Problem med min kontroll, trådlös (Xbox 360)

Permalänk
Medlem

Problem med min kontroll, trådlös (Xbox 360)

Hej,

Jag och 3 vänner satt och spelade en kväll på projektor, vi använde oss av hans konsoll och jag tog med mig min helt nya trådlösa kontroll och allt funkade kanon.

Men nu när jag har försökt spela hemma så hittar inte min kontroll min egen konsoll och jag har tryckt på varenda knapp jag kan och även haft i ladd-sladden för jag trodde att det kanske hittar kontrollen om man kopplar in kontrollen via usb i konsollen men det funkar fortfarande inte, den står bara och blinkar på alla hörn konstant. Sen testa jag att använda den på hans konsoll igen och då funka den direkt!?
Innebär det att jag måste köpa ny kontroll och man får aldrig använda sin egen på någon annans konsoll? Iaf dom trådlösa kontrollerna?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh
Mathias

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk

Låter väldigt konstigt. Testa att tryck på den lilla knappen bredvid minneskort-platerna igen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Låter väldigt konstigt. Testa att tryck på den lilla knappen bredvid minneskort-platerna igen!

Har ärligt talat tryck på den över 10 gånger i rad och även testat på 2 olika dagar. Har försökt starta upp konsollen samtigigt som jag trycker på den samt den i mitten som bara blinkar konstant. Inget har funkat hittils.

Det ironiska är att den funkar klockrent på min kompis konsoll. Jag får väl helt enkelt köpa en ny och aldrig mer vara med på lan med en trådlös kontroll. Får köpa en kontroll med den gamla hederliga sladden. Ska tvinga min vän att köpa min kontroll. Eftersom det är bara på hans den funkar.

Väldigt underligt dilemma

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk
Medlem

Du nämner inte att du trycker på sync knappen på kontrollen (den bredvid ladd kontakten) men det antar jag att du gör? Isåfall är det bara att ringa xbox support.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Du nämner inte att du trycker på sync knappen på kontrollen (den bredvid ladd kontakten) men det antar jag att du gör? Isåfall är det bara att ringa xbox support.

Den har jag med tryckt på flertal gånger utan lycka. Något är knas med kontrollen.

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med en av mina kontroller, fast på min egna maskin. Jag bytte batterier och drog ur alla sladdarna till konsolen, sen testade jag igen och då funkade det
Har du testat att sitta nära konsolen när du gör det?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

tryck på den lilla knappen bredvid minneskort platserna och nån sekund efter håller du inne lilla knappen på kontrollen så söker den och då kommer du lyckas. Annars kasta kontrollen Har använt min kontroll hos polare ett X antal ggr utan problem.. bara att söka om liksom

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
tryck på den lilla knappen bredvid minneskort platserna och nån sekund efter håller du inne lilla knappen på kontrollen så söker den och då kommer du lyckas. Annars kasta kontrollen Har använt min kontroll hos polare ett X antal ggr utan problem.. bara att söka om liksom

Hej!

Tack för ditt tips!. Det hjälpte och nu kan jag äntligen spela igen :D.
Bara att skaffa en ny hdd och ska det spelas Forza 3^^

Thanks for the help guys.

Mvh

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MathiasH
Hej!

Tack för ditt tips!. Det hjälpte och nu kan jag äntligen spela igen :D.
Bara att skaffa en ny hdd och ska det spelas Forza 3^^

Thanks for the help guys.

Mvh

Det var så lite så, alltid roligt att kunna hjälpa till

Visa signatur

STAY FRESH!