ersätta windows 7 med nått bättre men jag tror endast att detta är spekulationer.

För mig har Vista varit de bästa och stabilaste operativet, men sen å andra sidan körde jag XP tills att Vista SP2 var släppt, men då var också vista underbart.

Windows 7 tkr jag inte känns som nått nytt, bara klabb för mig ialf, men jag kör de ändå, DX11.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
jag får väll tanka hem windows 8 BETA build 8509.02 med DX11.1 nu då och testa

tjoo flöjt

O vart ska du hitta den isf?.. Har vart beta testare sen 2002, Alltid fått mail m.m om när de släpper nya OS och Program, O ja har då inte fått nåt mail, inte sett nånting på MSDN så..

Lycka till.. :S

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Man kan ju undra då varför M$ var så förbannat sega mellan lanseringen av XP och Vista.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattendroppe
Med tanke på deras cykler på senare tid är ju frågan om detta OS kommer vara särskilt intressant...

Kanske ett nytt Windows ME?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

känns ju som sagt löjligt, som att de bara vill tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontuz1972
Nöjer man sig med en Celeron processor kan jag tänka mig att XP också duger bra

Om det senaste alltid var bäst så skulle du enligt dig själv byta till senaste Linux, Ubuntu eller Mac OS X som kommit ut efter Win 7. För du tycker ju att senaste alltid är perfekt.

Inte det?

Då är du inte bättre själv.

Permalänk
Medlem

Tänker man på att hårdvaran utvecklas väldigt snabbt så finns det ju utrymme för att också utveckla programvaran like snabbt och klarar dom av det så kan det ju finnas en bra anledning att komma ut så tätt med ett nytt OS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Tänker man på att hårdvaran utvecklas väldigt snabbt så finns det ju utrymme för att också utveckla programvaran like snabbt och klarar dom av det så kan det ju finnas en bra anledning att komma ut så tätt med ett nytt OS.

Då tycker jag lika gärna man kan släppa ett service pack.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Haha, klockrent! De har fått smak för att hur lätt det är att lura på folk nytt bloatat skit med lite swish-swoshiga menyer och stora iconer....hehe. Klart det kommer nya OS för varje nytt DX*....det låter fräsigt men finns inga mjukvaruutvecklare som hinner med....haha. Idioter.

Permalänk
Medlem

För snabbt att släppa ett OS såhär inpå windows 7.
Som någon tidigare sagt, mjukvaruutvecklarna hinner ju inte med

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagert

Som någon tidigare sagt, mjukvaruutvecklarna hinner ju inte med

Eller så är de gamla nissar som skiter i att optimera mjukvaran utefter hårdvaran och OS'en

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nevil
O vart ska du hitta den isf?.. Har vart beta testare sen 2002, Alltid fått mail m.m om när de släpper nya OS och Program, O ja har då inte fått nåt mail, inte sett nånting på MSDN så..

Lycka till.. :S

Sarkasm...?

Permalänk

Så länge dom inte lanserar för mycket under en för kort period så... Men detta är väl nästan på gränsen.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Vad exakt är Vissta och sju bättre på än XP? Förrutom dx.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Avstängd

MS blir EA... Nytt namn, gammalt skit med lite nytt omslag.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

om man kollar på bilden står det ett ? bakom w8, betyder ju då att dem inte e säkra på att släppa de vid de datum o de kan vara ett datum för ngt helt annat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
2år mellan uppdateringen är perfekt! Apple kör ju liknande.

mindre och mer frekventa uppgraderingen till ett lägre pris är helt klart att föredra!

Och då ksotar det 319kr att uppgradera. inte 1500kr + 5 olika versioner

Permalänk
Medlem

Då är det bara att fortsätta köra XP. Tala om slitstarkt OS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nevil
O vart ska du hitta den isf?.. Har vart beta testare sen 2002, Alltid fått mail m.m om när de släpper nya OS och Program, O ja har då inte fått nåt mail, inte sett nånting på MSDN så..

Lycka till.. :S

har inte kört den nu i 2 dagar och kan väl säga att den fungerar fin fint
en polare hittade ej windows 8 skivan i sin kartong när han köpte ett nytt microsoft tangentbord

klart jag bara skämtade till det lite bara men det listade visst någon annan ut såg jag och det va ju bra det så inte alla trodde mig och blev lurade
så dom på MSDN har nog inte svikit dig

trevlig helg på er

tjoo flöjt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

sålänge dom inte slutar med öppna beta versioner

Permalänk

Om detta skulle vara sant så är det väll lite tajt mellan 7:an och 8:an ?

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Frågan är vad som skulle vara skillnade mellan 7 & 8, tex om dom klassar W7 SP1 som W8 & W7 SP2 som W9?!?

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta verkar dumt, förutsatt att det är sant, vilket verkar löjligt om det är. Exempelvis Intels strategi med att tic-tocka gör att man får nya och BÄTTRE saker hela tiden.

Om vi översätter tictock till microsoft så får vi ett tock för varje sp(vilket gör det hela lite knasigt, men ändå). Det innebär att varje tic å andra sidan ska vara bättre än det förregående i prestanda. Men så fungerar ju inte programeringen utav microsofts OS uppenbarligen.

För att det ska vara bättre så krävs det att alla hinner anpassa sig till det, och optimera för det. Kör man samma tictock som intel så blir det alldeles för tätt inpå för att alla dessa förändringar som genomförs ska kunna fixas ordentligt.

Med andra ord, så borde microsoft snarare köra på en tic-tock-tock-tock version, där man optimerar och gör bättre, tills man kommit på ett sätt som gör att man kan typ "revolutionera" operativsystemet. Då släpper man en tic, tycker jag.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

^ Men det är ju så Windows har varit de senaste versionerna.

Först släpper de Win98, vilket hade en hel del problem, Tick.
Sen kom Win98se och fixar till det mesta, Tock.

Sen kommer WinME (där de tar bort DOS), Tick.
XP bygger vidare och fixar till felen med ME, Tock.

Vista skulle vara helt revolutionerande, Tick.
Men det mesta verkade halvfärdigt, Win7 kommer och ställer det mesta till rätta, Tock.

Windows 8, Tick...

Get my point?

Är mycket nöjd med Win7, en helt perfekt uppdatering från XP, kommer garanterat hoppa över Win8 (speciellt om Microsoft fortsätter som de har gjort tidigare...).

Permalänk
Medlem

Om man kollar i dokumentet står det att arbetet ska börja den 1 juli 2011 och att det ska vara klart år 2021, mainstreamen ska vara klar 2016

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
inte 1500kr + 5 olika versioner

Ja, jag menar, hemanvändare behöver ju verkligen allt som finns i W7 Ultimate, right?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Självklart är detta fejk.
Före detta anställd hos Microsoft + Excel = Objektiv, konkret fakta? Förstås...

Permalänk
Medlem

Ja då lär det ju bli mer piratat än tidigare.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk