Microsoft stoppar piratkopierade Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ni som piratkopierar Windows 7. Hur tänker ni då? Att det är gratis? Ett av de bästa OS från Windows som dessutom ges ut gratis via MSDNAA och kostar 100kr med csn.

Dom som inte köper eller inte har äkta versionen borde då avlivas.

Det kostar 1000 från csn....

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Det kostar 1000 från csn....

Inte via MSDNAA, då kostar det 0:- eller 100:-.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokkoko
Ja, för dina inlägg är det verkligen hög kvalitet på! Härlig jämförelse att gå mot röd gubbe. Det är inte på något sätt straffbart så nu vet du det.

Den fria viljan att göra vad vi vill? Betyder det att jag kan göra inbrott hemma hos dig? Får jag slå dig på käften? Den fria viljan? Haha, vilken rappakalja man får läsa på det här forumet.

Du har seriöst något fel i huvudet. Gå och kolla det, snälla, du förstörde min frukost.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Inte via MSDNAA, då kostar det 0:- eller 100:-.

Alla kanske inte går på en skola med avtal med MSDNAA.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Alla kanske inte går på en skola med avtal med MSDNAA.

Det är då (om man går via Pellesoft; se den stora tråden) det kostar 100 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Alla kanske inte går på en skola med avtal med MSDNAA.

Behövs inte då det kostar 100:- genom Pellesoft.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av solger
Windows Ultimate sv/en kostar för mig 1500kr med csn kort. 1100kr för pro.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gustavwth
Ja vi avlivar alla som har en icke äkta windows verision. Bra tänk...

Dessutom kostar den inte 100kr med csn, den kostar 1095kr eller 1495kr.

Om man är student och har CSN/Mecenat-kort så kan man få Windows 7 32-bit/64-bit och Eng/Sve för 50-100kr beroende på SMS eller annan betalning.

Mer info i denna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=947...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Varför änns orka hålla på att piratkopiera Windows när det dessutom finns Gratisalternativ som är minst lika bra om inte bättre.

Vill man dock ha Windows kör man på det som man betalt för med datorn.
Eller så köper man sig en OEM licens 1 dator eller Retail licens 1 dator men med möjlighet att byta hårdvara menar då om du skrotar datorn för att installera på en ny dator.

Folk har lärt sig Windows och ska Agda 73 sitta och försöka lära sig en ny grej så kommer hon bli tokig. (Gäller inte bara äldre personer, gäller alla som alltid kört windows, dvs dom flesta). Går inte lära gamla hundar att sitta.

Varföpr köpa Retail när man kan ominstallera med en OEM hur mycket man vill, går byta hur mycket hårdvara man vill också. Bara att aktivera och köra.

Det är lätt för oss som kan litegrann att säga hur enkelt Linux är "bara man fixar ihop det rätt" Det är absolut inte enkelt för random person utan datorvana.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lhffan
Den dagen det kommer en linux dist som är lika bra eller bättre än xp/win7 kommer microsoft tappa mkt kunder tror jag. Men det är väl problem med grafik drivare och att dom inte är integrerade i kärnan lr dito som hindrar prestandan på linux?

Det tror jag inte... Det är en process som går oerhört långsamt. Och vem bestämmer vilket som är bäst? Jag och många med mig gillar Linux mer än alla Microsofts operativsystem, ändå har dom inget kundras Dessutom är dom rätt grymma på marknadsföring. Till och med jag, som är inbiten Linuxanvändare, räknas antagligen som Windowsanvändare då det inte gick att välja bort när jag köpte min dator.

Jag ser inga prestandaproblem, i de flesta fall fungerar min Ubuntu 9.10 långt snabbare i Windows(uppstart, uppdatering, generellt användande, uppstart av program osv). Om drivrutinerna finns i kärnan eller inte är mest en bekvämlighetsfråga för användaren. De finns f.ö. drivrutiner till Intel's, AMD's och Nvidia's kort i kärnan, dock är de två sistnämndas open source-varianten som inte erbjuder alla funktioner, vad jag vet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Väldigt många studenter här, nästan samtliga har problem att använda sig av korrekt svenska. Vad gör ni i skolan egentligen?

Vi har även det mindre intelligenta gänget här som tycker att man inte ska betala för något man säkerligen använder dagligen i flera år. Detta till ett pris runt en tusen lapp, plus/minus några hundra kronor.
Tydligen så anses deras operativ inte vara bra nog att betala för men att installera och använda det går tydligen jättebra.

Världen är påväg åt helvete, fylld av idioter.

Håller med, fylld av idioter..

Jag förstår inte varför det blir en sån enorm uppståndelse om en sånhär sak.
Som om världen håller på att gå under.

Jag har köpt mitt OS lagligt, tycker det är värt 1000 kr att man kan sitta med gott samvete i flera år och känna sig helt säker med att installera alla uppdateringar på Windows update+att man inte behöver kolla igenom uppdateringarna manuellt och att man kan ha Defender aktiverat etc, dessutom blir det lättare att sälja datorn när man inte behöver förklara för köparen att OS:et är pirat, eller man kanske inte kan ha samma OS på flera datorer? Har inte så stor kunskap om detta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokkoko
Snälla, kan du inte berätta om alla lokala riktlinjer? Jag dör nästan av förväntan.

Vad är din slutsats? Att det finns folk som självklart inte ska betala för sig utan snylta på andras betalningsförmåga?

SoL är en ramlag, den ger få detaljer, de specifika detaljerna bestämms politiskt inom varje kommun. M.a.o. skiljer tolkningen mellan kommunerna.

Min slutsats är att din slutsats bygger på ett oriktigt antagande. Vi kan i stort sett utgå från att en person inte kan få ett busskort från socialtjänsten.

Försörjningsstöd kan täcka kostnader för arbetsresor, förutsatt att det beviljas. Andra resor kan beviljas via "livsföring i övrigt", men i praktiken används inte 4kap 2§ SoL. T.ex. i stockholm är det i princip omöjligt att få ett SL-kort från socialen.

Jag kan ge några exempel då en person inte kan få busskort från socialen:

Om personen är student med studiestöd.

Om någon i familjen har en bil.

Om någon i familjen har pengar.

Om personen bor i stockholm, allt räknas som gångavstånd.

Om personen någon gång under de tre senaste månaderna haft pengar, oavsett varför pengarna nu är slut.

Om personen äger något av värde.

Om personen tackat nej till ett jobb.

Om personen missat eller gått tidigare från sina 8 timmar/dag på jobbtorget.

Permalänk

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ni som piratkopierar Windows 7. Hur tänker ni då? Att det är gratis? Ett av de bästa OS från Windows som dessutom ges ut gratis via MSDNAA och kostar 100kr med csn.

Dom som inte köper eller inte har äkta versionen borde då avlivas.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen när i forumreglerna är dödshot tillåtna ?

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa genom alla sidorna så vet ej om det är någon som tänkt och skrivit något liknande.

Det jag tänkte på är att Microsoft ändå måste vara lite nöjda med piratkopieringen. Dom får ju marknadsandelar av det. Och då kanske ni undrar hur jag tänker.. Joo jag tänker så här

Skulle inte det finnas piratkopierade windows och priserna skulle fortfarande vara på samma nivåer som idag så skulle säkert en stor del gå över till alternativa OS eftersom många här inne anmärker på just kostnaden.

Alltså kan man säga att en slutsats är att alternativa OS förlorar på piratkopieringen. Tänk om alla med piratkopierat OS skulle sitta på någon variant av linux och att energin det tar att knäcka MS skulle gå till något mer kreativt som att göra linux lite mer användarvänligt och något som det skulle funka att spela på.
Kanske till och med skulle finnas uttrymme för att få betalt för ett sådant operativ. Till exempel en hundring eller något.

Detta var bara mina tankar

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Avstängd

MS blog

Läser man ms blog.
Så är patchen:

1 frivillig att ladda ner.
2 Patchmetoderna är unsigned kod = skadlig kod i ms ögon.
3 Crackarna har crackat de här på nolltid.

För att undvika att din dator kör skadlig kod kan du frivillig ladda ner en update från microsoft.

Men de finns inga problem.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

Vad trött jag blir på folk ibland. Vad är det för fel på folk?

Windows 7 Ultimate svenska 64bit kostar runt 1800kr +/- någon hundralapp right?

Nej, jag har inte tillgång till MSDNAA eller CSN (det är ju bara en handfull som har det) då jag INTE pluggar. Hur många % är det som egentligen pluggar? Juste.

5-10 Datorer i hushållet som ska ha OS, det blir mellan 9000 och 18000kr för kalaset. Och om två år så kommer ett nytt OS igen och det är samma veva en gång till..

Och folk undrar varför man piratkopierar? Jisses.

Rätta mig och jag har fel.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta tycker jag är att det sägs finnas 70(!!!!!!!!!) sätt att köra W7 pirat. Finns det en lista på det här?

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
Vad trött jag blir på folk ibland. Vad är det för fel?

Windows 7 Ultimate svenska 64bit kostar runt 1800kr +/- någon hundralapp right?

Nej, jag har inte tillgång till MSDNAA eller CSN då jag INTE pluggar. Hur många % är det som egentligen pluggar? Juste.

5-10 Datorer i hushållet som ska ha OS, det blir mellan 9000 och 18000kr för kalaset. Och om två år så kommer ett nytt OS igen och det är samma veva en gång till..

Och folk undrar varför man piratkopierar? Jisses.

Rätta mig och jag har fel.

Du har så rätt!

Själv sitter vi med 4-5 stationära och 3st bärbara i hemmet, så det blir som sagt en hel del!

Permalänk
Avstängd

det kommer snart en windows crack som slår ut detta med

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illya_
Senast jag kollade ingick inte office, har du någon källa på det eller var det ett specialerbjudande?

Finns för nedladdning när du väl fått din kod till microsofts download. finns även olika smaker på vista och serverversionerna
Du får 1 licens av varje smak dvs 32 eller 64 bitars där det finns
på win 7 fungerar nycklarna oavsett vilket du väljer dvs 32 eller 64
Kanonbra.

Permalänk
Medlem

Har jag missat nåt? Det går ju att installera w7 på flera datorer med samma w7 skiva, eller? Varför köpa t.ex 3 w7 OS till 3 datorer när man kan köpa ett operativsystem och installera på 1000 datorer om man vill ?

Permalänk
Inaktiv

ja du har missat något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubbe1
ja du har missat något.

Vadå???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gris
Har jag missat nåt? Det går ju att installera w7 på flera datorer med samma w7 skiva, eller? Varför köpa t.ex 3 w7 OS till 3 datorer när man kan köpa ett operativsystem och installera på 1000 datorer om man vill ?

¨

du måste ha en CD key till varje OS precis som i spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
5-10 Datorer i hushållet som ska ha OS, det blir mellan 9000 och 18000kr för kalaset. Och om två år så kommer ett nytt OS igen och det är samma veva en gång till..

Det är ungefär som när det kommer nya bilmodeller hela tiden. Och så många märken dessutom; hur tror de att man skall kunna köpa alla?
Elller också låter man bli att uppgradera (i alla fall alla datorer eller varje gång) om man inte har råd.

Permalänk
Medlem

Den dagen MS kommer på ett fungerande kopieringsskydd till windows så kommer det vara dödsstöten för windows som dominerande plattform. Är helt övertygad om det.
Man kan jämföra piratkopieringen med dom u-landsdatorbidrag som MS har stått bakom. Folk lär sig och vänjer sig vid windows som operativsystem och orkar sen inte bry sig om att testa annat eftersom windows faktiskt funkar helt okej. Jag vet skitmånga som inte ens orkat ladda ner och testa en annan webläsare. Då är ju chansen mikroskopisk att dom skulle testa nåt annat OS.
Men blir folk tvungna till att punga upp 1000-2000 spänn för ett OS och alternativet är att köra nåt annat gratis som funkar lika bra så kommer folk göra det. Inte alla såklart men jag är övertygad om att de flesta hade gjort det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
¨

du måste ha en CD key till varje OS precis som i spel.

Det går alltså inte att använda samma key som man får med OSet till fler datorer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gris
Har jag missat nåt? Det går ju att installera w7 på flera datorer med samma w7 skiva, eller? Varför köpa t.ex 3 w7 OS till 3 datorer när man kan köpa ett operativsystem och installera på 1000 datorer om man vill ?

en licens till en dator. Däremot är det väl såklart som så att om du köper 3 likadana windows 7 paket (licens + skiva) så kan du såklart använda samma skiva till alla datorerna. Men du behöver fortfarande använda ett licensnummer per dator.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Men blir folk tvungna till att punga upp 1000-2000 spänn för ett OS och alternativet är att köra nåt annat gratis som funkar lika bra så kommer folk göra det.

Dock är det väldigt få som faktiskt köper operativsystem separat (eller kanske ens vet att man kan göra det). Windows följer vanligtvis med när man köper en dator.

Permalänk
Medlem

OK, då är jag med. Fan jävlar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hemulen242
Att Microsoft ens orkar slåss mot verkligheten...
Tur det finns bättre OS att få helt gratis.

Enda anledningen att befatta sig med MS OS är att så få spel utvecklas till Linux än så länge.

där kom det igen
om nu dina gratis os är så bra varför spelar du inte på dom?
för att det inte går?
låter ju som ett jätte bra os:)

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruze
Du har så rätt!

Själv sitter vi med 4-5 stationära och 3st bärbara i hemmet, så det blir som sagt en hel del!

Det som är roligt i samanhanget är att du har råd att köpa 8 datorer men inte något operativsystem. Hur många av dina kära datorer behöver du uppdatera till windows 7?