Permalänk
Medlem

behöver hjälp!!

hejsan, jag har en dator hemma som är min "fina" spel dator (skrot dator snarare) jag har funderat på att uppgradera den...Men här kommer problemet jag vet inte vad det är för moderkort...och jag fick den av min "fd" bästa vän som inte kan någonting om datorer.

behöver hjälp...det är en compaq presario 8000 som om någon här vet skulle jag vara väldigt tacksam om jag fick hjälp

compaq presario 8000 bild

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hmm.. min mor har en likadan. Synd att hon bor i en annan stad, så kan inte kolla nu.
Kan du inte fota inne i dator så blir det enklare att se.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Hedersmedlem

Då dessa mobos är specialgjorda (OEM) till just Compaq, så finns det bara info om detta kort hos just Compaq/HP (HP köpte upp Compaq för några år sedan), så gå till deras hemsida och kolla vilka möjligheter som finns.
Dock så är det antagligen inte speciellt uppgraderingsvänligt eftersom just sådana "färdiga" datorer innehåller ganska låst hårdvara, och moderkorten till dessa är väldigt sparsmakade både bios och utrustning. (dvs det billigast möjliga)

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arginj
Hmm.. min mor har en likadan. Synd att hon bor i en annan stad, så kan inte kolla nu.
Kan du inte fota inne i dator så blir det enklare att se.

jo visst kan ju faktiskt försöka...fick ett tips av en kompis att använda ett program som heter EVEREST home så ska ladda ner det nu när jag sitter i skolan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Då dessa mobos är specialgjorda (OEM) till just Compaq, så finns det bara info om detta kort hos just Compaq/HP (HP köpte upp Compaq för några år sedan), så gå till deras hemsida och kolla vilka möjligheter som finns.
Dock så är det antagligen inte speciellt uppgraderingsvänligt eftersom just sådana "färdiga" datorer innehåller ganska låst hårdvara, och moderkorten till dessa är väldigt sparsmakade både bios och utrustning. (dvs det billigast möjliga)

ok, då vet jag

Permalänk

Du kan även ladda ned SIW:
http://www.gtopala.com/

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

nu vet jag vad jag har för moderkort tack å mycket
så heter kortet
Compaq Presario 8143EA