Asus Radeon HD 5870 Matrix på bild

Permalänk
Melding Plague

Asus Radeon HD 5870 Matrix på bild

Ett nytt grafikkort från Asus som lovar mer minne och högre klockfrekvenser har fastnat på bild.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice Blir nog ett sånt eller GT100!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Bara en DVI

Permalänk
Avstängd

haha lite för overkill men aja, det lär någ kosta mycket.

Permalänk

Nice

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

Alltid kul med nya saker och så, men när ska de börja jobba på kylningen istället. Om kortet så kallat flirtar med överklockare så borde de väl fokusera på en av de viktigaste aspekterna, bra kylning?

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggmull
Bara en DVI

Hur många "riktiga" gamers sitter med mer än en skärm?

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Hur många "riktiga" gamers sitter med mer än en skärm?

Du är bara en surmupp som inte har råd själv.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Hur många "riktiga" gamers sitter med mer än en skärm?

Känner många inkl mig själv...

Permalänk
Avstängd

Intressant kort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggmull
Bara en DVI

Ifall det här stämmer så blev kortet betydligt mindre intressant.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Hur många "riktiga" gamers sitter med mer än en skärm?

"Gamers"? finniga femtonåringar? jadu förmodligen inte många. Sitter på 2x30 men det är bara för att jag kan och arbetet kräver lite utrymme fast jag spelar nästan aldrig så jag utesluts från gruppen.

Permalänk
Inaktiv

Udda design på kortet, en DVI borta. Nåja, kul med lite annorlunda kort, speciellt då denna har 2GB minne. Hade varit trevligt att se HD5870 med 2GB och 6st Display Port-utgångar. Lite så jag undrar om inte AMD skjuter upp denna sorts kort till HD6000-serien..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Hur många "riktiga" gamers sitter med mer än en skärm?

Riktiga gamers kör Eyefinity

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Intressant kort.

Ifall det här stämmer så blev kortet betydligt mindre intressant.

Den har la hdmi så det är bara köpa en adapter för 99:- så var det fixat!

Permalänk
Medlem

Okej, så 5200kr kanske? Eller ja man vet ju inte men tror inte att priset kommer vara motiverat för de små skillnaderna på det där kortet vs ett vanligt 5870.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Här är en som är positiv till att de skalat bort en DVI! Nu blir det mer plats för ventilation ut ur kortet genom pci-platsen... Och som sagt är det ju bara skaffa adapter mellan DVI->HDMI. Det går ju inte att använda fler än totalt två hdmi/dvi utgångar iallafall!
Fast sen var det ju i och för sig rätt korkat att sätta den där lilla knappen i bak på den där sidan där den iallafall inkräktar lite på ventilationen

Gissar på att kortet kommer bli för dyrt för att vara intressant för mig personligen, men kul att de satsar lite!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Okej, så 5200kr kanske? Eller ja man vet ju inte men tror inte att priset kommer vara motiverat för de små skillnaderna på det där kortet vs ett vanligt 5870.

2GB minne mot 1GB minne är ingen liten skillnad direkt.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se vanliga bench med 4st sånna i crossfire och en gulftown ^^

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
2GB minne mot 1GB minne är ingen liten skillnad direkt.

Prestandamässigt lär det nog i en stor del av spelen på marknaden, i någorlunda normala upplösningar bli just ingen skillnad...

(Men visst, för eyefinityanvändare kan det nog vara ett lyft, och på sikt lär väl fler spel utnyttja RAM:et bättre)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

dubbla dessa blir nog bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
dubbla dessa blir nog bra

bara dubbla?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggmull
Bara en DVI

Äsch den har de nya uttaget som kommer ta över alla andra uttag snart. Då snackar jag inte om hdmi. Btw så kan du bara skaffa en hmdi konverter till dvi.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Detta kort i GTA 4 lär ju vara grymt, då kan man maxa ALLT

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Intressant kort.

Ifall det här stämmer så blev kortet betydligt mindre intressant.

han har fel läs vad som står och kolla på bilden "I övrigt behåller modellen alla vanliga funktioner från 5800-serien, bland annat utgångar för DVI, HDMI och Displayport samt stöd för CrossfireX"

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Ser sjukt grymt ut! Tänk att köra 4st sånna i crossfire...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Detta kort i GTA 4 lär ju vara grymt, då kan man maxa ALLT

Jag tycker kortet är grymt redan nu

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk

Vill ha! undra vad priset är ~5k? eller snackar vi runt ~6k

Permalänk
Avstängd

För en gångs skull en riktigt snygg orginalkylare:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
han har fel läs vad som står och kolla på bilden "I övrigt behåller modellen alla vanliga funktioner från 5800-serien, bland annat utgångar för DVI, HDMI och Displayport samt stöd för CrossfireX"

På bilden har den en DVI. Och som formuleringen är skriven så behöver det inte finnas mer än en av varje port.

Men jag fattar inte heller gnället.
Säg EN anledning till varför det är en nackdel (som inte går att lösa med en billig adapter) till att sumpa en DVI-utgång?

Hah, jag kom kanske på en nackdel själv: jag undrar om HDMI-utgången stödjer dual DVI om man konverterar med adapter? Om inte, så går det inte att köra tex tre stycken 30-tummare i eyefinity med det här kortet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.