Intel lanserar Clarkdale för företag

Permalänk
Melding Plague

Intel lanserar Clarkdale för företag

Processorjätten Intel lanserade Clarkdale och Arrandale i början av januari. Nu uppdateras den företagsinriktade plattformen Core vPro med både nya processorer och styrkretsar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevlig för företagen, behövs snabbare datorer även för kontorsnära applikationer. det märker jag i alla fall på jobbet

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

"Med i paketet är säkerhetsmjukvaran Intel Anti-theft Technology som bland annat gör krypterad data obrukbar vid en eventuell stöld." obrukbar... är ju krypterad inte omöjligt att knäcka.

Permalänk
Medlem

det är sannt med krypteringen men jag vet ingen som kör med vPro. så det verkar inte vara jätte hett

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
det är sannt med krypteringen men jag vet ingen som kör med vPro. så det verkar inte vara jätte hett

Med tanke på att plattformen släpps nu, så är det väl inte så konstigt.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Med tanke på att plattformen släpps nu, så är det väl inte så konstigt.

Jo, Vpro har funnits länge, det enda nya är att det här är en ny VERSION av Vpro. Det stämmer att det inte verkar så vanligt, antagligen för att Vpro-burkar är dyrare än vanliga arbetsstationer med i övrigt samma eller bättre hårdvara.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Någon som kan tipsa om ett Vpro baserat moderkort i dagsläget?

Visa signatur

Apple Mac Mini