Permalänk
Medlem

Snus, Lös eller portion?

Hej undrar vad ni föredrar, lös eller portion?
Lös är i mitt tycke godare men betydligt mer omständig när det gäller in och ut ur munnen. Så det blir endast lös när jag vet att jag kommer kunna sköta det snyggt, smidigt och fräscht. inte så enkelt om man man sitter i ett möte eller dylikt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Brukar snusa portion, men köper mig lös snus ibland bara för att det är gött
Snusar General, portion och lös

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Ettan lös, har testa portion en dag, då gick det 2 doser så det var bara att glömma.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem

Kronan portion! Bak är nice men way to omständigt, och mycket dyrare.

Permalänk
Medlem

Kör vanligtvis knox portion då en stock kostar 199 kr, lite större än vanliga snus så dom sitter bättre. Kan dock köpa mig en ettan eller rapé lös om jag blir sugen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Kör portion när jag väl snusar. Ska dock ta och seriöst prova lös, kanske är nice ändå.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Smakar typ bättre att tugga på en tepåse än att försöka sig på kärring snus! lös är det enda rätta

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Har visserligen lagt ner snusande sedan 8 månader.

Portion till vardags/fest och lös när det är filmkväll/slappisdags hemma brukade jag köra.

Permalänk
Medlem

Kör alltid lös om jag inte ska sitta i en bil/buss/tåg/flyg i flera timmar. Ganska smidigt att ha portion på bio också.

Annars blir det lössnus för hela slanten. Bara man tvättar händerna och sköljer munnen så är det ju hyfsat fräscht ändå.

Permalänk
Musikälskare

Portion till vardags

Öl = portion och ibland lös

Men just nu försöker jag sluta eftersom jag har fått andningsbesvär/hög puls/magsmärtor när jag ska sova på kvällarna, har helt vänt sen jag slutade/drog ner på snusen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Portion på jobbet och lös på fritiden.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

grov portion, detta endast för det är så jobbigt att slänga lös, och det har blivit mycket billigare med portion för mig, men när man ska köra lyxkväll framför tv,n eller köra långt med bilen så måste det vara general lös!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

General White för hela slanten, sen ibland när jag vill lyxa till det blir det en dosa Onyx! Den sliter dock jävligt mycket på mitt tandkött, så det blir bara ibland

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Slutade snusa för c:a 2 år sedan, men på den gamla goda tiden var det portionspåsar när jag var ute. I hemmet var det dock alltid kramsnus.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

För mig rinner det inte så mycket om jag tar lös, men ibland går den sönder och fastnar mellan tänderna... blää

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Fastnade av en ekonomisk slump för Granit vit. Sitter bra under läppen och smakar helt okej. Nu blir det den av gammal vana även när man har råd med finsnus. Whiskey Probe var tidigare favoriten och är till viss del fortfarande, men Granit är fan så mycket billigare. När det blir riktigt torsk i kassan brukar det dock bli lös då varje dosa räcker mer än dubbelt så länge. Gäller att vrida på slantarna som fattig student.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ytterligare en spamtråd utan disktussionsvärde.

Om du verkligen är intresserad så föredrar jag portionssnus. Ser bättre ut på jobbet helt enkelt och fyller sitt behov.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör portion till vardags då det är smidigt och täcker mina behov dock är en bak aldrig fel ibland och då blir det självklart Röda lacket!

Permalänk
Medlem

Lös, får inte ut något av portion.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Röda Lacket lössnus såklart
Portionssnus smakar ju fan

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
Smakar typ bättre att tugga på en tepåse än att försöka sig på kärring snus! lös är det enda rätta

Säger såklart en som har "Deere" i namnet.

ont: Självklart portion. Försökt ge mig på lös men folk som snusar det ser ju ut som en lodis i käften, det avskräcker tillräckligt.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk

En polare kallade Portions snus för Barbie Doll Blöjor :D, han ser ut som en Rallare i käften

Kör portion själv, slippa gegget m tobaksgula/snus fingrar

Permalänk
Medlem

Jag snusar bara på fyllan, det är enda gången det är gott.
Och då köper jag bara portion, eftersom alkoholen gör att jag har en tendens att bara smeta ut snusen i hela käften när jag dricker.. Och det är inte gott att dricka snus även om man är full.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd

Snusat sen jag var 14 och är 36 ,fyller 37 i år.

Jag gillar lös och grov eller general.
I stort sett så har jag en snus alltid inne ,dock inte när jag sover eller äter.

Kudd snus e bara bra på bio,så det är bra att det finns.

När jag gifte mig fick jag lova att inte ha en under cermonin hehe.

Finns ett sånt klockrent kort på mig efter allt var slut när jag sitter ner i en fotölj (hotell) med en flaska brännvin och frun's blomsterbukett i handen.

PLUS en STOR snus under läppen med världens största leende

Några år gammal bild men snusen jag har inne på bilden här är en dvärg mot den jag tog dagen jag gifte mig
Får ni en bild hur det såg ut typ ,intresse klubben kan vässa pennan

Edit: Länk

http://img8.imageshack.us/i/jimmipitbullnero.jpg/

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

Folk som snusar lös brukar alltid "se ner" på oss som föredrar portion, men en sak som jag aldrig har förstått är varför? Därför att man ser fulare ut med lös?

I min mening smakar lös mycket svagare än portion, och framför allt rinner mycket mindre! Pratar inte om white nu.

Väldigt sällan (kanske 1 gång om året) är det gott med en bak, men knappast oftare. Dessutom ser man ut som en bonnläpp och så ser man ut som ett riksmongo när man skall spotta ur den (kanske blir bättre med lite erfarenhet men jag har kanske snusat 30-40 dosor bak och det fastnar lite svart "bajs" på tänderna varannan gång jag spottar ut en lös prilla)

Så jag undrar verkligen varför det är så "hårt" och coolt att snusa lössnus. Att det är starkare tas ju ut av att man bakar större prillor, och jag har snusat mycket starkare (får inte nicokick varje dag direkt..) portionssnus än jag någonsin uppfattat baksnus, då har jag bl.a. köpt skruf stark lös (som iofs var överraskande god för att vara ett "starkt" snus.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0tso
Folk som snusar lös brukar alltid "se ner" på oss som föredrar portion, men en sak som jag aldrig har förstått är varför? Därför att man ser fulare ut med lös?

Ah, vem orkar se ner på någon för att dom snusar lös eller protion?.
Göra något stort av inget liksom.
Vem bryr sig ,i min mening snusa va fan du vill.
Den enda som bryr sig är väl den som kysser dig och du själv.

Har man något vett i skallen så ser man till att munnen är ren innan man slickar fitta eller kysser sin fru.
Gäller både portion och lös snus.

Sen att Otso tycker att folk ser ner på (oss) som snusar portion själv kastar sten i glashus och säger att man ser fulare ut med lös snus.
Om nån ser ner så är det ju du ,så kolla texten "ner" här.

Upp med en bild så vi får se hur snygg du är då?.
In med en portion mannen/pojken eller lös ,jag skiter i vilket.

Kom igen...är det inte lite barnsligt snack.

Snusa på och gnäll fan inte åt nått håll och snusa vad du vill.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

Klart man kör på båda Tre ankare eller Göteborgs Rapé när det är portion och Röda lacket när det blir lös

Visa signatur

<(.__.<)