Permalänk
Avstängd

Filmen Hets :P

Hej!

Nej kära swecare detta är ingen film om hetsätning.^^ Jag syftar på filmen Hets och det jag undrar är:

a) är latinläraren sadisktisk som många recensenter påstår: visst han är kall, cynisk och okänslig men kan man anklaga honom för att vara sadist (för den tidens skola alltså -44. att han är mer "odd than anyting)
b) hur kom lat. läraren i kontakt med tjejen som arbetade i tobaks-affären (visst är det sant att lat. läraren köper tobak i affären men därifrån till att gå och bli privat med tjejen i fråga)
d) fuskade Widergren eller var det som han sa att han skrev översättningen mellan raderna i lat. boken men glömde sudda ut (det faktum att han ogenerat läser ut boken vid läxförhöret borde väl indikera fusk)
e) överdrev tobkastjejen när hon påstod att den otäcke mannen som ringde var mer otäckare än han egentligen var (för att Widergren skulle stanna kvar) och varför ville ingen ha henne: var hon "förtäckt prostituerad"
f) var det lat. läraren som var den otäcka mannen och OM det var det:
fa) hur kom det sig att lat. läraren kunde ha sådan makt över någon han lärt känna privat (jag hade ju kastat ut honom om jag var henne tex.)
fb) bjöd lat. läraren tjejen på sprit för att kunna vidmakthålla hans makt över henne
fc) eller var det som lat. läraren hävdade i "förhöret" hos rektor att det var hon som drack emedan lat. läraren bara var där
g) lat. läraren var rädd hos polisen varför:
ga) hur dog tobakstjejen egentligen: var det pga. lat. läraren eller söp hon sig bara berusad
h) var relegeringen av Widergren befogad eller gjorde lat. läraren detta blott för att rädda ansiktet (vad för justitiemord syftade rektorn på - rädda lat. läraren som inte ville ta tillbaka anmälan)
i) på vad sätt är lat. läraren "sjuk" som denne påstår (och vad har den med saken att göra egentligen)
ia) sjukdomen är den ett sätt för att legitimera sitt handlande
j) är lat. läraren en människoplågare och i så fall:
k) vad driver honom - ett inre hat eller sjukdomen [psykopati] (lat. läraren säger "jag har haft mina svårigheter, jag har varit sjuk...mycket sjuk"?

Vänligen

//Er alldeles egna Swec-Turkrona Enkronan.:D;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!