Lian Li presenterar fulltower med USB 3.0

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Lian Li presenterar fulltower med USB 3.0

Tawianesiska Lian Li lanserar ett en ny datorlåda med klassisk design och gott om utrymme.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Byske, Skellefteå
Registrerad
Aug 2009

Äntligen börjar det komma chassin med USB 3.0!

EDIT: Men SATA III fattas... :/

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Önskar mer bredare chassin Men nice att se att dom börjar tillverka usb 3 chassin.

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Sätta en trippelradiator i fronten? Det vore najs.

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | Shadowk på YouTube | www.intrnet.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kopparberg
Registrerad
Feb 2005

Har sneglat länge på PC-A77 men inte köpt pga snålhet.
Den här verkar ju riktigt fin men kostar ca 1000 kr mer än vanliga PC-A77?

Vette tusan om det är värt det, verkar inte vara alltför stora förändringar.

Måste kolla lite reviews hmm, men fan vill verkligen ha ett Lian Li.

E8400 @ 4,2 ghz | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Asus P5Q-Deluxe | 4Gb Corsair 8500 | Asus GeForce ENGTX560 TI DCII | Corsair AX 850W 80+ GOLD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Byske, Skellefteå
Registrerad
Aug 2009

Jaa, OJ! Vilket pris!

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Jisses. Men Lian säljer ju ut deras gamla full tower till bra pris. v2000 eller vad de heter.

När något upprepas ofta så uppfattas det som sanning...
Det hör man ofta...
hmm...
Här är en fördjupning sett från ett lite annat håll https://youtu.be/cebFWOlx848
Läs också boken Thinking, Fast and Slow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

Oväntat lågt pris, jag förväntade mig summor på kanske 5-6k när jag läste rubriken.

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || ASUS Z87-Pro || Intel i7 4770k + Thermalright Silver Arrow Extreme || GTX 780 || A-data 16GB DDR3 || 4TB HDD + 180GB SSD || Win7 Ultimate 64 || http://goo.gl/J2n1Xg || Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tomelilla
Registrerad
Nov 2009

3600 kr! snuskigt dyrt

Asus p6t deluxe v2 - i7 920 d0 - Corsair Dominator 1600mhz - Ati Radeon 5970 - Intel x-25m g2 80 GB - WD Green Power 1 TB - Powered by Corsair HX1000w :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Aug 2007

Vilken saftig prislapp, annars klart intressant.

Dator Specs: Intel Core i5 i2500K | Gigabyte Z68XP-UD4 | Corsair 4x4GB | HD7950 2GB | Corsair 700W | Lian Li PC-A71FB | 1xIntel 320 120GB 1x1TB 4x2TB |
Övrig Utrustning: Dell U3011 30" + 2 st Viewsonic 201 20"(4960x1600 total upplösning) | Corsair K95 | Logitech G500 |
Galleri: http://www.sweclockers.com/galleri/6469-infinitys-lilla-horna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skepplanda
Registrerad
Mar 2007

Ser lite ut som mitt CM Stacker 810, minus plåt och hål i taket (som man kan såga ut själv...) ....

Stationär: Raven 02 I Gigabyte z77x-UD5H I 2700K@4,4 NH-D14 I MSI RX 480 GX I 16 Gb Vengeance LP I Viewsonic 22"Wide I Steelseries XAI I Steelseries 6Gv2 I Win10 Pro 64 I Bärbart: Thinkpad X1 Carbon + X200I Mobil: S5

"Bättre bli motbevisad -än förklarad skyldig"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2009

Hm... Dreglar smått över tanken på ett nytt system med USB 3, Sata 6GBps, DX11, i ett chassi med intern vattenkylning, vilket i ett sånt här chassi skulle innebära att kunna ha 280 radiator i taket och 360 radiator i fronten, utan att behöva offra 5,25"-platser. Mysigt.

Alldeles för dyrt dock. Skulle ju om man har en PCI-bracket med USB 3 gå att modda ett vanligt chassi och byta ut frontpanelsportarna till USB 3.

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Byske, Skellefteå
Registrerad
Aug 2009

Vi får hoppas att Coller Master och andra chassitillverkare börjar med USB 3.0 nu också!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Äntligen börjar det komma chassin med USB 3.0!

EDIT: Men SATA III fattas... :/

goddamnit.. ibland är det väl trevligt om folk tänker till lite innan de skriver något..

as it was in the beginning so it shall be in the end

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Ser ut som ett vanligt Lian Li-chassi.

Kostar betydligt mer.

Är inget speciellt.

Nej, jag är fortfarande nöjd med mitt PCA70b som kostade 1800kr, ska vara en jävligt bra låda för att man ens ska överväga att lägga det dubbla.

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005

Tilltalar mig lika mycke som en möglig ost, slät design, stilrent visst men osäker konstruktion, pris / låda = aldrig, finns inte en chans jag skulle kasta mer än 5-600 för ett fulltower som är av renskalad typ, så mycke kostar de inte att boka å använda aluminium!

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
4000m.ö.h
Registrerad
Okt 2007

nog det snyggaste chassiet jag har sätt i hela mitt liv ... in med en 360 rad i fronten med 3 vita nexus fläktar på den och lite svart insida mhummmmm!

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Heby
Registrerad
Apr 2004

Så fina chassin alltså! Jag kommer inte handla något annat...
Påminner mycket om mitt P80 Armour S.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Nice, ett alternativ till Antec 1200.. fast 1200 lär ju kyla lika bra om inte bättre+kostar en bråkdel av vad denna Lian Li chassi kostar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005

Synd att de envisas med att ha silver-finish på insidan. Iofs spelar det ingen större roll när lådan stängts men ändå Svart hade varit trevligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004

Rakt, enkelt och redigt, men priset är ju ett skämt om det stämmer... Kan inte se något som motiverar det?

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Rakt, enkelt och redigt, men priset är ju ett skämt om det stämmer... Kan inte se något som motiverar det?

Kan inte heller se nåt som motiverar priset, Antec 1200 gör samma jobb som detta chassi..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nollåtta
Registrerad
Nov 2009

fiat panda gör samma sak som audi r8 om vi nu ska vara på det viset...

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad

Word.

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Synd att de envisas med att ha silver-finish på insidan. Iofs spelar det ingen större roll när lådan stängts men ändå Svart hade varit trevligt

Det är lättare att se var man ska skruva in distanserna om det är silver finish

Allt verkar bra förutom att den inte har någon extern 3.5" varför slopar så många chassitillverkare det?
Pratar inte bara om gamla diskettstationer, utan om att de flesta frontarna för minneskortläsare är i 3.5" format.

Arbetsdator Antec Three Hundred | Core i7-860@stock | 16GB DDR3@1333 | Samsung 830 256GB SSD + 4TB HDD | GTX 460@900/1800/4200
HTPC/Speldator Lian Li PC-A05FNB | Core i5-3570K@4200 | 16GB DDR3@1600 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + 4TB HDD | GTX 660@1098/1098/6008 | Xbox One Wireless Controller
Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Feb 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Det är lättare att se var man ska skruva in distanserna om det är silver finish

Allt verkar bra förutom att den inte har någon extern 3.5" varför slopar så många chassitillverkare det?
Pratar inte bara om gamla diskettstationer, utan om att de flesta frontarna för minneskortläsare är i 3.5" format.

du kan köpa en 5,25" -> 3,5" omvandlare för 15kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad

Ehm ok var vänlig och säg vad det är som motiverar priset.

* 1,5mm högkvalitets-aluminium-plåt? Vem fan bryr sig om vad för material chassit är gjort av?
* Att chassit är handgjort? Återigen: vem bryr sig om det är handgjort eller inte.
* En himla massa gummi upphängningar och gummiskruvar etc överallt? Motiverar verkligen inte den extremt höga prislappen, och gummiupphängningar är onödigt tycker jag.
* Den snygga designen? Är endast marginellt mycket snyggare än t.ex. 1200, det motiverar heller inte priset.

Kommer inte på mer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nollåtta
Registrerad
Nov 2009

Uppenbarligen så finns det en del som tycker det är värt rejält med pengar för den sortens chassin. Liksom en del gärna betalar mer för kvalitetsprodukter inom andra områden. Tycke och smak helt enkelt

Håller med om att det är dyrt, det var mitt nuvarande chassi också men jag ångrar mig inte en sekund... fast jag har två äldre lådor som skulle göra ungefär samma jobb. Gratis

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2008

Fast med ditt tankesätt kan man lika gärna linda in sina komponenter i alu-folie och låta de stå på skrivborden, billigare och lika effektivt :). kvalite kostar och det kommer man inte ifrån, är det värt..ja det är upp till var och en att avgöra.

Själv tycker jag lådan är bra men gillar inte alls led-fläktar. Skulle inte lägga 3,6K på en datorlåda men har man behov och pengar så varför inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ehm ok var vänlig och säg vad det är som motiverar priset.

* 1,5mm högkvalitets-aluminium-plåt? Vem fan bryr sig om vad för material chassit är gjort av?
* Att chassit är handgjort? Återigen: vem bryr sig om det är handgjort eller inte.
* En himla massa gummi upphängningar och gummiskruvar etc överallt? Motiverar verkligen inte den extremt höga prislappen, och gummiupphängningar är onödigt tycker jag.
* Den snygga designen? Är endast marginellt mycket snyggare än t.ex. 1200, det motiverar heller inte priset.

Kommer inte på mer.

Igrali smo dobro ali zajebo nas sudija.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Fast med ditt tankesätt kan man lika gärna linda in sina komponenter i alu-folie och låta de stå på skrivborden, billigare och lika effektivt :). kvalite kostar och det kommer man inte ifrån, är det värt..ja det är upp till var och en att avgöra.

Själv tycker jag lådan är bra men gillar inte alls led-fläktar. Skulle inte lägga 3,6K på en datorlåda men har man behov och pengar så varför inte.

Jag förstår vad du menar.
Men så extrem är inte skillnaden i det här fallet, det här Lian Li chassit är nästan en kopia av 1200, det finns alltså inte mycket skillnader, men däremot en gigantisk skillnad i pris.

Förresten: kvalité? Var skulle man märka av kvalitén?? Genom klanget på aluminiumet när man knäpper till det med fingret? Jag tror inte att man sitter och lyssnar på klanget av materialet hela tiden.
Ge mig ett exempel på ett scenario där "högre kvalité" är till nytta.