Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hölö
Registrerad
Maj 2008

Råd angående moderkort

hej jag har en dator här med en Phenom 9950BE och ett moderkort som heter Gigabyte GA-MA770-DS3 (AM2+) och den stödjer ddr2 ram och 1 grafikkort men inte något nyare.

så jag frågar vilket moderkort skulle jag köpa om jag vill kunna lägga in ddr3 Ram och kunna ha i 2st Grafikkort samtidigt

för jag har 8gb ddr3 ram liggandes här och vill kunna använda dom utan att byta ut allt bara moderkort då datorn är bra för de jag gör

Tack i för hand!

ASUS Z97-P, Socket-1150 - Intel Core i7-4790K Corsair H110 Hydro Series CPU Kylare. 16gb Crucial DDR3 Ballistix Sport 1866MHz - Corsair CX 750W PSU - Gigabyte 980 ti windforce. --- http://www.3dmark.com/3dm/17358901

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jul 2006

Re: Råd angående moderkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniboy
hej jag har en dator här med en Phenom 9950BE och ett moderkort som heter Gigabyte GA-MA770-DS3 (AM2+) och den stödjer ddr2 ram och 1 grafikkort men inte något nyare.

så jag frågar vilket moderkort skulle jag köpa om jag vill kunna lägga in ddr3 Ram och kunna ha i 2st Grafikkort samtidigt

för jag har 8gb ddr3 ram liggandes här och vill kunna använda dom utan att byta ut allt bara moderkort då datorn är bra för de jag gör

Tack i för hand!

Phenom 1orna har ej stöd för DDR3 minnen/dom passar helt enkelt inte på AM3 moderkort.