Permalänk
Medlem

Super Bowl XLIV

ikväll så går Super Bowl XLIV på TV6 kl 0:00.
Vi är ett gäng som kollar på det, min fråga är hur ensamma är vi? För övrigt har vi en som spelar/spelade det i USA som är guru för oss mindre insatta

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jodå, vi är ett gäng som förberett oss med lite gott att äta, dricka och ansiktsmålning. Folk har varit otroligt pepp på Super Bowl hela veckan

Permalänk
Medlem

Haha, låter som ni också kommer ha en hel fin söndag natt. Ansiktsmålning ger jag mig nog inte in på men mat och dricka är obligatoriskt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlurK
Jodå, vi är ett gäng som förberett oss med lite gott att äta, dricka och ansiktsmålning. Folk har varit otroligt pepp på Super Bowl hela veckan

Hur går det till när man börjar heja på ett lag i ett helt främmande land egentligen? Väljer man bara ett på måfå eller? Jag kan (nästan) förstå att man hejar på sitt eget land eller sin egen stad i en sport, men när det är två uppsättningar gubbar där man inte har någon som helst anknytning till varken eller så fattar jag verkligen inte hur man kan bry sig om vem som vinner. Har ni 40-årskris hela bunten och kör det som någon slags gemenskapsritual eller?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Hur går det till när man börjar heja på ett lag i ett helt främmande land egentligen? Väljer man bara ett på måfå eller? Jag kan (nästan) förstå att man hejar på sitt eget land eller sin egen stad i en sport, men när det är två uppsättningar gubbar där man inte har någon som helst anknytning till varken eller så fattar jag verkligen inte hur man kan bry sig om vem som vinner. Har ni 40-årskris hela bunten och kör det som någon slags gemenskapsritual eller?

Du känner inte någon som typ hejar på, Arsenal, Man United, Chelsea, Barcelona osv? För övrigt framgick det inte att han hejade på något utav lagen. Man kanske tycker att det är kul att se sporten.

Ontopic:
Skulle gärna se matchen, dock lite för sent för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Du känner inte någon som typ hejar på, Arsenal, Man United, Chelsea, Barcelona osv? För övrigt framgick det inte att han hejade på något utav lagen. Man kanske tycker att det är kul att se sporten.

Ontopic:
Skulle gärna se matchen, dock lite för sent för mig.

Nej det gör jag inte, men det är ju exakt samma sak så frågan kvarstår. Att man bara tycker det är kul att titta på folk som pucklar på varandra har jag inga problem med att förstå, men om de inte hejar på något lag så kan man ju fråga sig vad ansiktsmålningen ska fylla för funktion (det kan man iofs. fråga sig om de hejar på ett av lagen också.)

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Musikälskare

Ska nog slå en flunk på det, antar att det är svenska kommentatorer *ugh*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Personligen så har jag pluggat med en av killarna som spelar i colts för tillfället så därför hejar jag på de (eller egentligen honom).

Permalänk
Medlem

Ska upp och jobba i morgon, men lär nog inte somna innan 01 så blir nog att slå på viasathd och titta lite iaf.
Men ja förstår inte mycket av den sporten

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Hade verkligen velat se detta men SJÄLVKLART jobbar jag förmiddag kommande vecka

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Nej det gör jag inte, men det är ju exakt samma sak så frågan kvarstår. Att man bara tycker det är kul att titta på folk som pucklar på varandra har jag inga problem med att förstå, men om de inte hejar på något lag så kan man ju fråga sig vad ansiktsmålningen ska fylla för funktion (det kan man iofs. fråga sig om de hejar på ett av lagen också.)

Det är väl en stämningshöjare, sen är det nog ingen lagmålning de ska göra i fejjan utan en typ av krigsmålning som vissa spelare har inom sporten. Dock inte säker om de ska måla sådant.

Permalänk

Trodde inte saints skulle vinna efter att sett först perioden, men de kom tillbaks

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Hedersmedlem

Hur många som röstade "Nej, fel sport" skulle ha röstat "Nej, sport" om alternativet fanns?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Synd att jag hade inte hade tid att kolla, var ju och kollade på Saints på hemmaplanen i höstas så de är lite favvolaget.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Handägg är inget för mig.