Jag har nu haft min EB1M1E ett par månader ungefär och från början var allting frid o fröjd. Flera skrev här och anmärkte på ljudet men min var hur tyst som helst. Även när jag klockade upp den.
Nu är det dock så att den senaste månaden kanske så drar fläkten igång ordentligt när jag kör datorn och är igång hela tiden.
Jag har inte lyckats härleda det till något speciellt jag gjorde innan. Jag kör nästan uteslutande på nätdrift med batteriet urplockat men det gjorde jag innan också så ingen förändring där. Jag vet inte om det har att göra med att ja la in nya drivrutiner till kortet men kommer inte ihåg vilka det var då.
Det stör mig inte så super mycket iof men innan va den verkligen tyst. Supernöjd med datorn i övrigt klart men den tenderar att blåsa på lite nu.
Mitt bidrag till diskussionen är väl kanske att min dator inte lät så mycket från början och att det då kanske inte var något tillverkningsfel på den utan att det något som har kommit nu, jag vet inte om det hjälper andra dock.
En annan sak också angående drivers för grafikkorten. På AMD:s hemsida står det under 10.3 versionen:
The following notebooks are not supported in this release:
* Any notebook launched after this driver release.
* Switchable Graphics enabled notebooks using Intel chipsets.
* Toshiba notebooks (please check with your notebook OEM for driver support for these notebooks)
* Sony VAIO notebooks (please check with your notebook OEM for driver support for these notebooks)
* Panasonic notebooks (please check with your notebook OEM for driver support for these notebooks)
Men ni som har installerat dessa får det att funka bra iaf?