Permalänk
Medlem

Försöker lära mig Protoss men det går inge vidare. Vet knappt vad som countrar vad...
Söker en practice partner som har lust att hjälpa mig!

NovaC.Cavon

Permalänk
Skrivet av Joppes:

Promotad till Guld nu!
Funderar på att länga upp en replay samling här i tråden. Är det något som verkar intressant

javisst. alltid kul att se hur andra spelar

Permalänk
Medlem

Starcraft II, jag har inte spelat ett spel mer än tre timmar sedan jag slutade gymnasiet för 6 år sedan. Jag kan inte tänka på annat än att komma hem från jobbet och spela. Helt klart beroendeframkallande.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Skrivet av Joppes:

Promotad till Guld nu!
Funderar på att länga upp en replay samling här i tråden. Är det något som verkar intressant

Om det är roliga replays eller intressanta sådana så gärna, men om det bara blir 125 random replays tror jag man inte kommer kolla något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Om det är roliga replays eller intressanta sådana så gärna, men om det bara blir 125 random replays tror jag man inte kommer kolla något.

Hehe ofc. Jag håller på att att bygga upp ett liten bank av godbitar allt eftersom jag spelar, när jag har ett gäng så tänkte jag ladda upp dom om intresset finns.
Ni andra är också välkomna att göra det samma, lägger upp lenkarna på Förstasidan sen.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Nu med ett Starcraft 2 forum kan man ju skapa en tråd enbart för replays.
Jag låter någon annan ta initiativet dock, som kanske har några replays att bidra med. Är själv bara en copper-spelare så mina replays är inte så mycket att hänga i julgran

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag suger

Jag testade att lira betan igår eftersom jag har fått en key, men jag sög verkligen. Jag lirade först mina fem första matcher och förlorade 4 av dom och hamnade i brons league. Att jag vann en match var inte så konstigt eftersom han ruschade med sina första drones och jag lyckades avvärja det. Sedan spelade jag 3-4 matcher till och förlorade dessa också

Jag spelade en hel del Starcraft1 de första åren när det var nytt, men då bara i LAN med vännerna och aldrig online någongång. Sedan dess har jag inte lirat något starcraft och inget liknande spel online heller.

Jag fattar inte hur fan man gör för att vinna. Spelar ingen roll tydligen att jag bygger upp en arme för att försvara mig och inte sticker ut och försöker attakera så förlorar jag ofta efter första eller andra ruschen ändå.
Känns som att motståndaren alltid hinner bygga mycket fortare och kraftfullare än mig.

Expar jag så kommer motståndaren och tar bort mina expansioner ganska omgående och det slutar med att min mainbas blir slaktad också eftersom min ekonomi blir för låg.

Försöker jag bygga upp en arme för att försvara expansionen så går för mycket pengar till det och mitt försvar i mainbasen blir lidande och attakerad.

Störs chans verkar jag i alla fall ha med Terran, helt klart lättast att spela med. Zerg går sämst och protoss hade väl kunnat gå bra om det inte var så att man blir pank för minsta lilla sak man gör.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu när vi har ett eget forum för SC2 känns en gigantisk tråd överflödig. Starta specifika trådar istället.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015