Gratis biljetter till Cebit 2010

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Gratis biljetter till Cebit 2010

Sugen på att ut och resa? Nätaggregat- och chassitillverkaren Cougar skänker 50 biljetter till världens största datormässa. Passa på att besöka Cebit 2010 i Hannover, Tyskland.

Besök tävlingen

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2009

Vore grymt kul att få åka dit och eftersom det är Tyskland så blir det inte så farligt dyrt med resa och logi.

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Perth, Australien
Registrerad
Apr 2006

Håller med, fyfan vad roligt det hade varit.

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Nov 2007

Trevligt idé!

Kommer dock inte ansöka då jag inte kommer åka dit! =O

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i källarn
Registrerad
Sep 2008

är det bara inträde för en dag, eller för hela eventet? ingår resa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Maj 2005

Wow härligt initiativ av cougar! Generöst att skänka så många med. Tyvärr ska jag till thailand snart så jag är inte hemma. Annars hade jag haft nära och bra. Kul för dom som får åka dit. Hoppas på mycket reportage och bilder både från användare och red. till oss andra som får stanna hemma. (Eller på beachen i Thailand)

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Svergie =P
Registrerad
Jul 2004

Blev så upphetsad av möjligheten att kunna åka dit att jag glömde skriva med mina kontaktuppgifter

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
U-a
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Blev så upphetsad av möjligheten att kunna åka dit att jag glömde skriva med mina kontaktuppgifter

Har du tur kanske de ser det du skriver här och tar kontakt med dig. Annars kan du kontakta dem här: http://www.sweclockers.com/info_contact.php

Skulle föreslå att du gör det senare så löser det sig säkert.

Fractal Design R3 | Corsair HX 750W | Asus P8P67 PRO | 2500K@3,3GHz (Hyper 212 Plus) | Corsair XMS3 8GB DDR3 1333MHz | Nvidia 960 2GB | 256GB SSD, samsung 840 pro | Windows 8.1 x64 | Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Det står att biljetterna är giltiga för en dag. Och jag gissar att man bara får biljetter, inget annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham

Buuhuu. jag gjorde samma

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Apr 2007

Det är ju synd att det är under vecka 9 då man har sportlov. Åker nämligen till Sälen i vanlig ordning, men hade helt klart varit en upplevelse att ta sig dit!

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Trädvy Permalänk
Casemod-mästare
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2009

sådär nu har jag ansökt *håller tummarna*

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008

skrev ni på svenska eller engelska? gissar på att man ska skriva på svenska, men man kan aldrig vara för säker

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"

Trädvy Permalänk
Geeks
Edin Mehinovic
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2001

Det är biljetterna som tävlas ut enbart, resa står man för själv. Ryanair har billiga flyg ned till Hamburg (55 kr står det på deras sajt) och sedan tar man exempelvis buss eller tåg till Hannover (2 timmar restid) och mässan om man vill komma undan billigt. Stannar man flera dagar kan man nog också få flera dagsbiljetter (motivera). Texten skrivs på svenska!

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

"ange hur många biljetter du behöver"

Öhum...50st

"varför"
Jag och min släkt ska ut och resa...

stor släkt sörrö =P

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2008

Riktigt roligt , hoppas bara man vinner (:

Citera så jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2008

Kul tävling! Om jag vinner biljetter åker jag lugnt!

Dator:[Core i7 3770K @ 4,3ghz][Corsair H80i][Radeon HD7970][Mem12gb1600 Corsair][256gb SSD][1,5tbHDD][OS:Win7Ulti][Byggdes:20130616]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Dec 2003

Jag har ett rackskåp i köket :]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Min datorhörna
Registrerad
Nov 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
skrev ni på svenska eller engelska? gissar på att man ska skriva på svenska, men man kan aldrig vara för säker

Skulle man behövt skriva på engelska hade det stått i instruktionerna. För övrigt är mässan i Tyskland och Cougar är ett tysk företag - Ingen anledning till att behöva skriva på engelska, eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazgum
Jag har ett rackskåp i köket :]

jag har ett i dator rummet:P om de hjälper?

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Gotland
Registrerad
Jul 2007

ÄHH vafan det ska ju vara med resa och boende. In my ass, skulle skänkt bort dem ifall jag skulle vunnit (Kanske ta lite betalt HEHEHE)

e6750 @ 3.0Ghz | Gigabyte Ds3 p35 | 8800 Gt | 2048Mb Crucial Ballistix-8500 1066MHz | Tagan Easycon 530w | Apevia X-Cruiser | Razer Deathadder | Logitech G15 |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Hade varit coolt att åka till Cebit, synd bara att man får ansöka om ledighet då, men det hade varit nice att det står på ledighetsansöken "ska till Cebit" tror knappt rektorn hade förstått vad det var för något

Edit: Kommer självklart ta med systemkameran och fota bilder som kommer läggas upp i galleriet

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2009

nej för fan, då är jag i trysil och åker snowboard!:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Skickade också in.. hade varit så jävla ballt att åka ner där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2008

Kan man köpa biljetter annars också? Vad kostar dem isåfall?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrKanin

Läs nyheten bättre och kom hit igen sen och fråga vad de kostar

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Läs nyheten bättre och kom hit igen sen och fråga vad de kostar

Haha my bad.. är lite för trött (såg det precis efter jag postat)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i källarn
Registrerad
Sep 2008

många 08 här, som har sportlov v9

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

Ansökte nu. Hoppas man för en gång skull kunde vinna en sådan här tävling.

Hade varit en bra chans att kanske få prata med tillverkare direkt och slippa mellanhänder vad det gäller inköp till mitt företag. Gissar dock att de vill att man beställer X antal pallar med ett minimum på 1000st för att det över huvud taget ska vara lönt för deras del att lägga ner energin.

Hur som helst hade jag definitivt bjudit dit min gamle far, som är en smula för teknikberoende.

Dator: Fractal Design R3 Vit | MSI Z97-GAMING 3 | Intel i5 4670K | 8GB 2133Mhz Dominator Minnen | Gigabyte GTX1070 G1 Gaming | Corsair 550W 80+ Bronze | Samsung 840 EVO 120GB + Samsung EVO 850 250GB SSDs | Benq 2730z 144hz |
Labb: 3x HP DL380 G8 | 72 Cores | 1TB Minne | VMWare 6.7 med Full-Flash VSAN | 10GBit nätverk | 250/100 Bahnhof Fiber

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrKanin

Står i texten om du läste =P

"Varje biljett är giltig för en dag och kostar cirka 400 kronor att köpa separat."

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |