Nvidia-chef arresterad för bombhot på flygplan

Permalänk
Melding Plague

Nvidia-chef arresterad för bombhot på flygplan

En marknadschef på Nvidia blev utslängd och arresterad efter ett uttalande om en bomb ombord på ett flygplan.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Hahaha

Okej seriöst, han skämtade det måste dom väl ändå märkt?

Nån som sett filmen "meet the parents"? (släkten är värst)
Känns lite som slutet på planet där. "BOMB, BOMB, B, B, BOMB"

Permalänk
Medlem

Is that a banana in your pocket or are you just happy to see me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Hahahhahahahahahhahahahhahhaha.

Okej seriöst, han skämtade det måste dom väl ändå märkt?

Speciellt i USA så är det absolut ingenting att skämta om.

Det finns många skräckhistorier på internet på andra som har gjort samma tabbe.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Hahahhahahahahahhahahahhahhaha.

Okej seriöst, han skämtade det måste dom väl ändå märkt?

Nån som sett filmen "meet the parents"? (släkten är värst)
Känns lite som slutet på planet där. "BOMB, BOMB, B, B, BOMB"

Vissa saker skämtar man inte om, speciellt inte i U.S.A. Det vet väl för fan vem som helst. Rätt åt idioten.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Speciellt i USA så är det absolut ingenting att skämta om.

Det finns många skräckhistorier på internet på andra som har gjort samma tabbe.

Tragiskt är allt jag har att säga till det, dom låter ju terroristerna få som dom vill. Rädsla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greve_Peter
Vissa saker skämtar man inte om, speciellt inte i U.S.A. Det vet väl för fan vem som helst. Rätt åt idioten.

Man kan skämta om allt, och folk är alldeles för känsliga. Visst man kanske inte ska skämta om nåns morsa som har dött, men du vet nog vad jag menar

Permalänk
Medlem

usa........

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Tragiskt är allt jag har att säga till det, dom låter ju terroristerna få som dom vill. Rädsla

Man kan skämta om allt, och folk är alldeles för känsliga. Visst man kanske inte ska skämta om nåns morsa som har dött, men du vet nog vad jag menar

Men å andra sidan så finns det många som är flygrädda och skämt av denna sort uppskattas nog inte.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Tragiskt är allt jag har att säga till det, dom låter ju terroristerna få som dom vill. Rädsla

jävla svenskar...tror ni också skulle vara ganska försiktiga om ni hade blivit av med flera tusen människor i ett terror dåd.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jävla svenskar...tror ni också skulle vara ganska försiktiga om ni hade blivit av med flera tusen människor i ett terror dåd.

Ok...? Och du är amerikan?

Permalänk
Medlem

Hahaha värt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Ok...? Och du är amerikan?

irrelevant.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Hedersmedlem

Vem gissar på att han får sparken från Nvidia?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Han var väl lite känslig efter att försökt sälja nvidia 240 under de närmsta månaderna...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jävla svenskar...tror ni också skulle vara ganska försiktiga om ni hade blivit av med flera tusen människor i ett terror dåd.

Nä tror inte det. Dessa jävla amerikaner ska alltid dra allt till sin gräns.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jävla svenskar...tror ni också skulle vara ganska försiktiga om ni hade blivit av med flera tusen människor i ett terror dåd.

Som tur är lär det inte hända oss pga av våran inte lika kassa utrikespolitik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderkvist
Nä tror inte det. Dessa jävla amerikaner ska alltid dra allt till sin gräns.

finns ingenting att vinna på att angripa Sverige.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Som tur är lär det inte hända oss pga av våran inte lika kassa utrikespolitik.

dagens ungdom... hur ska detta sluta?

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Men va fan! Om man har en bomb i fickan så tror jag inte att man skulle säga det då. Smart flygvärdinna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit

dagens ungdom... hur ska detta sluta?

Ja, att folk skaffar sig en egen åsikt.

Hemska tanke =/

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att bara öppna väskan direkt?
Måste man tillkalla på SWAT som med hjälp av en F-17 Nighthawk, ska docka med flygplanet i luften, söva ner alla passagerare och sedan titta i väskan?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan skämta om vad som helst men man får välja sina sammanhang.. Måste man prompt skämta om bomber på flygplan i världens mest säkerhetsnojjiga land får man också vänta sig konsekvenser av det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robins
Men va fan! Om man har en bomb i fickan så tror jag inte att man skulle säga det då. Smart flygvärdinna.

Hon har aldrig träffat människan förr och har inte en susning om ifall han är typen som faktiskt kan tänkas ha en bomb i fickan eller bara en affärsman med dålig humor. Som flygvärdinna möter man nog alla sorter.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Är det inte bättre att bara öppna väskan direkt?
Måste man tillkalla på SWAT som med hjälp av en F-17 Nighthawk, ska docka med flygplanet i luften, söva ner alla passagerare och sedan titta i väskan?

Det kan ju vara så att bomben smäller om man öppnar väskan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Vem gissar på att han får sparken från Nvidia?

Hoppas det innebär att nvidia lägger ner helt :>

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Rofl@Nvidia
Vilken bra marknadsförare Nvidia har, han gör grym reklam.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Visst kan man väl tycka att det här är överdrivet men precis som Aphex sa så är det ren idioti att skämta om att man har en bomb i fickan på ett flygplan efter allt som har hänt de senaste åren, speciellt i USA då detta är det mest drabbade landet.

Rätt åt honom och det är alltid roligt att se företag med dåliga PR departement få dålig PR. Inget mot Nvidia i sig. De har många bra produkter, inte minst kommande Tegra (kommer bli en underbar platform), men deras PR-departement och den sandlådetaktik de kört de senaste åren är ju nästan i klass med Steve Jobs som lyckades kritisera Adobe för att de är "too corporate" när Apple själva cashar in runt 500 dollar per Ipad såld.

Begräppet "när jag blir vuxen" tappar betydelse varje dag...

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Hahaha wtf fulaste jag hört.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk

Säkert ett fermi kort han hade,hahaha:)

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limpan2307
Säkert ett fermi kort han hade,hahaha:)

"Sir, you can't turn that on when on a plane, you will overheat and boil us all to death."

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

lol onödigt att säga att han har en bomb i fickan dom kan ju ta det seriöst

också får han betala 10.000 USD lol

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jävla svenskar...tror ni också skulle vara ganska försiktiga om ni hade blivit av med flera tusen människor i ett terror dåd.

Det roliga är ju att USA har fått just sådana som dig att tro att terrorister finns överallt och hatar allt och alla. USAs vapenindustri florerar på grund av "kriget mot terrorismen", snart får man väl i folk att man kan starta konkreta "krig mot ondska och lidande". De religiösa extremisterna i mellanöstern har ökat i stor grad först EFTER 11 september.

Jag är oerhört mycket mer rädd för att staten ska skanna nakenbilder på mig än att någon skäggig gubbe ska kapa planet och köra det in i ett höghus när jag åker resor med flyg.

Permalänk
Medlem

Ännu större anledning att skaffa AMD...