Nekad retur på Inet.se [rubrik redigerad /mod]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Jo jag handlar alltid från Saidas-datordelar.se hon kan läsa mina tankar och förstå vad som är fel innan jag själv vet om det!

antar att du syftade på det sista jag skrev, och ja, det ska inte behövas
är inte pinnarna böjda så ska dom heller inte påstå det, sen vem som tabbat sig spelar ingen roll

vet att det jobbar en del idioter på inet, men det gör det nog i dom flesta företag(idioter=folk som inte hör hemma i det företaget)

men det ger dom inte rätt att göra fel
(syftade inte bara på denna tråd)

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Re: Re: www.Inet.se blåser folk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Det här med "pinnar" på moderkortet istället för processorn är rätt nytt, och betydligt känsligare än "pinnar" på CPUn. Vad jag menar är att du inte kan ha byggt allt för många sådana datorer de senaste åren.

LGA 775 kom i 2006, rätt nytt känns ganska svårt att kalla det. Klart att man hinner bygga ett par datorer på 4 år, jag själv (som inte anser mig byta system speciellt frekvent) har haft fyra moderkort/processorer med 775...
Liksom, vad borde inte då någon som byter sitt system varje halvår ha? Eller som ts, jobbar ibland i datorbutik och bygger minst en dator varje dag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det blir inte en fråga bara för att man sätter dit ett frågetecken. Det du har skrivit är ett påstående med ett frågetecken efter. Jag tror sjävl att du vet hur man skriver om den där meningen som en fråga istället för ett påstående.

Jag hoppas att du inte whinar och anklagar på samma sätt om det händer en gång till. Tänk till en gång extra istället. Att dom betalar tillbaka pengarna till dig är ju av ren goodwill så klart och inget annat. Ingen vet vem som gjorde vad och vem som hade rätt dom vill bara inte att du ska spy mer galla över dom för det förlorar dom betydligt mer på. Jag förstår att de har satt en kille att övervaka olika forum för att åstadkomma lite damage control. Det behövs när det finns konsumenter som tror att de bara har rättighetet.

Snälla sluta kommentera mera i denna tråden om du ska kommentera på detta viset.
Du pratade inte med honom i telefon, du fick inte anklagelserna om saker jag inte har gjort. Du har antagligen aldrig råkat ut för att företag struntar i kunden när kunden egentligen har rätt.
Dom beskyller mig för att jag har förstört moderkortet vilket jag inte har. Det var sönder när jag fick det.
Jag har böjt några pinnar när det inte ens är några pinnar som är böjda, som sagt kollade med förstoringsglas.
Blir så fruktansvärt trött på sånt, då det verkligen inte är första gången.

Permalänk

Vafn alla som köper dator delar å får trasiga exemplar skulle väl
självklart höra av sig till firman man köpt av.
Inte säger man "jaha den är trasig får köpa nytt igen då."
Sen när dem säger att nått är trasigt som de inte är så kan man väl undra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
Snälla sluta kommentera mera i denna tråden om du ska kommentera på detta viset.
Du pratade inte med honom i telefon, du fick inte anklagelserna om saker jag inte har gjort. Du har antagligen aldrig råkat ut för att företag struntar i kunden när kunden egentligen har rätt.
Dom beskyller mig för att jag har förstört moderkortet vilket jag inte har. Det var sönder när jag fick det.
Jag har böjt några pinnar när det inte ens är några pinnar som är böjda, som sagt kollade med förstoringsglas.
Blir så fruktansvärt trött på sånt, då det verkligen inte är första gången.

Du menar att det bara är dom som håller med dig i din snyfthistoria som är välkommen? Kan du inte regga dig på familjeliv istället då?!

Om dom säger att moderkortet inte funkar för att pinnarna är böjda, tror du då att dom ljuger för att blåsa en stackars konsument på 1000kr? Tror du verkligen det? Tror du att det är så dom håller på för att gå runt?

Om det nu skulle vara en idiot till person som sa detta till dig, varför pratar du inte med dom igen och ber att få prata med en arbetsledare eller chef istället för att spy ut på forumet att inet suger? Du kan inte komma undan med att det är precis det du vill ha sagt att de gör när du formulerar dig sådär. Det var en person på inet, inte hela företaget som gjorde en miss, kanske han gjorde en miss, kanske du också, du säger en sak och dom verkar säga en annan sak och du blir helt skogstokig för att men försöker vara lite objektiv och se från bådas håll.

Som man frågar får man svar brukar det heta, det blev nog lite så här. Kan du inte ta kritik så är det nog dax att lära sig det snart.

Kan du svara på två korta frågor är du snäll?

Är det bara de som håller med dig och dunkar dig i ryggen som får skriva i tråden?

Vad trodde du att du skulle få för typ av svar när du startar en "hattråd" om inet, jag syftar främst på din rubrik men även ditt sätt att skriva. Du vet att det finns alltid tre versioner i en konflikt. Din, deras och den rätta.

Ta ett chillpill innan du ger dig på nästa person och lär dig ta kritik.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Jag har aldrig haft några problem med inet, dom är ju fan bäst. grym service, bra priser etc. när jag en gång fick ett modekort som inte passa i mitt chassi så ringde jag och fråga om jag kunde byta ut det och lägga till pengar eller så. Dom så Okej bara det inte är använt, och jag skickade iväg det och nästa vecka fick jag ett annat.

Detta låter mer som Inet.:) Tror som en forumkollega sa ovan att det är viktigt att "vänta ut känslan" (frustrationen?) ta ett glas vatten och få bort frustrationen så att man slipper "onödiga" trådar som denna.:) Jag menar med mig har Inet *alltid* varit resonabla.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

1. Onödig Tråd, du får den kritik du förtjänar.
2. Har själv handlat av Inet utan problem, mycket trevlig & snabb support dessutom
3. Priserna kan diskuteras, men med fraktfritt är de värt det.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Om det nu skulle vara en idiot till person som sa detta till dig, varför pratar du inte med dom igen och ber att få prata med en arbetsledare eller chef istället för att spy ut på forumet att inet suger? Du kan inte komma undan med att det är precis det du vill ha sagt att de gör när du formulerar dig sådär. Det var en person på inet, inte hela företaget som gjorde en miss, kanske han gjorde en miss, kanske du också, du säger en sak och dom verkar säga en annan sak och du blir helt skogstokig för att men försöker vara lite objektiv och se från bådas håll.

Klippte ner ditt inlägg lite.

Här har du faktiskt fel. En person som svarar i telefon när man ringer till ett företag representerar då hela företaget. Så jo, det var i detta fallet hela företaget som gjorde en miss (förutsatt att TS talar sanning).

Om företaget inte anser att denna personen representerar företaget korrekt så bör den personen inte få svara i telefon.

OBS, inget ont om Inet jag har aldrig själv handlat där och vet inget om just det företaget.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s1k
Klippte ner ditt inlägg lite.

Här har du faktiskt fel. En person som svarar i telefon när man ringer till ett företag representerar då hela företaget. Så jo, det var i detta fallet hela företaget som gjorde en miss (förutsatt att TS talar sanning).

Om företaget inte anser att denna personen representerar företaget korrekt så bör den personen inte få svara i telefon.

OBS, inget ont om Inet jag har aldrig själv handlat där och vet inget om just det företaget.

Ja absolut jag håller med dig. Jag förklarade nog dåligt. Vad jag menar är att han så klart borde förstå att det var en idiot på andra sidan och då får be om att prata med någon arbetsledare eller chef och inte spy galla över ett företag på ett forum pga en person. Lite mer storsint trodde jag att folk kunde vara. Men så klart att alla anställda på företaget är deras ansikte utåt och ska bete sig på ett bra sätt.

Dessvärre sitter det alldeles för mycket fel folk på fel platser men så kommer det alltid vara.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ja absolut jag håller med dig. Jag förklarade nog dåligt. Vad jag menar är att han så klart borde förstå att det var en idiot på andra sidan och då får be om att prata med någon arbetsledare eller chef och inte spy galla över ett företag på ett forum pga en person. Lite mer storsint trodde jag att folk kunde vara. Men så klart att alla anställda på företaget är deras ansikte utåt och ska bete sig på ett bra sätt.

Dessvärre sitter det alldeles för mycket fel folk på fel platser men så kommer det alltid vara.

Ja det kan vi tacka LAS för

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s1k
Ja det kan vi tacka LAS för

LAS? Lata Arbetare Stannar?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
LAS? Lata Arbetare Stannar?

Hahaha du har ju fattat exakt

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
LGA 775 kom i 2006, rätt nytt känns ganska svårt att kalla det. Klart att man hinner bygga ett par datorer på 4 år, jag själv (som inte anser mig byta system speciellt frekvent) har haft fyra moderkort/processorer med 775...
Liksom, vad borde inte då någon som byter sitt system varje halvår ha? Eller som ts, jobbar ibland i datorbutik och bygger minst en dator varje dag?

775 kom senast 2004, jag har en dator från 2004 med 775, så det är ännu äldre.

Men bara för att man jobbar i en datorbutik betyder det inte alls att man bygger minst en dator om dan, det är ofta bara reparation. På min 7-veckors praktik tror jag att jag byggde två nya datorer, men det skiljer väl rätt mycket mellan olika butiker.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
775 kom senast 2004, jag har en dator från 2004 med 775, så det är ännu äldre.

Nej, det är inte ännu äldre. LGA775 kom 2004 och ersatte Socket 478.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ztenlund
Nej, det är inte ännu äldre. LGA775 kom 2004 och ersatte Socket 478.

Jo, äldre än vad han sa.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Kan inte undgå att bli förbannad när jag läser hur majoriteten här sitter och ifrågasätter TS's felsökning och historien bakom.
Först ut kan jag utan att blinka, säga att detta är ett fel av inet och precis som någon tidigare skrev representerar personen på kundtjänst företaget bakom honom.

Att man själv har haft goda erfarenheter med företaget i fråga rentvår ej företaget från eventuella snedsteg!
Då jag väljer att tro på TS's historia tycker jag detta är ofantligt dåligt av Inet.
Och då kund faktiskt fick detta löst, skulle jag våga gissa på att de håller med om detta...

Ni läser en tråd där en kund har blivit illa behandlad. Men istället för att resonera kring det verkliga ämnet väljer somliga att rita upp en egen bild över vad som hänt. (vad i?!)

Som andra skrev innan mig, skönt att du fick det löst! Bra att du stod på dig i detta fall!
Och jag vill till er andra som jag i mitt inlägg pekar på, överlämna veckans ris!
Personliga värderingar av den sort man stöter på i denna tråd tycker jag personligen är ofantligt okammat!
Skäms!

// Anton