Ny processor, behöver man installera om windows?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Feb 2009

Ny processor, behöver man installera om windows?

Som rubriken säger. Ska uppgradera från AMD Athlon 64 X2 6000+ till AMD Phenom II X4 965BE, och jag undrar om det är nödvändigt att installera om windows?. Använder Windows 764bits. Tack i förhand!. Eller räcker det med att avinstallera den gamla processorn via enhetshanteraren?.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollefteå
Registrerad
Jan 2009

förut när jag gick från en 7850 be till en p2 940 be fick jag installera om.

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Byter du bara processorn ska du inte behöva installera om något, bara att byta och se glad ut.

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
köping
Registrerad
Jan 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Byter du bara processorn ska du inte behöva installera om något, bara att byta och se glad ut.

måste man se glad ut?.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arboga
Registrerad
Aug 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas12287
måste man se glad ut?.

Tror det, när jag stoppade in min Q9550 och såg glad ut så gick det.
Jag behövde inte installera om windows.

E5 1650 - GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas12287
måste man se glad ut?.

Det är faktiskt en mycket viktigare komponent i möjligheten till framgång än många kan tro. Man behöver inte vara lycklig som en clown på amfetamin, men ett litet leende samtidigt som processorn byts ut kan öka dina chanser att slippa installera om OS med uppemot 46,2%*

* Enligt en undersökning gjord av Gustaf Sittring, den erkände tyske professorn vid universitetet i Hamburg.

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
köping
Registrerad
Jan 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Det är faktiskt en mycket viktigare komponent i möjligheten till framgång än många kan tro. Man behöver inte vara lycklig som en clown på amfetamin, men ett litet leende samtidigt som processorn byts ut kan öka dina chanser att slippa installera om OS med uppemot 46,2%*

* Enligt en undersökning gjord av Gustaf Sittring, den erkände tyske professorn vid universitetet i Hamburg.

Clown hög på amfetamin skrattade i typ 14 minuter, kollade nyss på filmen dum och dummare, jag trodde att mitt skratt hade tagit slut. men icke sa nicke