Nvidia-chef arresterad för bombhot på flygplan

Trädvy Permalänk
Replikator
Registrerad
Dec 1999

Nvidia-chef arresterad för bombhot på flygplan

En marknadschef på Nvidia blev utslängd och arresterad efter ett uttalande om en bomb ombord på ett flygplan.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009

Hahaha

Okej seriöst, han skämtade det måste dom väl ändå märkt?

Nån som sett filmen "meet the parents"? (släkten är värst)
Känns lite som slutet på planet där. "BOMB, BOMB, B, B, BOMB"

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Is that a banana in your pocket or are you just happy to see me.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Hahahhahahahahahhahahahhahhaha.

Speciellt i USA så är det absolut ingenting att skämta om.

Det finns många skräckhistorier på internet på andra som har gjort samma tabbe.

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Hahahhahahahahahhahahahhahhaha.

Nån som sett filmen "meet the parents"? (släkten är värst)
Känns lite som slutet på planet där. "BOMB, BOMB, B, B, BOMB"

Vissa saker skämtar man inte om, speciellt inte i U.S.A. Det vet väl för fan vem som helst. Rätt åt idioten.

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Speciellt i USA så är det absolut ingenting att skämta om.

Det finns många skräckhistorier på internet på andra som har gjort samma tabbe.

Tragiskt är allt jag har att säga till det, dom låter ju terroristerna få som dom vill. Rädsla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greve_Peter
Vissa saker skämtar man inte om, speciellt inte i U.S.A. Det vet väl för fan vem som helst. Rätt åt idioten.

Man kan skämta om allt, och folk är alldeles för känsliga. Visst man kanske inte ska skämta om nåns morsa som har dött, men du vet nog vad jag menar

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

usa........

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Tragiskt är allt jag har att säga till det, dom låter ju terroristerna få som dom vill. Rädsla

Man kan skämta om allt, och folk är alldeles för känsliga. Visst man kanske inte ska skämta om nåns morsa som har dött, men du vet nog vad jag menar

Men å andra sidan så finns det många som är flygrädda och skämt av denna sort uppskattas nog inte.

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Apr 2008
Citat:

jävla svenskar...tror ni också skulle vara ganska försiktiga om ni hade blivit av med flera tusen människor i ett terror dåd.

Stationär: Intel i7 5820k | DDR4 2666MHz 4x4GB platina | Geforce GTX780Ti | Asus x99 pro | Samsung 850 pro 256GB | Samsung 840 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Intel E5-2690 x2 | 128GB RAM | Intel Canoe Pass S2600CP |
Htpc:ASRock FM2A85X AMD | A10 5700 3,4 Ghz FM2 | Corsair 8GB 2x4GB 1600Mhz VENGEANCE LP | Pico 150W | Platta: Nexus 10 16GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jävla svenskar...tror ni också skulle vara ganska försiktiga om ni hade blivit av med flera tusen människor i ett terror dåd.

Ok...? Och du är amerikan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Hahaha värt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Ok...? Och du är amerikan?

irrelevant.

Stationär: Intel i7 5820k | DDR4 2666MHz 4x4GB platina | Geforce GTX780Ti | Asus x99 pro | Samsung 850 pro 256GB | Samsung 840 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Htpc:ASRock FM2A85X AMD | A10 5700 3,4 Ghz FM2 | Corsair 8GB 2x4GB 1600Mhz VENGEANCE LP | Pico 150W | Platta: Nexus 10 16GB |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Vem gissar på att han får sparken från Nvidia?

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

Han var väl lite känslig efter att försökt sälja nvidia 240 under de närmsta månaderna...

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009
Citat:

Nä tror inte det. Dessa jävla amerikaner ska alltid dra allt till sin gräns.

i5 3570K som jag inte får dit jag vill | Thermalright MUX Black | 16 gb 1600 mhz | MSI GTX 1060 Gaming X 6gb | MSI Z77A GD65 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Som tur är lär det inte hända oss pga av våran inte lika kassa utrikespolitik.

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderkvist
Nä tror inte det. Dessa jävla amerikaner ska alltid dra allt till sin gräns.

finns ingenting att vinna på att angripa Sverige.

Citat:

Som tur är lär det inte hända oss pga av våran inte lika kassa utrikespolitik.

dagens ungdom... hur ska detta sluta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland
Registrerad
Maj 2009

Men va fan! Om man har en bomb i fickan så tror jag inte att man skulle säga det då. Smart flygvärdinna.

Intel i7 4790k | ASUS z97-p | 16 GB Kingston hx ddr3 1866 Mhz | Asus strix oc 1080ti | Corsair RMi 750W | Corsair Obsidian 550D | Samsung 850 evo 500GB | Acer Predator XB270HUbprz 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

dagens ungdom... hur ska detta sluta?

Ja, att folk skaffar sig en egen åsikt.

Hemska tanke =/

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Är det inte bättre att bara öppna väskan direkt?
Måste man tillkalla på SWAT som med hjälp av en F-17 Nighthawk, ska docka med flygplanet i luften, söva ner alla passagerare och sedan titta i väskan?

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jul 2001

Man kan skämta om vad som helst men man får välja sina sammanhang.. Måste man prompt skämta om bomber på flygplan i världens mest säkerhetsnojjiga land får man också vänta sig konsekvenser av det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robins
Men va fan! Om man har en bomb i fickan så tror jag inte att man skulle säga det då. Smart flygvärdinna.

Hon har aldrig träffat människan förr och har inte en susning om ifall han är typen som faktiskt kan tänkas ha en bomb i fickan eller bara en affärsman med dålig humor. Som flygvärdinna möter man nog alla sorter.

Bienvenido a la maldad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Är det inte bättre att bara öppna väskan direkt?
Måste man tillkalla på SWAT som med hjälp av en F-17 Nighthawk, ska docka med flygplanet i luften, söva ner alla passagerare och sedan titta i väskan?

Det kan ju vara så att bomben smäller om man öppnar väskan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Vem gissar på att han får sparken från Nvidia?

Hoppas det innebär att nvidia lägger ner helt :>

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
Many wow, such coin
MSI Z87 MPOWER | i7 4770k | MSI Gaming GTX 970 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 840 EVO 250GB | Steelseries Sensei, Rival | Q-pad QH-90 | Q-pad MK85

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Rofl@Nvidia
Vilken bra marknadsförare Nvidia har, han gör grym reklam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008

Visst kan man väl tycka att det här är överdrivet men precis som Aphex sa så är det ren idioti att skämta om att man har en bomb i fickan på ett flygplan efter allt som har hänt de senaste åren, speciellt i USA då detta är det mest drabbade landet.

Rätt åt honom och det är alltid roligt att se företag med dåliga PR departement få dålig PR. Inget mot Nvidia i sig. De har många bra produkter, inte minst kommande Tegra (kommer bli en underbar platform), men deras PR-departement och den sandlådetaktik de kört de senaste åren är ju nästan i klass med Steve Jobs som lyckades kritisera Adobe för att de är "too corporate" när Apple själva cashar in runt 500 dollar per Ipad såld.

Begräppet "när jag blir vuxen" tappar betydelse varje dag...

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2009

Hahaha wtf fulaste jag hört.

 MBPr 13" 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Dec 2007

Säkert ett fermi kort han hade,hahaha:)

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limpan2307
Säkert ett fermi kort han hade,hahaha:)

"Sir, you can't turn that on when on a plane, you will overheat and boil us all to death."

I've... seen things

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

lol onödigt att säga att han har en bomb i fickan dom kan ju ta det seriöst

också får han betala 10.000 USD lol

Fractal Design R3 Vit | Amd Phenom II x4 @ 3,40Ghz | Corsair H50 | Asus Crosshair IV formula | WD 1TB x2 | XFX Radeon 5850 | Corsair xms3 4GB | Corsair TX 850watt |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2009
Citat:

Det roliga är ju att USA har fått just sådana som dig att tro att terrorister finns överallt och hatar allt och alla. USAs vapenindustri florerar på grund av "kriget mot terrorismen", snart får man väl i folk att man kan starta konkreta "krig mot ondska och lidande". De religiösa extremisterna i mellanöstern har ökat i stor grad först EFTER 11 september.

Jag är oerhört mycket mer rädd för att staten ska skanna nakenbilder på mig än att någon skäggig gubbe ska kapa planet och köra det in i ett höghus när jag åker resor med flyg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2007

Ännu större anledning att skaffa AMD...