Video: Nvidia presenterar Supersled

Permalänk
Melding Plague

Video: Nvidia presenterar Supersled

På CES 2010 visade Nvidia upp grafikdemot Supersled som demonstrerar det kommande Geforce GF100 på ett ovanligt våldsamt sätt. Nu släpper grafikkortstillverkaren en video i hd-upplösning där alla detaljer avslöjas.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ok, jag inser att detta är rätt mycket att kräva från utvecklare och dylikt, men om nvidia nu kan (ok det hackade, men ändå) rendera en miljon partiklar, varför kan man då inte göra en tex en bräda bestående av femhundra "partiklar" så att man sen kan tex slå sönder den på ett hyfsat vettigt sätt, snarare än att hela brädan slits lös med lite löst flygande partiklar kommande från ingenstans?

Permalänk
Avstängd

Coolt!

The way to go Nvidia!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
ok, jag inser att detta är rätt mycket att kräva från utvecklare och dylikt, men om nvidia nu kan (ok det hackade, men ändå) rendera en miljon partiklar, varför kan man då inte göra en tex en bräda bestående av femhundra "partiklar" så att man sen kan tex slå sönder den på ett hyfsat vettigt sätt, snarare än att hela brädan slits lös med lite löst flygande partiklar kommande från ingenstans?

Det kallas konsoler.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Såg den här videon för ett bra tag sen. Det enda nya är att den är i HD. Hallå sweclockers?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Såg den här videon för ett bra tag sen. Det enda nya är att den är i HD. Hallå sweclockers?

Det är ju precis det

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Det kallas konsoler.

Jepp, det är närmare sanningen än vad många anar. Konsolerna håller tillbaka utvecklingen på spelfronten ordentligt nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jepp, det är närmare sanningen än vad många anar. Konsolerna håller tillbaka utvecklingen på spelfronten ordentligt nu.

Jepp :/ Önskar att fler företag än Blizzard börja prioritera PC:n

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Om jag kommer ihåg rätt så har DICE någonstans sagt att de utvecklar BF3. Förhoppningsvis så blir det endast för PC, och därmed optimeras riktigt snygg i samma vända.

Permalänk
Medlem

funderade på detta i morse faktiskt:P hoppas vi får prova de själv också någon dag.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Jepp :/ Önskar att fler företag än Blizzard börja prioritera PC:n

Nu är det väl så att Blizzard fokuserar mer på spelet i sig än grafiken, men jag håller med dig fullt ut. Känns jävligt kasst att spel idag ser ut som dom gjorde för flera år sen.

Permalänk
Avstängd

heavy rain som skulle se så underbart fint och verkligt ut ser fan stelare ut än oblivion.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Såg den här videon för ett bra tag sen. Det enda nya är att den är i HD. Hallå sweclockers?

Hallå killen som inte fattade att det var ett spel dom snackade om, inte nån jävla video.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers
Hallå killen som inte fattade att det var ett spel dom snackade om, inte nån jävla video.

Skämtar du eller? Vad exakt är det du inte fattar? Ja det är ett spel dom snackar om men hur ser du spelet? Jo genom en VIDEO

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Det är ju en kille som snackar nu det var det väll inte förut

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken otäck film tyckte synd om snubben som åkte av släden när det tog stop.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Det kallas konsoler.

+1 på den...

Det enda jag bryr mig om nu är faktiskt när Fermi kommer så jag kan beställa min dator... (Förutsatt att de oberoende prestandatesterna säger att det är så bra som jag hoppas och tror)

Suck...............

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaan
Nu är det väl så att Blizzard fokuserar mer på spelet i sig än grafiken, men jag håller med dig fullt ut. Känns jävligt kasst att spel idag ser ut som dom gjorde för flera år sen.

Längtar till Blizzards första grafiktunga spel coola in-game cinematics de kommer bli då ^^

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
+1 på den...

Det enda jag bryr mig om nu är faktiskt när Fermi kommer så jag kan beställa min dator... (Förutsatt att de oberoende prestandatesterna säger att det är så bra som jag hoppas och tror)

Suck...............

Varför inte köpa ati?... bara köpa ett billigt nvidia kort att ha brevid om du vill ha physx. Palla vara så fanboy så man måste vänta flera månader för att beställa dator

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Varför inte köpa ati?... bara köpa ett billigt nvidia kort att ha brevid om du vill ha physx. Palla vara så fanboy så man måste vänta flera månader för att beställa dator

Aaah, vilka påhopp!

Har inte ägt ett Nvidiakort sedan mitt TNT2 nån gång i slutet av 90-talet. Datorn skall användas till fotoredigering samt rendering och Nvidia har de senaste åren varit starkare på de punkterna. Dessutom tror jag att framtida applikationer inom detta område kommer kunna dra nytta av Fermis kraftfulla GPGPU.

Eller för att använda ett språk du kanske har lättare att relatera till:
"NVIDIA FTW ROXX@RENDERING! LOL"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Aaah, vilka påhopp!

Har inte ägt ett Nvidiakort sedan mitt TNT2 nån gång i slutet av 90-talet. Datorn skall användas till fotoredigering samt rendering och Nvidia har de senaste åren varit starkare på de punkterna. Dessutom tror jag att framtida applikationer inom detta område kommer kunna dra nytta av Fermis kraftfulla GPGPU.

Eller för att använda ett språk du kanske har lättare att relatera till:
"NVIDIA FTW ROXX@RENDERING! LOL"

Ownd

Visa signatur

i7 3770k @ 4.5ghz, 680gtx, 16gb Corsair Dominator 1600mhz, OCZ Vertex 3 128gb, 2x Samsung s23a700d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Aaah, vilka påhopp!

Har inte ägt ett Nvidiakort sedan mitt TNT2 nån gång i slutet av 90-talet. Datorn skall användas till fotoredigering samt rendering och Nvidia har de senaste åren varit starkare på de punkterna. Dessutom tror jag att framtida applikationer inom detta område kommer kunna dra nytta av Fermis kraftfulla GPGPU.

Eller för att använda ett språk du kanske har lättare att relatera till:
"NVIDIA FTW ROXX@RENDERING! LOL"

Fan vad jag älskar svar på tal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Längtar till Blizzards första grafiktunga spel coola in-game cinematics de kommer bli då ^^

Säger bara ID Software och Rage.. detta tillsammans med ett Fermi och s1366 system kommer göra mig mycket glad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Aaah, vilka påhopp!

Har inte ägt ett Nvidiakort sedan mitt TNT2 nån gång i slutet av 90-talet. Datorn skall användas till fotoredigering samt rendering och Nvidia har de senaste åren varit starkare på de punkterna. Dessutom tror jag att framtida applikationer inom detta område kommer kunna dra nytta av Fermis kraftfulla GPGPU.

Eller för att använda ett språk du kanske har lättare att relatera till:
"NVIDIA FTW ROXX@RENDERING! LOL"

HAHAHA =D Där fick jag tillbaka ganska hårt ja. Du behöver ju inte fjortis-förklara mig i vilket fall

Såg nåt test nyss och då var Ati betydligt snabbare än nvidias motsvarigheter i fotorendering (vet dom inte video). Blev ganska förvånad då folk köper nvidia till detta. Dock kan jag tänka mig att nvidias 20 000kroners kort krossar på detta. Testet gällde deras gtx 280-295 kort mot amds 4890 tror jag. Ganska lustigt.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Det enda jag bryr mig om nu är faktiskt när Fermi kommer så jag kan beställa min dator... (Förutsatt att de oberoende prestandatesterna säger att det är så bra som jag hoppas och tror)

Suck...............

Det kommer det lätt att vara! Kan knappt vänta på dom nya korten från NVIDIA själv <3

Permalänk
Medlem

vad är så speciellt med den grafiken?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
HAHAHA =D Där fick jag tillbaka ganska hårt ja. Du behöver ju inte fjortis-förklara mig i vilket fall

Såg nåt test nyss och då var Ati betydligt snabbare än nvidias motsvarigheter i fotorendering (vet dom inte video). Blev ganska förvånad då folk köper nvidia till detta. Dock kan jag tänka mig att nvidias 20 000kroners kort krossar på detta. Testet gällde deras gtx 280-295 kort mot amds 4890 tror jag. Ganska lustigt.

Ofasen, intressant... Får kolla lite forum mer inriktat på rendering då.

Sorry för min hårda ton, var på lite dåligt humör innan jag gick och tränade idag.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som aldrig hört talas om "SLI, in stereo"?
Tyckte presentation känndes mest som ett försök att få in så många tekniska men för gemene man förståeliga termer som möjligt för att få det att framstå som någonting väldigt mer avancerat än vad det är.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Säger bara ID Software och Rage.. detta tillsammans med ett Fermi och s1366 system kommer göra mig mycket glad

Kan inte annat än hålla med...RAGE!! Id Software ftw! Ser även fram emot Doom 4 som tydligen ska vara 3 gånger så snyggt som Rage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
vad är så speciellt med den grafiken?

Att den är mindre programmerad, mer simulerad i realtid.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23