Dator köp!? Är detta schysst speldator?

Permalänk
Medlem

Det är dessa komponenter jag har funderat att köpa, om någon av er tycker annorlunda så säg gärna till
Datorn ska användas mest till spel! Och datorn ska vara så "Prestanda bäst" som möjligt till bästa möjliga pris..

Intel Core i7 920 2,66GHz Box

Corsair TX850W - nätaggregat - 850 Watt

Intel X25-M G2 80GB - Retail

Sapphire RADEON HD 5850 - grafikadapter - Radeon HD 5850 - 1 GB

Sony DVD Recorder 24x SATA RAM Internal Black Bulk

ASUS Rampage II GENE Republic of Gamers - moderkort - micro ATX - iX58

Antec Performance One Mini P180 svart eller vit

Kingston HyperX minne - 6 GB ( 3 x 2 GB ) - DDR3 2000MHz

PRIS 14 771 KR Utan skärm

Mitt maxpris för dator är runt 15 000kr Utan skärm

Jag kollar på datorn främst på misco, bor 1 km bort.. men även andra sidor är nödvändigt...

MVH Marcus Ljung

Permalänk
Medlem

Kör på ett i5 system istället.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Kör på ett i5 system istället.

Tycker med det. Eller aa vill säga om du inte clockar så är det onödigt att lägga den tusenlappen extra på i7 imo:P

hade hellre lagt mer pengar på den här

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

hade faktiskt tänkt att göra ett klock experiment med den kommande datorn med, hade planer på att vänta och köpa 930 istället, men vet inte hur jag ska göra,

Om ni hade köpt ett spel/klock rigg, vad hade det då varit för komponenter?

Sen lite, vad ska man ha för CL på ram minnena?

Permalänk
Medlem

du har ett bra paket för OC ;D , men asså kolla specsen på i7 920 ? tycker dom är likadana som i5 för mig, men skillnaden har väl med hyperthreading osv

Mitt paket
gillar det moderkortet då det är inbyggd fläkt för RAM minnena och en snygg look
det hade jag nog gått för

jag kommer köpa SSD, H50 inom kort och grafikkort när 5870 har gått ner i pris

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Hehe ja precis Hur hade ni andra gjort? Vill ha åsikter!

Kanske beställer fel varor annars! haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceFire
Hehe ja precis Hur hade ni andra gjort? Vill ha åsikter!

Kanske beställer fel varor annars! haha

kollla paketet jag tipsa om där uppe fast skulle nog byta grafik till ett billigare 5870 men fanns inga på inet så la bara till ett för sakens skull

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Korspost, låst.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.