Permalänk
Robot

Dags att byta upp sej!

Jepp då vart det dags att byta dator låda! Gammla bettan har vart med nu i några år så den börjar bli gammal och sliten, så nu passade jag på att göra ett litet trevligt galleri om min dator då!

innehållet i nya bettan då:

Intel i5 Quad 750 2,66GHz
Asus Maximus III Formula
Corsair Dominator GT DDR3
Corsair HX620watt
hdd1 150GB (windows 7 pro)
hdd2 500GB (alla roligheter finns på)

Målet med det här vart få den tyst som möjligt samt så stilren som möjligt.

Det som jag sitter och väntar lite med att beställa är då:

Corsair Cooling Hydro H50 och SSD disk då men väntar lite tills priserna faller lite då!
Samt grafikkort när jag har hittat ett passande

tråkigt att man inte får ladda upp större filer än 256Kb så då blir man tvungen att skala lite på kvaliten

Besök albumet: Dags att byta upp sej! av tomtenisse

Permalänk
Avstängd

Bra komponenter men hemsk kabeldragning i den gamla, hoppas det blir snyggare i den nya burken

Permalänk
Medlem

Vad är det för HDD på 150 GB?

Permalänk

Seagate 150GB den andra samsung 500GB.
Jo nu i den nya burken så vart det otroligt mycket bättre kabeldragning

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

såg nice ut men lite bättre kabeldragning kan du få till

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Jo den ska bli lite bättre vart inte helt nöjd men har beställt hem lite prylar så den ska ordnas till

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

gillart
"gammla bettan" påminner om ett element ^^

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk

Dags att byta upp sej! ---> Dags att byta upp sig!

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen Sej på bilderna. Det är en fisk om jag inte är helt ute och cyklar.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Släng för allt i världen inte Chieftec lådan. Du kan modda den riktigt funktionell för det finns mycket bra och stabil grund att stå på. Chieftec står för en kvalitet som bara Lian Li och möjligtvis Silverstone orkat fortsätta med.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Inge vidare kabeldragning alls.

Btw, om du vill ha tyst så kan du ju se till att kasta ut minnes-kylaren i första hand. Sen byta processorkylare och grafikkortskylare. Borde gå att få den där burken förbannat tyst om du vill det.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Kabeldragningen va ju inte den bästa

Permalänk

Ett litet tips. Det finns ett litet hål i bakplåten bredvid där du satt fläktkontrollen, där kan du dra de färgglada kablarna till den. Jag gjorde det förra helgen och det blev mycket mer "cleant".

Permalänk
Medlem

Om det inte redan sagts så: du kommer aldrig få den "tyst" så länge du kör med standardkylare, dessutom är det total overkill att ha fläktar på minnena när du ändå knappt kan överklocka pga den undermåliga kylningen som standardkylaren ger.

Så skaffa dig en ordentlig processorkylare till att börja med.

Visa signatur

i5-3570K@4.2GHz, Corsari-H55, MSI Z77A-GD65, Corsair 16GB DDR3-12800 CL9, MSI Gaming GTX 970, 250GB SSD, 2x1TB HDD, Corsair 850W

Permalänk

"Så skaffa dig en ordentlig processorkylare till att börja med."

vet inte om du lästa allt som stog där uppe men då nämnde jag lite om Corsair Cooling Hydro H50 som jag funderar då att skaffa eller så blir det någon annan trevlig kylare, så jag är väl medveten om standard cpu kylaren suger! men, men den fick vara för tillfällig nu när man lite taskigt med ekonomi denna månad nu när man har flyttat!
Man får väll uppdatera galleriet efter hand när har inför skaffat prylarna i efter hand

"Ett litet tips. Det finns ett litet hål i bakplåten bredvid där du satt fläktkontrollen, där kan du dra de färgglada kablarna till den. Jag gjorde det förra helgen och det blev mycket mer "cleant"."

Intressant det ska jag kolla lite närmare på! tackar för tipset!

Visa signatur

// Tomtenisse