Asus M4A79XTD EVO DDR3 fel i det interna ljudkortet?

Permalänk
Medlem

Asus M4A79XTD EVO DDR3 fel i det interna ljudkortet?

Hej skaffat rätt nyligen en ny dator då och detta är problemet. Jag sätter i mitt Steelseries Siberia V1 som funkar fel fritt i andra datorer inget knaster eller någon annan störning. Men nu när jag pluggar i dom på mitt Fractal design uttag i fronten och startar skype - ringer upp någon så knastrar det och jag låter som en robot. Jag har installerat de senaste drivrutinerna från deras hemsida. vad kan felet bero på?

Edit: Jag kan säga det att det verkar vara bara micen som det är fel på, för när jag tittar på film å så och använder hörlurar så fungerar dom. det går en kabel som heter HD Audio från chassits front panel den satte jag i moderkorts ljud uttag som det stod i manualen det finns en split på den kabeln där det finns en annan kontakt som heter AC97 som ser likadan ut, men det stod att dom rekommenderade att man skulle sätta i HD Audio så jag gjorde det. Ska jag testa med AC97 uttaget eller.?

Tack i förväg

Vänligen Jack Johnsson

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M