SONY VAIO E-serien (15,4", i3/i5, HD 5650, 4 GB RAM, 8000-9000 kr)

Permalänk
Medlem

guppgupp och Doctor Pepper:

Stort tack!

Lite tråkigt att panelen inte stödde 75hz i någon upplösning dock.

Permalänk

skickade iväg burken på rep för ett tag sedan och har nu fått tillbaka den.
De fel/problem jag hade var att jag tyckte fläkten gick på högvarv med brus/fstörande fläktljud, trots att den inte blev belastad. Och att hårddisken "klickade". och att den piper/ tinnitus ljud, blev mer då man drog ur ström sladden.

det dom gjorde var att dom bytte fläkt och hårddisk.
Är fortfarande samma ljud fråb fläkten. Måste va nå program fel som gör att fläkten snurrar mer än nödvändigt.
"klickljudet" försvann, istället så knastrar disken som på en gamm data.
pip/tinnitus ljudet är också kvar.

valde mellan sony å acer vald sony eftet man läst att dom har bra kvalla. Men man får kanske va nöjd då den klassas som budget dator - EB1M1E

det som kan sägas v bra var att det tog 5 dagar tur/retur från min dörr till england

Permalänk
Medlem
Skrivet av kröger:

De fel/problem jag hade var att jag tyckte fläkten gick på högvarv med brus/fstörande fläktljud, trots att den inte blev belastad. Och att hårddisken "klickade". och att den piper/ tinnitus ljud, blev mer då man drog ur ström sladden.

Är fortfarande samma ljud fråb fläkten. Måste va nå program fel som gör att fläkten snurrar mer än nödvändigt.

valde mellan sony å acer vald sony eftet man läst att dom har bra kvalla. Men man får kanske va nöjd då den klassas som budget dator - EB1M1E

det som kan sägas v bra var att det tog 5 dagar tur/retur från min dörr till england

testa en ssd? tråkigt det där med fläkten, vad som är högljudt och inte är ju dock väldigt subjektivt och de flesta datorer ger ifrån sig någon form av pip - antingen från hårddisken, nätagget eller bildskärmen.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Skrivet av femkantig:

testa en ssd? tråkigt det där med fläkten, vad som är högljudt och inte är ju dock väldigt subjektivt och de flesta datorer ger ifrån sig någon form av pip - antingen från hårddisken, nätagget eller bildskärmen.

har då aldrig haft en dator med pip/ tinnitus tjut.
om jag jämnför fläktljudet med pappas acer travelmate från 2007 så lever sonyn om mycket hela tiden medans acern pendlar mellan nästan tyst vid vila och brummar på mer vid tyngre jobb. Valde en bärbar då jag trodde dom skulle va tystare än min gammla stationära,

synd på en annars bra burk till rätt pris, men tyvär så stämmer "man får vad man betalar för"
allt för ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kröger:

Det är de nya Intel-processorerna som piper, har inget med Sony att göra tyvärr (tyvärr eftersom det alltså inte är något som går att ändra på eller fixa).

Angående fläktarna bör du kolla i dina energiinställningar om din processor konstant går i 100%, det där låter som nåt i mjukvaran och inget fel på själva datorn.

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk

Är du säker på det? Borde isf vara ett problem på alla nya laptops mer eller mindre, har ej hört om detta på andra laptops.

Permalänk
Medlem

Det är vad jag har hört, att det ska vara vanligt på datorer med i-serien.

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Skrivet av guppgupp:

Angående fläktarna bör du kolla i dina energiinställningar om din processor konstant går i 100%, det där låter som nåt i mjukvaran och inget fel på själva datorn.

Processorn är ställd - Minsta processor 1% och Maximalt 100% . Vid Nät drift.

Supporten sa att jag skulle gå in i bios å se hur den lät där, vet inte varför, men där så går fläkten absolut max. ska den göra det?
Håller med om att det borde va mjukvaran som ger fläkten styrningen fel info/temp
Finns det nått program att kolla rpm på fläkten så jag kan jämnföra med er?

Permalänk

Pratade nyss med supporten, dom vill inte säga att det är ett fel på datan utan mer hur man upplever det. Och att datorn är en hög prestanda dator med grym prestanda i liten förpackning så då behöver den kylas mer. Och man kunde inte jämnföra med andra datorer för dom har inte samma prestanda. Även Att VAIO serien är kraft full så man skulle va medveten att den kommer att leva om mer. PGA att den var så kraftfull å massa annat skit snacka.
Frrågade då om dom inte borde informera kunderna då, att datorn kommer att leva om mer än andra då den är så kraftfull i liten förpackning.
Fick inget vettigt svar.

Finns det nått program som man kan ändra temp/fläkthastighet?
Om jag vill installera windows utan all sonys skit, Kan Sony skicka skivan med windows eller hur får jag tag i Windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kröger:

Speedfan kanske SpeedFan Screenshots Page

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Skrivet av capefear:

Får fram temp, men inte fläktarnas hastighet

Permalänk
Medlem

kröger, jäkligt tråkigt att höra, men tyvärr inte oväntat. Har inte ens kontaktat Sony själv än eftersom jag haft mycket att göra och var rädd för att om man skickade iväg den skulle det enda som hände vara att man var utan datorn X antal dagar (vilket inte funkar för mig, kul att behöva köpa en dator till bara för det) och sedan skulle den komma tillbaka som innan.

Min surrar och klickar och piper lika mycket ännu, plus att tangentbordet är så vågigt att det får input ibland när man fäller ner locket.

Jag har haft ett otal bärbara datorer inklusive riktiga värstingar (jobbade med spelutveckling) och INGEN har låtit såhär mycket.

Vilken skit ärligt talat, fattar inte hur folk kan hylla denna dator som de gör. Det står Sony på den, är det därför?

Permalänk

Jag skulle då inte köpa en Sony. Om ni jämför med andra trådar som t ex Acer TimelineX så är det ingen som klagar på sin dator där. Förr i tiden höll Acer dålig kvalitet. Idag känns det som det är Sony som gör det.

ASUS verkar konstant ligga bra till dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kröger:

Supporten sa att jag skulle gå in i bios å se hur den lät där, vet inte varför, men där så går fläkten absolut max. ska den göra det?
Håller med om att det borde va mjukvaran som ger fläkten styrningen fel info/temp

Hm ok då vet jag inte, fan vad skumt. Hur mkt låter den då, går den alltså på max hela tiden?

Skrivet av kröger:

Pratade nyss med supporten, dom vill inte säga att det är ett fel på datan utan mer hur man upplever det. Och att datorn är en hög prestanda dator med grym prestanda i liten förpackning så då behöver den kylas mer. Och man kunde inte jämnföra med andra datorer för dom har inte samma prestanda. Även Att VAIO serien är kraft full så man skulle va medveten att den kommer att leva om mer. PGA att den var så kraftfull å massa annat skit snacka.
Frrågade då om dom inte borde informera kunderna då, att datorn kommer att leva om mer än andra då den är så kraftfull i liten förpackning.
Fick inget vettigt svar.

Finns det nått program som man kan ändra temp/fläkthastighet?
Om jag vill installera windows utan all sonys skit, Kan Sony skicka skivan med windows eller hur får jag tag i Windows?

Support är aldrig kul :/ Tyvärr kommer du inte få tag i ett Windows utan Sony-crap, det enda Windows du kan få av Sony är isf exakt samma som följde med när du köpte datorn, dvs massor av bloatware. Inga problem att avinstallera allt dock, som jag gjorde.

Skrivet av vHmk:

kröger, jäkligt tråkigt att höra, men tyvärr inte oväntat. Har inte ens kontaktat Sony själv än eftersom jag haft mycket att göra och var rädd för att om man skickade iväg den skulle det enda som hände vara att man var utan datorn X antal dagar (vilket inte funkar för mig, kul att behöva köpa en dator till bara för det) och sedan skulle den komma tillbaka som innan.

Min surrar och klickar och piper lika mycket ännu, plus att tangentbordet är så vågigt att det får input ibland när man fäller ner locket.

Jag har haft ett otal bärbara datorer inklusive riktiga värstingar (jobbade med spelutveckling) och INGEN har låtit såhär mycket.

Vilken skit ärligt talat, fattar inte hur folk kan hylla denna dator som de gör. Det står Sony på den, är det därför?

Alla har inte samma problem som du. Mitt tangentbort är inte svajigt, mina fläktar är dödstysta och jag har inga klick/surr från HDD:n. Det finns tre saker jag är missnöjda med, och det är

1) Det nedklockade grafikkortet
2) Den kassa touchpaden
3) Skärmens dåliga ljusstyrka

I övrigt är allt tipptopp med datorn, och därför har jag ingen anledning att klaga en massa.

Skrivet av Copernicus:

Jag skulle då inte köpa en Sony. Om ni jämför med andra trådar som t ex Acer TimelineX så är det ingen som klagar på sin dator där. Förr i tiden höll Acer dålig kvalitet. Idag känns det som det är Sony som gör det.

ASUS verkar konstant ligga bra till dock...

Det här är en dator som ligger i samma prestanda- och prisklass som Acers laptops. Kvaliteten kommer självklart inte vara samma som en dyrare Vaio med högre byggkvalitet och dubbla prislappen, det är orimligt att förvänta sig. Förutom de tre klagomålen ovan har iaf jag fått precis vad jag förväntade mig, bra prestanda till ett bra pris och framförallt två års garanti mot Acers ett år. Just garantitiden är bland det viktigaste för mig och anledningen till att jag bestämde mig för Sony. Asus var också ett alternativ (trots att min förra Asus pajade två gånger så dömer jag inte ut dem bara pga det) men det fanns ingen Asus med samma pris/prestanda som Sonyn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av guppgupp:

Alla har inte samma problem som du. Mitt tangentbort är inte svajigt, mina fläktar är dödstysta och jag har inga klick/surr från HDD:n. Det finns tre saker jag är missnöjda med, och det är

2) Den kassa touchpaden
3) Skärmens dåliga ljusstyrka

I övrigt är allt tipptopp med datorn, och därför har jag ingen anledning att klaga en massa.

Det här är en dator som ligger i samma prestanda- och prisklass som Acers laptops. Kvaliteten kommer självklart inte vara samma som en dyrare Vaio med högre byggkvalitet och dubbla prislappen, det är orimligt att förvänta sig. Förutom de tre klagomålen ovan har iaf jag fått precis vad jag förväntade mig, bra prestanda till ett bra pris och framförallt två års garanti mot Acers ett år. Just garantitiden är bland det viktigaste för mig och anledningen till att jag bestämde mig för Sony. Asus var också ett alternativ (trots att min förra Asus pajade två gånger så dömer jag inte ut dem bara pga det) men det fanns ingen Asus med samma pris/prestanda som Sonyn.

Skall bara först förtydliga att jag inte menade att någon skulle luras med sina rekommendationer även om det kanske lät så, är bara bitter för jag hatar att göra dåliga köp

Faktum är att jag ångrar att jag inte köpte en Acer... eller en Packard... eller nästan vad som helst med samma prestanda till lägre pris, eller dyrare för den delen. Tror mina öron hade gillat det...

Att man skall förvänta sig märkbart sämre kvalité på en variant av en produkt med en viss branding håller jag inte med om däremot. Hade det varit en Sony XYZ (d.v.s. något annat än Vaio) marknadsfört som ett budgetbrand hade jag hållit med. Men nu är det en Vaio, så det Sony får dra ner på om de vill sänka tillverkningskostnaden är prestanda, eller annat som kunden kan läsa sig till. Har man på pappret bra prestanda, men dålig kvalité på en "premiumdator" som Vaio så kommer kunden känna sig lurad, och man förstör effektivt sitt varumärke. Som liknelse så vore det inte så smart av Lexus att börja sälja bilar med hyfsat starka motorer, men med kvalité som en gammal Fiat t.ex.... Sämre prestanda kan man lätt läsa sig till innan köpet -> man känner sig inte lurad.

Men nog svamlat om det, jag är glad för din skull att det var ett bra köp för dig, men för min del är alternativet helt enkelt att aldrig köpa en Sony igen. Orkar inte mecka med att försöka få den fixad, för det tror jag inte de kommer lyckas med oavsett.

Permalänk

Jag har inte haft några som helst problem med min heller. Den funkar prima utan missljud eller liknande.
För pengarna så är jag mycket nöjd, med tanke på prestandan.

Skrivet av guppgupp:

Detta måste jag ha missat. Borde man klocka upp det? Lirar BFBC2 med höga inställningar utan problem dock.

Skrivet av vHmk:

Skall bara först förtydliga att jag inte menade att någon skulle luras med sina rekommendationer även om det kanske lät så, är bara bitter för jag hatar att göra dåliga köp

Faktum är att jag ångrar att jag inte köpte en Acer... eller en Packard... eller nästan vad som helst med samma prestanda till lägre pris, eller dyrare för den delen. Tror mina öron hade gillat det...

Att man skall förvänta sig märkbart sämre kvalité på en variant av en produkt med en viss branding håller jag inte med om däremot. Hade det varit en Sony XYZ (d.v.s. något annat än Vaio) marknadsfört som ett budgetbrand hade jag hållit med. Men nu är det en Vaio, så det Sony får dra ner på om de vill sänka tillverkningskostnaden är prestanda, eller annat som kunden kan läsa sig till. Har man på pappret bra prestanda, men dålig kvalité på en "premiumdator" som Vaio så kommer kunden känna sig lurad, och man förstör effektivt sitt varumärke. Som liknelse så vore det inte så smart av Lexus att börja sälja bilar med hyfsat starka motorer, men med kvalité som en gammal Fiat t.ex.... Sämre prestanda kan man lätt läsa sig till innan köpet -> man känner sig inte lurad.

Men nog svamlat om det, jag är glad för din skull att det var ett bra köp för dig, men för min del är alternativet helt enkelt att aldrig köpa en Sony igen. Orkar inte mecka med att försöka få den fixad, för det tror jag inte de kommer lyckas med oavsett.

Detta går ju att säga om i stort sett vilket märke/modell som helst. Det du har dåliga erfarenheter av har andra bra erfarenheter av. Jag har själv inga tidigare erfarenheter av sonys notebooks och upplever denna över förväntan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vHmk:

Sony har bestämt sig för att använda varumärket Vaio istället för att komma på ett nytt, när de nu vill ta sig in på budgetmarknaden. Anledningen är givetvis att Vaio har en prestige som ett nytt varumärke inte skulle komma i närheten av, vilket kommer att resultera i högre försäljningssiffror. Om det också är en bra långsiktig plan får framtiden utvisa, men jag tvivlar på att de flesta är lika missnöjda som du är. Ingen kan ju, som sagt, förvänta sig superkvalitet och superprestanda på en dator som är i stort sett identisk (både pris- och kvalitetsmässigt) med en Acer, oavsett om den heter Vaio eller inte. Man får gå tillbaka till den gamla slagdängen "man får vad man betalar för". Givetvis ska det inte vara rena FEL på datorn, och att vissa har det är givetvis crap, men det händer ju alla datorer från alla märken. Din verkar det vara fel på och då är den ju inte representativ för Sonys datorer i allmänhet.

Skrivet av Doctor Pepper:

Detta måste jag ha missat. Borde man klocka upp det? Lirar BFBC2 med höga inställningar utan problem dock.

Om du är nöjd, klocka inte. Du kan vinna 3-4 fps om du klockar upp den till standardhastighet men det är rätt onödigt om du inte verkligen bryr dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har problem med ljudet jag upplever att det hackar till då och då vid uppspelning av tex film eller musik någon annan som har liknande problem? (Supporten är inte till hjälp)

Har en VPC-EB1S1E

Permalänk

Jag funderar på att köpa en Sony Vaio VPC-EA1S1E. Men batteritiden vet jag inte om det är något att hurra över. Är det någon som vet om man kan skaffa sig ett bättre batteri till den?

Permalänk
Medlem

Nu är den skickad!

Problem med överdrivet fläktljud. DHL kom i måndags och hämtade den. Var yrvaken då jag öppnade för jag hade jobbat natt. Fick en förfrankerad/adresserad kartong som jag skulle lägga VAIO:n i. Skitkul, att yrvken och helt trög i skallen efter nattens arbete, försöka förstå HUR packetera ned datorn i lådan. I lådan låg ett origami-wellpapp med plastficka som skulle vikas och bändas. Fanns ett dokument också på flera sidor på olika språk och suddiga bilder man förväntades läsa tydligen. -Allt medan DHL-killen står och tittar på klockan och bara väntar på att få komma iväg. Inte helt säker på jag fick till det enligt bruksen, men det visar sig väl...

Tycker det är skit att en ny dator, oavsett märke ska låta konstant. Om den låter som ny, hur låter den då om 2-3 år? Just därför köpte jag en VAIO som ju ska vara kvalitet, bra från start, bra till slutet. Min 3 år gamla VAIO har ännu 'flaggan i topp' (om än inte så flashig längre, win XP...).

Jag är medveten om att i VAIO-mått mätt är E-serien 'budget', men jämfört med HP, Dell och övriga Svensson-datorer så kostar E-serien nästan det dubbla. Och därmed ska den prestera därefter, anser jag.

Skulle fläkten gå för att prestandan är för bra? som någon skrev. Vet inte om jag tycker prestandan är SÅ jävla bra för att man ska acceptera surr-surr. Att starta upp datorn, öppna program, och använda datorn tar lika lång tid som på min gamla VAIO (som inte surrar, och inte är en 'prestandadator').

Jag börjar undra varför jag ens 'uppgraderade'. Mest fåfänga tror jag.

Får se vad som hänt med datorn när DHL är tillbaka med den. Troligtvis så surrar den fortfarande då det tycks vara så att 'det ska vara så'. Då blir det nog till att sälja den.

Ni som är sugna på en ny VAIO E, svart 14" med garanti, kan ju höra av er redan nu. Finns i Stockholm.

Permalänk
Skrivet av xphiler:

Problem med överdrivet fläktljud. DHL kom i måndags och hämtade den. Var yrvaken då jag öppnade för jag hade jobbat natt. Fick en förfrankerad/adresserad kartong som jag skulle lägga VAIO:n i. Skitkul, att yrvken och helt trög i skallen efter nattens arbete, försöka förstå HUR packetera ned datorn i lådan. I lådan låg ett origami-wellpapp med plastficka som skulle vikas och bändas. Fanns ett dokument också på flera sidor på olika språk och suddiga bilder man förväntades läsa tydligen. -Allt medan DHL-killen står och tittar på klockan och bara väntar på att få komma iväg. Inte helt säker på jag fick till det enligt bruksen, men det visar sig väl...

Tycker det är skit att en ny dator, oavsett märke ska låta konstant. Om den låter som ny, hur låter den då om 2-3 år? Just därför köpte jag en VAIO som ju ska vara kvalitet, bra från start, bra till slutet. Min 3 år gamla VAIO har ännu 'flaggan i topp' (om än inte så flashig längre, win XP...).

Jag är medveten om att i VAIO-mått mätt är E-serien 'budget', men jämfört med HP, Dell och övriga Svensson-datorer så kostar E-serien nästan det dubbla. Och därmed ska den prestera därefter, anser jag.

Skulle fläkten gå för att prestandan är för bra? som någon skrev. Vet inte om jag tycker prestandan är SÅ jävla bra för att man ska acceptera surr-surr. Att starta upp datorn, öppna program, och använda datorn tar lika lång tid som på min gamla VAIO (som inte surrar, och inte är en 'prestandadator').

Får se vad som hänt med datorn när DHL är tillbaka med den. Troligtvis så surrar den fortfarande då det tycks vara så att 'det ska vara så'. Då blir det nog till att sälja den.

Ni som är sugna på en ny VAIO E, svart 14" med garanti, kan ju höra av er redan nu. Finns i Stockholm.

Det där lät ju inge vidare :o. Va fan! Det verkar vara problem med varenda jäkla laptopmodell som jag bestämmer mig för att gilla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xphiler:

Nej, E-serien är mkt billigare än Dell för samma prestanda, och kostar ungefär lika mkt som HP. Den kostar inte det dubbla någonting utan ligger i den lägsta prisklassen för datorer med motsvarande komponenter.

Skrivet av xphiler:

Det är knappast nån som har sagt något sådant... om fläkten låter för mkt är datorn trasig eller så har du fel inställningar någonstans i mjukvaran, inte mer med det. Självklart ska den inte låta så!

Skrivet av krypton1t:

Det där lät ju inge vidare :o. Va fan! Det verkar vara problem med varenda jäkla laptopmodell som jag bestämmer mig för att gilla!

Självklart är det problem med varenda laptopmodell... eftersom ALLA laptops går sönder för vissa. Så är det tyvärr, oavsett vad du köper riskerar du att få en trasig produkt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av xphiler:

Kika på acer timeline X om du funderar på ngt annat i samma storlek, finns 14" med i5, 5650 och 10h batteritid för under 10k.

Permalänk
Medlem

"inget fel på datorn"

Så, pratade med sonyteknikern nyss ang min vaio som är på service för fläktljud, se ovan inlägg. De hittar inget fel trots utförliga tester och konstaterar att den helt enkelt ska låta lite, inget att göra åt saken. Den fungerar ändå som den ska övrigt. Får förmodligen tillbaka den på måndag med dhl.

Sonycenter har inte öppet köp så jag tänker nog sälja den. Det är ju inget "fel" på den men jag är petig när det gäller ljud då jag har liten lya och sitter med datorn nattetid i tyst miljö.

Är någon sugen på en 14" svart vaio E med kartong, kvitto, garanti o tillbehör så hör bara av dig. Finns i stockholm. Pris 8500 kr? Jag gav 10.000 för den för två veckor sen o då är den bara använd knappt två dagar.

Akaren@live.se

Permalänk
Skrivet av xphiler:

Så, pratade med sonyteknikern nyss ang min vaio som är på service för fläktljud, se ovan inlägg. De hittar inget fel trots utförliga tester och konstaterar att den helt enkelt ska låta lite, inget att göra åt saken. Den fungerar ändå som den ska övrigt. Får förmodligen tillbaka den på måndag med dhl.

Sonycenter har inte öppet köp så jag tänker nog sälja den. Det är ju inget "fel" på den men jag är petig när det gäller ljud då jag har liten lya och sitter med datorn nattetid i tyst miljö.

Är någon sugen på en 14" svart vaio E med kartong, kvitto, garanti o tillbehör så hör bara av dig. Finns i stockholm. Pris 8500 kr? Jag gav 10.000 för den för två veckor sen o då är den bara använd knappt två dagar.

Akaren@live.se

Hmm, trodde att man var tvungen att ha öppet köp enligt konsumentköplagen eller vad den heter. Skulle kontakta konsumentverket eller ngn konsumentrådgivare snarast om jag vore i dina skor, och dokumentera att du har försökt att häva köpet inom dom 2-3 veckor som jag TROR att det ska va öppet köp.

Vad är ångerrätt? - Konsumentverket

Permalänk
Medlem

Det finns ingen lag om öppet köp. Ångerrätt i 14 dagar gäller endast vid postorder o dylikt, inte över disk i butik. Sony center erbjuder öppet köp, men då endast om förp är obruten. Det är dvs kört om man packat upp o testat datorn. Men nu har ju supporten ändå fastslagit att datorn inte är defekt utan ska vara lite högljudd, så... Bara att leva med. Har även sett vissa recensioner nu som också menar att modellen är högljudd. Ca 33 decibel ligger den tydligen på när den inte arbetar. 30 decibel är "tyst". Den ska mao låta, tydligen.
Aja, den är jävla fin iaf, gillar verkligen designen och allt annat med den är bra, än så länge. Batteriet är kanske klent jämfört med konkurrenter, men jag kör ändå alltid med strömsladd. Vaios är för fina/stöldbegärliga för att kånka med hemigrån för cafe-surf etc.

Permalänk
Medlem

Som xphiler säger finns det absolut ingen lag om öppet köp förutom 14 dagars ångerrätt vid distansavtal (internet, postorder, telefon), inte heller om garanti, den enda lagbundna rätten du har är reklamationsrätten. Surt som fan att 14"-modellen är så högljudd, min 15" är som sagt knäpptyst.

Visa signatur

Permalänk

Nä jag blandade ihop det med ångerrätten. Ännu en anledning att handla över nätet..

Permalänk
Skrivet av guppgupp:

Surt som fan att 14"-modellen är så högljudd, min 15" är som sagt knäpptyst.

Samma med min 15", funkar klockrent utan några missljud alls även fast jag behandlar den med lite tuffa tag.

EDIT: Det enda problem jag har är att jag inte kan tanka med locket stängt. Om jag har utorrent uppe, det går stabilt i bra hastighet både upp och ner, men så fort jag stänger locket så försvinner hastigheten som jag märker genom att så fort jag öppnar det igen ser jag hur det ökar till max igen.

Jag har gått igenom alla inställningar för energispar och satt den på "never" sleep eller hibernate på alla alternativ och "close lid" har jag ställt in på "do nothing".

Så vad kan det vara?

Permalänk
Medlem

Var kan jag hitta Nätverksdrivrutinerna till datorn? Då jag kör med 32bit kan jag ej dra ner från Sony.
Inte wlan.