Apple tar ut marginalerna med Ipad

Permalänk
Medlem

Vi har kommit fram till framtiden...

http://www.youtube.com/watch?v=TGo-5GUpcKM

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarl
"40-50 och 60-talister som har noll koll på datorer" )ExecutoR(
Vilka tror du gjorde grundforskningen på allt som vi i dag tar för givet? Knappast senare generationer...

Det var inte det jag menade, jag hade bara formulerat mig som en kratta. Nu är första inlägget ändrat innan jag trasslar in mig mer i detta. Jag skyller på att det är fredag eftermiddag.

För att förtydliga ytterligare:

Självklart är många 40- 50- och 60-talister bra på datorer, men enligt min personliga erfarenhet är kunskapen generellt större hos 70- 80 och 90-talister då de växt upp med datorer på ett annat sätt.

Jag kan absolut ha fel, visst finns det många yngre som har läskigt dålig koll, men idag ingår det ju i grundskolan att lära sig hantera datorer.

Vill passa på att ber om ursäkt om någon tagit illa upp.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Ni ska ju köpa en netbook istället... För det är exakt det ni beskriver
Då får ni en liten, billig, sak som klarar flash, multitasking, har en kamera och vad mer det nu är ni saknar.

iPaden ska inte vara en dator. Det är ett tillbehör. Den kan inte ersätta en netbook, telefon eller laptop och är heller inte tänkt att göra det. Den följer Apples filosofi som är ungefär: Gör några få saker väldigt bra istället för många saker dåligt/halvdant.

Men med tanke på prestandan kan jag hålla med om multitasking, men jag ser det inte som akut nödvändigt. Det enda jag saknar är att man inte kan köra en IRC-klient i bakgrunden utan att man måste lämna servern om man ska surfa till exempel.

Sen så ser jag inga problem med avsaknad av flash, framförallt med tanke på hur oändligt uselt det fungerar på Mac OS tex. Sen om det är Apples eller Adobes fel låter jag vara osagt, men youtube är nästintill oanvändbart i flash, men fungerar utmärkt när jag streamar H.264 genom HTML5-betan

Jag har redan en Asus EEE S101 så det behövs inte fler.

Men visst, ipad ska inte vara en dator, det håller jag med om. Jag är faktiskt jättesugen på en ipad själv, men det lär inte bli någon tills dess att det finns multitasking. Jag menar en så grundläggande sak som att kunna dra igång musikspelaren medan man surfar eller läser tycker jag är en självklarhet.

Flash och usb kan jag leva utan även om båda vore riktigt bra, framförallt ett usb-uttag så jag kan lägga över bilderna från min kamera utan att behöva hoppa genom ett halvdussin ringar som någon cirkusapa. Jag ser mest avsaknaden av sådana basfunktioner som ytterligare ett tecken på ren arrogans från apples sida. När jag läser specsen, eller rättare sagt när jag tänker på vad som saknas, så ser jag bara Jobs mumlandes "Vi är för bra för att bry oss, det sitter ett äpple på den så folk kommer betala ändå" i huvudet.

Så visst, man klarar sig utan det som saknas, men det är inte poängen för mig i alla fall. Det som tar emot mest är att betala för någonting jag vet kunde vara bättre men inte är det av ingen annan anledning än ren narcissism. Men som sagt, multitasking i alla fall, sen kan jag bita i det äpplet även om det är rätt surt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag har redan en Asus EEE S101 så det behövs inte fler.

Men visst, ipad ska inte vara en dator, det håller jag med om. Jag är faktiskt jättesugen på en ipad själv, men det lär inte bli någon tills dess att det finns multitasking. Jag menar en så grundläggande sak som att kunna dra igång musikspelaren medan man surfar eller läser tycker jag är en självklarhet.

Flash och usb kan jag leva utan även om båda vore riktigt bra, framförallt ett usb-uttag så jag kan lägga över bilderna från min kamera utan att behöva hoppa genom ett halvdussin ringar som någon cirkusapa. Jag ser mest avsaknaden av sådana basfunktioner som ytterligare ett tecken på ren arrogans från apples sida. När jag läser specsen, eller rättare sagt när jag tänker på vad som saknas, så ser jag bara Jobs mumlandes "Vi är för bra för att bry oss, det sitter ett äpple på den så folk kommer betala ändå" i huvudet.

Så visst, man klarar sig utan det som saknas, men det är inte poängen för mig i alla fall. Det som tar emot mest är att betala för någonting jag vet kunde vara bättre men inte är det av ingen annan anledning än ren narcissism. Men som sagt, multitasking i alla fall, sen kan jag bita i det äpplet även om det är rätt surt.

exakt så känner jag mig

Permalänk
Medlem

@ belga: Just ipod funktionen kan du ha igång i bakgrunden när du surfar eller vad du nu vill göra. Det gör det iaf i iphonen och detta ska väl vara samma operativsystem.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Men Apple har väl alltid minst 30% i vinsttillägg på sina produkter, det är väl knappast en nyhet?

Huruvida iPad blir en succé eller inte är svårt att sia om eftersom den fyller en marknad som knappt existerar idag. iPhonen är iaf en telefon vilket direkt ger en stor maknad med många köpare.

Permalänk
Medlem

Jag är en av dem som har en mer positiv inställning till iPad. Jag har väntat på en bärbar spelmaskin med stor skärm i hela mitt liv. Största problemet för mig har alltid varit miniatyrskalan på både PSP och DS, men så har jag lite bekymmer med ögonen också.

Nu kommer DS XL för 2.300kr, men spelen är ju så vansinnigt mycket billigare i AppStore än vad de är till DS och PSP. Jag hörde det ryktas att priserna skulle justeras för iPad, men de har i alla fall sagt att man bara behöver synca sin iPad för att få med sig den stora drös med apps man samlat på sig, och det väger tungt på min argumentlista.

Jag tycker det uteblivna flashstödet, på en surfplatta (!), är rent åt helvete. Och Steve Jobs har mage att prata om HTML5! Något som beräknas vara genom W3C tidigast år 2022. Att skylla på Adobe när allt man bara är kåt på att inget ska inverka på sina värdefulla AppStore-intäkter. Skulle de godkänna en flashplayer-app som inte är inbäddad i webbläsaren? Knappast. - Fy så ruttet dåligt Apple!

Trots den kallduschen kommer jag vara en av de som köper en iPad så fort den finns tillgänglig. På gott och ont.

Permalänk
Medlem

Sen när är det en nyhet att Apple tar väldigt mycket pengar för sin hårdvara?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmos92
Sen när är det en nyhet att Apple tar väldigt mycket pengar för sin hårdvara?

Precis. Att ta en PC, slänge in det i ett nytt skal och sälja den för dubbla priset är ju hela deras affärsidé. Speciellt nu när de använder Intelprocessorer och hårdvaran i en Mac inte skiljer sig alls från en PC. De skulle kunna bli ett mjukvaryföretag om de ville men varför när de tjänar så mycket på hårdvaran. Att vägra låta andra datorer än de byggda av Apple köra OSX är affärsmässigt otroligt framgångsrikt.

Det sagt, jag skulle gärna köpa Mac om jag var gjord av pengar. Men har inte råd att betala flera tusen för design.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

De vinner väl även mycket på den mer säkra kombinationen av särskild hårdvara och mjukvara, som gör mjukvaran mer användarvänlig, minskar kompatibilitetsproblem etc. Det gör väl även också att utvecklingen av mjukvaran blir betydligt smidigare.

offtopic:

Tänk vad bättre det hade blivit för Microsoft om de haft lite koll på sina stackars klisterlappar med "vista-ready" eller vad det nu stod.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv

Skiten kommer säljas för att det är apple. O andra sidan ju fler apple folk det finns desto fler personer man kan driva med och skratta åt. Inget ont som inte för med sig ngt bra.

Att sedan Steve Jobs skrattar hela vägen till banken är inget nytt. Vill fåren bli klippta ska man passa på

Permalänk

Du betalar för hela äpplet...Men du får bara kärnhuset.

Permalänk
Medlem

Namnet låter inte alls bra

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Så det är bara material- och tillverkningskostnad som man vill får ersättning när man säljer en produkt?
Som det faktiskt stod i slutet på artikeln så är det en del utvecklingsjobb som ligger bakom.
Men nej, allt Apple gör är ju bara precis likadan hårdvara som alla andra tillverkare erbjuder med den skillnaden att den kostar dubbelt så mycket!
Mmmm... Eller hur?

Hoppas ni begriper ni att ni är minst lika goda kolsupare som de ni kallar Mactalibaner, fast åt andra hållet.

Är en Kindle för $200 är prisvärd?
http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00154JDAI/ref=dp_olp_...

När det gäller iPad: vad finns det för motsvarande produkt som kostar mycket mindre?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AxMi-24
Skiten kommer säljas för att det är apple. O andra sidan ju fler apple folk det finns desto fler personer man kan driva med och skratta åt. Inget ont som inte för med sig ngt bra.

Att sedan Steve Jobs skrattar hela vägen till banken är inget nytt. Vill fåren bli klippta ska man passa på

Kör på – driv med mig!
Trodde det redan utretts att om man jämför helheten så är det inte så himla dyrt med Mac trots allt. I alla fall inte dubbla priset som visa hävdar. Ni kan inte jämföra en Netbook med en MacBook. Ni kan inte jämföra en skärm med TN-panel med en som har IPS. Jo, jämföra kan man så klart, men det är olika produkter som kostar olika mycket av en anledning.

Vad är det så är så himla dyrt med iMac 27" t.e.x.?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Som med alla Apple'produkter, vinstmarginalerna är väldigt stora ^^.
Dem lever på sitt märke och tar betalt för det.

Apple, crash different.

De lever på sitt märke” skriver man, din tomte.
Type different?

Vad är det som kraschar förresten?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
iPaden ska inte vara en dator. Det är ett tillbehör. Den kan inte ersätta en netbook, telefon eller laptop och är heller inte tänkt att göra det. Den följer Apples filosofi som är ungefär: Gör några få saker väldigt bra istället för många saker dåligt/halvdant.

Med det argumentet kan man motivera vilken applepryl som helst, oavsett hur dålig den är i praktiken. Skillnaden med iPad mot andra produkter är att den inte är så himla bra på det den gör heller, eftersom den saknar så pass grundläggande funktioner som multitasking och möjlighet att lägga in egen programvara. Jag tycker det är svårt att påstå annat än att iPad bara är apples ursäkt för att inte göra en riktig tablet-dator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
eftersom den saknar så pass grundläggande funktioner som multitasking och möjlighet att lägga in egen programvara. Jag tycker det är svårt att påstå annat än att iPad bara är apples ursäkt för att inte göra en riktig tablet-dator...

Multitasking lär komma till iPhone och iPad såsmåningom, apple jobbar ganska hårt för att förbättra OS:et i deras mobila enheter och multitasking lär vara en av grejerna dom jobbar på!

Dessutom, vad menar du med egen programvara? Visst du kan inte installera OS X program eller Windowsprogram men finns ju över 80´000 program till iPad:en som lär förvandla den till det man vill att den ska göra!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Apples mediaspelare -> låst till iTunes, låst till ett konto i taget, låst till en dator i taget. Musik som ringsignaler, endast om de köpt från iTunes.

Apples OS, låst till deras egna datorer. Det finns även fördelar med detta som bra kompabilitet.

Apple gör snygga prylar men de har även stora brister och är ett riktigt vidrigt företag. Konstigt att de inte får någon större kritik. Nu ryktas det dessutom att dom i smyg utan förvarning kan radera musik, filmer och filer på iPad.

Funderade på deras 24" skärm tills jag såg att den har specialkontakter som typ bara deras senaste bärbara har. Skiten har inte ens standardkontakter.

Måste ändå säga att även om iPhone har brister så har de med denna telefon och appstore ändå gjort väldigt mycket för utvecklingen.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Det verkar inte som att frakten är medräknad, det påverkar ju slutpriset till kund...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Multitasking lär komma till iPhone och iPad såsmåningom, apple jobbar ganska hårt för att förbättra OS:et i deras mobila enheter och multitasking lär vara en av grejerna dom jobbar på!

Dessutom, vad menar du med egen programvara? Visst du kan inte installera OS X program eller Windowsprogram men finns ju över 80´000 program till iPad:en som lär förvandla den till det man vill att den ska göra!

iPhone OS stödjer multitasking och har gjort det sedan iPhone släpptes. Apple låter bara inte tredjepartsutvecklare utnyttja det...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av star-affinity
Så det är bara material- och tillverkningskostnad som man vill får ersättning när man säljer en produkt?
Som det faktiskt stod i slutet på artikeln så är det en del utvecklingsjobb som ligger bakom.
Men nej, allt Apple gör är ju bara precis likadan hårdvara som alla andra tillverkare erbjuder med den skillnaden att den kostar dubbelt så mycket!
Mmmm... Eller hur?

Hoppas ni begriper ni att ni är minst lika goda kolsupare som de ni kallar Mactalibaner, fast åt andra hållet.

Är en Kindle för $200 är prisvärd?
http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00154JDAI/ref=dp_olp_...

När det gäller iPad: vad finns det för motsvarande produkt som kostar mycket mindre?

Kör på – driv med mig!
Trodde det redan utretts att om man jämför helheten så är det inte så himla dyrt med Mac trots allt. I alla fall inte dubbla priset som visa hävdar. Ni kan inte jämföra en Netbook med en MacBook. Ni kan inte jämföra en skärm med TN-panel med en som har IPS. Jo, jämföra kan man så klart, men det är olika produkter som kostar olika mycket av en anledning.

Vad är det så är så himla dyrt med iMac 27" t.e.x.?

De lever på sitt märke” skriver man, din tomte.
Type different?

Vad är det som kraschar förresten?

Vad är det som INTE är dyrt med ipad? Den kostar 10 dollar att göra och säljer för 200-300 alltså 2000% till 3000% vinst?
Jag undrar finns det NÅGOT annat företag som skulle komma undan med det? Visst, en iPhone har jag och den är gudomlig men jag skulle aldrig köpa en mac dator, osköna kontroller, dyr, ful (fast är nog bara jag som tycker det).
Imac 27" som du nämner är också väldigt dyr, 2 kärnig förre generationens processor, HD4670 för 16 tusen ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=508557 )? Nej det får man en toppdator med en 27" benq skärm för! Det är operativsystemet men mest just märket som apple tar betalt för. Och om folk köper så är det inget fel med det, alla har sin smak (om den nu är dålig vad ska man göra åt den, nej jag bara driver med er macnissar).

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Med det argumentet kan man motivera vilken applepryl som helst, oavsett hur dålig den är i praktiken. Skillnaden med iPad mot andra produkter är att den inte är så himla bra på det den gör heller, eftersom den saknar så pass grundläggande funktioner som multitasking och möjlighet att lägga in egen programvara. Jag tycker det är svårt att påstå annat än att iPad bara är apples ursäkt för att inte göra en riktig tablet-dator...

Alla (de flesta) är inte ett dugg intresserade av de saker du anser vara brister. De vill ha en pryl som fungerar på ett bra sätt. Alla bara gnäller på multitasking som det inte är något som kommer kunna ändra sig längre fram. Prylen går ju inte ens att köpa än!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Apples mediaspelare -> låst till iTunes, låst till ett konto i taget, låst till en dator i taget. Musik som ringsignaler, endast om de köpt från iTunes.

Apples OS, låst till deras egna datorer. Det finns även fördelar med detta som bra kompabilitet.

Apple gör snygga prylar men de har även stora brister och är ett riktigt vidrigt företag. Konstigt att de inte får någon större kritik. Nu ryktas det dessutom att dom i smyg utan förvarning kan radera musik, filmer och filer på iPad.

Funderade på deras 24" skärm tills jag såg att den har specialkontakter som typ bara deras senaste bärbara har. Skiten har inte ens standardkontakter.

Måste ändå säga att även om iPhone har brister så har de med denna telefon och appstore ändå gjort väldigt mycket för utvecklingen.

Vidrigt? På vilket sätt? Baserat på vad? Jämfört med? Värre än?

Många har en uppfattning som baseras på oinsikt eller något man byggt upp i sin egen skalle. Det är dumt att basera sina åsikter på saker man läst på Internet utan att ifrågasätta detta lika mycket som den som gillar Apples grejor också ska ifrågasätta.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen
Vad är det som INTE är dyrt med ipad? Den kostar 10 dollar att göra och säljer för 200-300 alltså 2000% till 3000% vinst?
Jag undrar finns det NÅGOT annat företag som skulle komma undan med det? Visst, en iPhone har jag och den är gudomlig men jag skulle aldrig köpa en mac dator, osköna kontroller, dyr, ful (fast är nog bara jag som tycker det).
Imac 27" som du nämner är också väldigt dyr, 2 kärnig förre generationens processor, HD4670 för 16 tusen ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=508557 )? Nej det får man en toppdator med en 27" benq skärm för! Det är operativsystemet men mest just märket som apple tar betalt för. Och om folk köper så är det inget fel med det, alla har sin smak (om den nu är dålig vad ska man göra åt den, nej jag bara driver med er macnissar).

Det var materialkostnaden som var $200-300. Själva tillverkningen (montering av produkt) kostade ca $10.
Själva produkten i sig kommer i 6 versioner från $500 till $830.
Sedan har man alltid utvecklingskostnader, som ett exempel har dom designat processorn (SoC) i enheten själva.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Försäljningsomkostnader, distribution och emballage, service och support, marknadsföring, mjukvaruutveckling, produktutveckling och administration tillhör ju sådana kostnader som lätt går att blunda för, speciellt om man tillhör Sweclockers begåvningsreserv, av vilka en stor del verkar ha hittat till den här tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen
Vad är det som INTE är dyrt med ipad? Den kostar 10 dollar att göra och säljer för 200-300 alltså 2000% till 3000% vinst?
Jag undrar finns det NÅGOT annat företag som skulle komma undan med det? Visst, en iPhone har jag och den är gudomlig men jag skulle aldrig köpa en mac dator, osköna kontroller, dyr, ful (fast är nog bara jag som tycker det).
Imac 27" som du nämner är också väldigt dyr, 2 kärnig förre generationens processor, HD4670 för 16 tusen ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=508557 )? Nej det får man en toppdator med en 27" benq skärm för! Det är operativsystemet men mest just märket som apple tar betalt för. Och om folk köper så är det inget fel med det, alla har sin smak (om den nu är dålig vad ska man göra åt den, nej jag bara driver med er macnissar).

Jag tycker det verkar som du drar slutsatser baserade på väldigt ytliga insikter.

10 dollat att tillverka ja, men allt annat som ligger bakom? (utveckling av hård- och mjukvara etc.)
Ett grafikkort som kostar 6000 spänn gör ju knappast det för att det är vad det kostart att tillverka det.

27" Benq-skärm. Med vilken paneltyp? Med LED-backlight?
Du verkar inte begripit alls vad jag skrev i mitt första inlägg: Två skärmar är inte likvärdiga bara för att båda är på 27"! Den billigaste bärbara dator som finns att tillgå är inte direkt jämförbar prismässigt med den billigaste bärbara Apple erbjuder. Det är olika innehåll! Sen att vissa inte ser skillnad på saker och värdesätter vissa saker mer än andra är en helt annan sak. Men folk tycker olika! Här på Sweclockers handlar nästan allt bara om prestanda, men det finns andra saker att värdesätta än några siffror i nått benchmarkprogram.

Saker är inte svart och vitt här i världen och ofta mer komplicerade än man kan ana. Men det har många människor svårt att begripa och därför kommer det alltid finnas konflikter. Människan är på mänga sätt rätt korkad. Om hon inte vore så jäkla självgod och mallig och snabb på att dra slutsatser om folk och ting så hade vi kanske haft en bättre värld!

Trevlig helg på er!
Nu drar jag på After Work....

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Hyggligt, nu blir vi som är födda på 60-talet idiotförklarade...

Visst kan det finnas behov av enklare "läsplattor" men då ska de ju kosta därefter. Verkar ju som man kan köpa en bra bärbar dator för det priset som iPad kommer att kosta och i så fall väljer jag hellre den bärbara datorn.

hehe.. snart blir väl 70-talisterna idiotförklarade oxå "det var ju så längesen"

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Så... en iPhone i XL storlek som inte går att ringa med...

Bara en riktigt hårdtroende MacTaliban kan få för sig att slösa pengar på en dylik skapelse.

Apple skulle antagligen skulle kunna sälja skit (bokstavligt talat) om de rundade av kanterna lite extra, målade skiten rosa och klistrade dit en bild på ett äpple. Kalla sedan styggelsen iPoop och de förvirrade sektmedlemmarna köar i 2 veckor för att få köpa en.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Så... en iPhone i XL storlek som inte går att ringa med...

Bara en riktigt hårdtroende MacTaliban kan få för sig att slösa pengar på en dylik skapelse.

Apple skulle antagligen skulle kunna sälja skit (bokstavligt talat) om de rundade av kanterna lite extra, målade skiten rosa och klistrade dit en bild på ett äpple. Kalla sedan styggelsen iPoop och de förvirrade sektmedlemmarna köar i 2 veckor för att få köpa en.

Fail...

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Multitasking lär komma till iPhone och iPad såsmåningom, apple jobbar ganska hårt för att förbättra OS:et i deras mobila enheter och multitasking lär vara en av grejerna dom jobbar på!

Dessutom, vad menar du med egen programvara? Visst du kan inte installera OS X program eller Windowsprogram men finns ju över 80´000 program till iPad:en som lär förvandla den till det man vill att den ska göra!

När multitasking väl släppts lär det ju har kommit ut alternativa produkter och med egna program menar jag program som inte måste godkännas av apple och gå via applestore för att kunna installeras, såsom det hade vart med vilket annat alternativ som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
egna program menar jag program som inte måste godkännas av apple och gå via applestore för att kunna installeras, såsom det hade vart med vilket annat alternativ som helst.

Förstår inte problemet med detta? Det är mer av en kvalitetskontroll än en begränsning!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Så... en iPhone i XL storlek som inte går att ringa med...

Bara en riktigt hårdtroende MacTaliban kan få för sig att slösa pengar på en dylik skapelse.

Apple skulle antagligen skulle kunna sälja skit (bokstavligt talat) om de rundade av kanterna lite extra, målade skiten rosa och klistrade dit en bild på ett äpple. Kalla sedan styggelsen iPoop och de förvirrade sektmedlemmarna köar i 2 veckor för att få köpa en.

Ja.

Apple är en sekt. Alla jag känner som börjat med Mac har steg för steg köpt sig ett Apple-liv.