Permalänk

CrossfireX med interna grafikkort?

Funkar det att om man har ett typ http://www.dustinhome.se/pd_5010330567.aspx och sätter in ett HD5770 till exempel kan man då crossfirea det med det interna grafikkortet?

Permalänk
Hedersmedlem

Det går inte, då det måste vara ett av samma serie som det som sitter på mobot, alltså antingen 3xxx serien eller 4xxx diton, beroende på vilket som sitter i just ditt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Haha. Du måste ha två identiska grafikkort för att kunna köra crossfire. Sen ser jag inte hur du skulle sätta en crossfirebrygga på moderkortet?

Permalänk
Medlem

Man behöver inte identiska grafikkort för Crossfire. Det fungerar bra att köra 5870 + 5850 resp. 4870 + 4850. Men att köra Crossfire med ett integrerat graffekort funkar inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Haha. Du måste ha två identiska grafikkort för att kunna köra crossfire. Sen ser jag inte hur du skulle sätta en crossfirebrygga på moderkortet?

Med hybrid så behöver man inte två likadana graffe eller brygga, och inte ens när du kör med "äkta" CF behöver du ha identiska graffen, du kanske tänker på nVidias SLI?

Så haha tillbaka på dig!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Klart det går.

Dock måste du använda ett ATI kort som är Crossfire X certifierat. Lyssna inte på folk som inte vet vad de pratar om.

"ATI Hybrid Graphics Technology support
Experience the advanced ATI Hybrid Graphics Technology, which is including ATI Hybrid CrossFireX™, ATI SurroundView™, and ATI PowerPlay™ with Windows Vista and XP* supported. With combination of onboard GPU and a single VGA card’s GPU*, ATI Hybrid CrossFireX™ can bring remarkable display performance on AMD platform, and also further to increase your overall system value. ATI SurroundView™ allows 4 or more monitors support at once and also ATI PowerPlay™ enables power saving profiles to help reduce power consumption and further resulting in reduced system temperatures and fan noise.
* For Windows® XP, please must install AMD Chipset driver version 8.51 or later.
** Please use ATI Hybrid CrossFireX certified VGA card (i.e., ATI Radeon HD 2400, 3400 series)."

Det här är inget nytt och kom redan på de första AM2 brädorna. hur mycket man egentligen vinner eller förklorar på det här (iom att grafiken ombord delar minne med ramminnet) kan jag dock inte svara på.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

tror "integrerade" är ordet du söker

intern är ju något annat, o det är väl alla grafikkort vad jag vet.. hehe

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

Jag sitter just nu själv på ATI crossfire Hybrid. Jag äger ett Gigabyte MA78GM-UD2H. Jag tycker du ska testa det, jag skulle aktivera ngt i Bios och sen fixa senaste drivrutinen som var då för rätt längesedan vet ej om det har ändrats tills nu. Prestande mässigt märker du inte så mkt men ditt Grafikkort får mindre belastning och blir då inte lika varmt.

Visa signatur

Asus M3A-h/hdmi | Amd ahtlon 6000+ 3.0ghz @ 4.0ghz | Asus EAH4850 top | Crucial pc6400 4gb | 1st 500gb WD och 1st 750gb WD.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xNp^
Klart det går.

Dock måste du använda ett ATI kort som är Crossfire X certifierat. Lyssna inte på folk som inte vet vad de pratar om.

Vad är det som går? Vilka är det som inte vet vad de pratar/skriver om? Var mer specifik innan du skriver sådant, snälla =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Vad är det som går? Vilka är det som inte vet vad de pratar/skriver om? Var mer specifik innan du skriver sådant, snälla =/

Huddit och MarkSix antar jag han menade

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB