Intel lanserar Clarkdale för företag

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Intel lanserar Clarkdale för företag

Processorjätten Intel lanserade Clarkdale och Arrandale i början av januari. Nu uppdateras den företagsinriktade plattformen Core vPro med både nya processorer och styrkretsar.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen (nära Gbg)
Registrerad
Jul 2002

Trevlig för företagen, behövs snabbare datorer även för kontorsnära applikationer. det märker jag i alla fall på jobbet

Dator: Epenis ++
Prydnad: MacBook Pro 15" (mid 2012)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
åkersberga
Registrerad
Dec 2008

"Med i paketet är säkerhetsmjukvaran Intel Anti-theft Technology som bland annat gör krypterad data obrukbar vid en eventuell stöld." obrukbar... är ju krypterad inte omöjligt att knäcka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen (nära Gbg)
Registrerad
Jul 2002

det är sannt med krypteringen men jag vet ingen som kör med vPro. så det verkar inte vara jätte hett

Dator: Epenis ++
Prydnad: MacBook Pro 15" (mid 2012)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
det är sannt med krypteringen men jag vet ingen som kör med vPro. så det verkar inte vara jätte hett

Med tanke på att plattformen släpps nu, så är det väl inte så konstigt.

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Med tanke på att plattformen släpps nu, så är det väl inte så konstigt.

Jo, Vpro har funnits länge, det enda nya är att det här är en ny VERSION av Vpro. Det stämmer att det inte verkar så vanligt, antagligen för att Vpro-burkar är dyrare än vanliga arbetsstationer med i övrigt samma eller bättre hårdvara.

Notebook Envy 15" 4K IPS 7500U 16GBDDR4@2133MHz 256GB NVMe USB-C
2016Ed. VIII Hero 6700K@4801MHz H₂O 32GB DDR4@3200MHz/cl15 950Pro 1080Ti 11GB H₂O
2014Ed. Z87-A 4790K@4900MHz NH-D14 16GB DDR3@2133MHz/cl11 1070FE 8GB
HTPC: GA-B85M-DS3H 4570S 16GB DDR3@1600MHz GTX970 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:)
Registrerad
Okt 2008

Någon som kan tipsa om ett Vpro baserat moderkort i dagsläget?

Apple Mac Mini