Installerade GTX 285, skärmen funkar ej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Installerade GTX 285, skärmen funkar ej

Jag köpte ett GTX 285 och installerade det idag, en uppgradering från mitt 8800 GT, fast skärmen vill ej funka nu. Jag har SyncMaster T220 och det står bara "analog, digital, analog, digital, analog, digital" i hörnet sedan blir skärmen svart.
Skärmen funkade med mitt gamla 8800 GT och jag kan höra datorns fläktar snurra. Vad ska jag göra?

tack i förväg

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jul 2004

Checka att du kopplat i alla strömsladdar:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Mar 2008

har du rensat med driversweeper ? så det inte finns några gammla drivrutiner kvar?

Lian li gör världens snyggast chassi!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Köping
Registrerad
Okt 2005

nja, startar inte skärmen när man startar datorn, nja drivisar, noob swec!!!

du skriver inte utförligt, men antar att du inte ens ser bios?

Felaktigt kort, hmm ström å ström ja krävs 2 st pcie, nätagg? men ska väl iofs kunna starta ändå, clear cmos mmm har man tur,,kortet ordentligt isatt i porten?

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2009

Prövade mata in ett starkare kort i brorsans sketna dator förr och då fick jag samma resultat att det bara blinkade en liten vit ruta med analog digital osv.
Det hela löstes med ett starkare nätagg

Intel i7 6700k @ 4,5Ghz | Corsair H115i | Asus Maximus VIII Gene | MSI GTX 1080 Gaming X 8gb | Samsung 950 Pro NVMe 256gb + Adata 256gb + Crusial MX300 528gb | Corsair HX750i | Corsair Vengeance 16gb @ 3000Mhz | Phanteks Enthoo Evolv mATX |