Hjälp med Promod server till COD4

Permalänk
Medlem

Hjälp med Promod server till COD4

Tja, som rubriken lydder, behöver hjälp med cod4 server och då att få promod att fungera, har gjort som i guider och så men får det inte att funkar, när man joinar så står den bara och väntar ut från 1 till 11 på att försöka connecta... så jag har den senaste promoden, lagt in allt som det stog i promodens "manual" om pb och sådant. Har en genväg på skriv bordet med komando raden :

"D:\Spel\COD4 modern warfare\iw3mp.exe" +set fs_game Mods/promod +set net_port 30000 +set net_ip 217.27.191.248 +exec promod.cfg +set dedicated 2 +map mp_crash +set Clan server +set g_password asd123.

Nått fel där?
Sen har jag promod.cfg där jag har följande:

//promod
set promod_mode "match_mr12"
set map mp_crash
set g_gametype "sd"

Behövs det något mera? nått fel?

fattar verkligen inte varför det inte funkar, i server consolen står detta:

WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_vehiclelimited' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_menu' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_body' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_body2d' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_reload' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_reload2d' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_item' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_effects1' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_effects2' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_weapon' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_weapon2d' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_nonshock' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_voice' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_local' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_local2' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_ambient' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_hurt' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_player1' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_player2' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_music' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_musicnopause' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_mission' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_announcer' in file 'shock/damage_mp.shock'
WARNING: unknown dvar 'bg_shock_volume_shellshock' in file 'shock/damage_mp.shock'
-----------------------------------
Working directory: D:\Spel\COD4 modern warfare
PunkBuster Server: pb_sv_SsNext = 55607 (0 to 999999)
PunkBuster Server: pb_sv_LogNext = 174 (1 to 999999)
PunkBuster Server: PB Log File D:\Spel\COD4 modern warfare\pb\svlogs\00000174.log Opened for COD4 (w)
PunkBuster Server: 0 Power Players loaded from D:\Spel\COD4 modern warfare\pb\pbpower.dat
PunkBuster Server: 0 PB Rcon Filters loaded from D:\Spel\COD4 modern warfare\pb\pbrcon.dat
PunkBuster Server: 0 Map lines loaded from D:\Spel\COD4 modern warfare\pb\pbsvmaps.cfg
PunkBuster Server: Cvar Check Added: sc_enable IN 0 0
PunkBuster Server: Cvar Check Added: sm_enable IN 0 0
PunkBuster Server: Cvar Check Added: r_dlight_limit IN 0 0
PunkBuster Server: Cvar Check Added: dynent_active IN 0 0
PunkBuster Server: Cvar Check Added: snaps IN 30 30
PunkBuster Server: Cvar Check Added: cl_maxpackets IN 100 100
PunkBuster Server: Cvar Check Added: rate IN 25000 25000
PunkBuster Server: Cvar Check Added: cg_nopredict IN 0 0
PunkBuster Server: Attempting to resolve master1.evenbalance.com
PunkBuster Server: Resolved to [66.36.231.175]
PunkBuster Server: PunkBuster Server for COD4 (v1.754 | A1407 C2.207) Enabled
Huffman Took 3 Milliseconds
Hitch warning: 5927 msec frame time
Resolving cod4master.activision.com
cod4master.activision.com resolved to 63.146.124.21:20810
Sending heartbeat to cod4master.activision.com
PunkBuster Server: Game Version [CoD4 MP 1.7 build 568 nightly Wed Jun 18 2008 04:48:38PM win-x86]

Jag har inte hittat något fel men om någon skulle kunna få igång detta och hjälpa mig skulle det vara guldvärt!

Det är en server som ligger på min dator och porten är öppen..

Tack iförhand
Jeff

Visa signatur

Dator: ASUS Z170 Pro Gaming | i7 6700K | Gigabyte GTX 1080 Xtreme Gaming | Noctua NH-U14S | Corsair RM750x 750W | Corsair 16GB 2133MHz CL13 Vengeance | Define R5 Blackout | Evo 750 500GB | WD 1TB | ASUS MG248Q | BENQ E2420HD

Permalänk

Har samma problem, håller på att snart ge upp...

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk

btw, har du kommit på svaret än?

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Hedersmedlem

Larsson95, jag har tidigare låst tråd för dig i detta ämne då du redan har en tråd om din server. Nu försöker du väcka en gammal tråd som du dessutom bumpar. Kan du inte hålla dig till våra regler så har vi medel mot det.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.