Nvidia-chef arresterad för bombhot på flygplan

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
[B]Vi är alla rätt rädda för nakenbilder på dig...

Haha tack det samma

Men visst om man nu tycker det är spännande att visa upp dasen för tullvakterna så go ahead, men mena inte att alla andra ska göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RubberDucc
Ska du börja väga människoliv?
Hur många amerikaner dog stridandes under första och andra världskriget för att rädda Europa? Sug på den karamellen.

WW2:
Sovjet – 23’954’000
Polen – 5’820’000
Yugoslavien – 1’027’000
Rumänien – 833’000
Grekland – 806’900
Frankrike – 567’000
England – 449’800
USA – 418’500

Dom gjorde det för att rädda världen. Hade Europa och Sovjet fallit hade USA inte haft en chans mot nazi-tyskland.
Med fabrikerna och folket i Sovjet i tysklands händer hade dom nog byggt hundratals tigrar för varje sherman.
Att ta över hela nordamerika hade nog gått fortare än dom tog över polen.

Men det här är verkligen inte rätt forum att spekulera i krig och strategier.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A7V
Flygbolagen vågar inte ta risken helt enkelt. Om de släpper på en terrorist med bomb bara för att de trodde att han skämtade så skulle flygbolaget bli stämda till sista öret. De skulle ju få betala mångmiljonbelopp för varje passagerare som blev dödad eller skadad eftersom flygbolaget "visste om" bomben men flög ändå. Säkerligen skulle ett par av flygbolagets anställda bli misstänkta för medhjälp till terroristbrott.

Efter 9/11 kan jag förstå att amerikanarna är rädda. Istället för att släppa en skojare ombord på planet som kan skrämma upp alla passagerare med bombskämt är det nog smartare att låta polisen ta hand of det.
Varje gång det händer känner alla sig lite säkrare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s1k
Afghanistan attackerade inte USA.

Det är USA som är den aggressiva parten, man kan bara hoppas att USA hamnar i ett inbördeskrig så resten av världen blir lite säkrare.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

O vissa som skriver borde hålla sig till ämnet.Looser väx upp!!O är du 8 år..jäla dagis inlägg.

O alla som "skojar om bomber" ska kastas av o böta dyrt för idiotin..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Så du anser att aktioner från enskilda människor/religösa grupper motsvarar ett helt lands handlingar?

Så om jag far till USA och skjuter någon så har sverige attackerat USA?

Samma logik i ditt resonemang iaf....

Ja, för att de är ungefär likadana allihopa där nere... Korkade. Finns en undantag så klart men om majoriteten hade varit smart så hade det väl varit ett I-land, right?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s1k
Afghanistan attackerade inte USA.

Det är USA som är den aggressiva parten, man kan bara hoppas att USA hamnar i ett inbördeskrig så resten av världen blir lite säkrare.

Det var länge sedan jag såg ett så korkat inlägg.

Du kanske tycker det är kul med en massa terrorister som springer omkring och spränger folk i luften bara för att dessa inte vill följa en religion som dessa terrorister felaktigt tar som ursäkt för att döda folk till höger och vänster.

Har du inget vettigt att skriva så var tyst.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jävla svenskar...tror ni också skulle vara ganska försiktiga om ni hade blivit av med flera tusen människor i ett terror dåd.

Det är skillnad på försiktighet och ren paranoia.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

Att överspända människor har det svårt i sociala sammanhang är ingenting nytt. Frågan är om sådana personer är lämpliga som flygvärdinnor och säkerhetspersonal.

Permalänk
Medlem

åh lala... En tvättäkta aftonbladet-"nyhet".
Men "nVidia bombchockattack på flygplan" hade varit pricken över i:et.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopperstop
--------------------------------------------------------------------------------------------------

O vissa som skriver borde hålla sig till ämnet.Looser väx upp!!O är du 8 år..jäla dagis inlägg.

O alla som "skojar om bomber" ska kastas av o böta dyrt för idiotin..

Dagis inlägg? Ditt måhända!

"OCH vissa som skriver borde hålla sig till ämnet.(mellanrum efter punkt) LOSER väx upp! OCH är du 8 år (inget frågetecken här?)
JÄVLA dagis inlägg."

Och ditt inlägg svarar inte på något sätt på något av det han skrev, det var det meningslösaste jag någonsin svarat på här.

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Ja, för att de är ungefär likadana allihopa där nere... Korkade. Finns en undantag så klart men om majoriteten hade varit smart så hade det väl varit ett I-land, right?

Shit, snyggt svep med generaliseringsborsten där. GG

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Det var länge sedan jag såg ett så korkat inlägg.

Du kanske tycker det är kul med en massa terrorister som springer omkring och spränger folk i luften bara för att dessa inte vill följa en religion som dessa terrorister felaktigt tar som ursäkt för att döda folk till höger och vänster.

Har du inget vettigt att skriva så var tyst.

Jag ser ingen större skillnad på att Usama dödar i Allah's namn, och Bush dödar i Gud's namn.

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkstrom
Jag ser ingen större skillnad på att Usama dödar i Allah's namn, och Bush dödar i Gud's namn.

Suck ännu mer korkat inlägg.

I Bush Namn ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Suck ännu mer korkat inlägg.

I Bush Namn ?

Hans svar var rätt bra.
Bara för att amerikanare är vita är dom inte mer värda. Ett liv är alltid ett liv och det är aldrig ok att ta en oskyldigs liv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Att överspända människor har det svårt i sociala sammanhang är ingenting nytt. Frågan är om sådana personer är lämpliga som flygvärdinnor och säkerhetspersonal.

Det räcker med att någon av passagerarna har paranoia och skämtar då en om bomber när dom väl är i luften kan denna paranoida ställa till med många problem och skapa kaos.
Då är det bättre att ta bort ALLA som skämtar och kan skapa kaos i luften, oavsett om personalen är psykfall eller inte.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Istället för att bara bortvisa mitt inlägg som "korkat" så kan du gärna gå vidare med varför det är korkat?

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkstrom
Istället för att bara bortvisa mitt inlägg som "korkat" så kan du gärna gå vidare med varför det är korkat?

Jag tycker det är ganska självklart och om du inte inser varför så anser jag att min tid är mer värdefull en att klargöra detta för dig.

Skriv vad du vill. Även korkade inlägg. Alla har vi olika åsikter.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk

Vet av egen erfarenhet att många kineser i Silicon Valley pratar väldigt knackig engelska och kan vara minst sagt svåra att förstå. Därför ser jag det faktiskt inte som en omöjlighet att han sa million dollars och inte bomb, men självklart kan det ju lika gärna vara en efterkonstruktion.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Vet av egen erfarenhet att många kineser i Silicon Valley pratar väldigt knackig engelska och kan vara minst sagt svåra att förstå. Därför ser jag det faktiskt inte som en omöjlighet att han sa million dollars och inte bomb, men självklart kan det ju lika gärna vara en efterkonstruktion.

Jo men marknadschefen på Nvidia borde ju kunna prata rätt så bra engelska, eller vad tror du?

Edit: Dessutom är det rätt så stor skillnad på "a bomb" och "a million dollar".

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Jo men marknadschefen på Nvidia borde ju kunna prata rätt så bra engelska, eller vad tror du?

Sant. Borde vara lite andra språkkrav på honom än på ingenjörerna.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Jag tycker det är ganska självklart och om du inte inser varför så anser jag att min tid är mer värdefull en att klargöra detta för dig.

Skriv vad du vill. Även korkade inlägg. Alla har vi olika åsikter.

Och för mig är det lika uppenbart att din hybris har nått omänskliga nivåer, grattis.

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkstrom
Och för mig är det lika uppenbart att din hybris har nått omänskliga nivåer, grattis.

Oki. tack så mycket.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
kanske skulle ha tänkt på det innan man attackerar en världsmakt?

lol. så du tycker att USA gjorde rätt? är dem de snälla?

tycker hela terroristsnackat är sjukt utdraget, men idag är det som att en man på gatan(tallibanerna och al queda) slog en annan man(USA) på armen, och då slår USA tillbaka på mannan som slog honom(talibanerna) så att han blir förståndshandikappad sen slår han(USA) även ihjäl en man som tittade(civila i afganistan)

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Måste bara påpeka att jag inte stödjer någon part, jag tycker att det vore bra att få bort talibanera så de inte skador någon i afganistan eller i västvärlden, men det som händer där just nu är ju hemskt. 28000civila har blivit dödade av natostrupper i bla airstrikes

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
Måste bara påpeka att jag inte stödjer någon part, jag tycker att det vore bra att få bort talibanera så de inte skador någon i afganistan eller i västvärlden, men det som händer där just nu är ju hemskt. 28000civila har blivit dödade av natostrupper i bla airstrikes

Jag antar att du med "airstrikes" menar flygräder? Varför urholka det svenska språket när det faktiskt finns ord som passar?

http://en.wikipedia.org/wiki/Civilian_casualties_of_the_War_i...

Ska man titta på den kan det ha dött åt helvete fler. Är dock alldeles för lat för att sammanställa.

Men för att vara LITE ontopic:
Väldigt, väldigt onödigt gjort - speciellt som världen ser ut idag!

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det räcker med att någon av passagerarna har paranoia och skämtar då en om bomber när dom väl är i luften kan denna paranoida ställa till med många problem och skapa kaos.
Då är det bättre att ta bort ALLA som skämtar och kan skapa kaos i luften, oavsett om personalen är psykfall eller inte.

Rent praktiskt håller jag med dig, det är mindre jobbigt och drabbar färre människor om man arresterar en skojare än om man måste lugna ner dussintals passagerare. Men principiellt är det åt helvete att man inför censur på fler och fler områden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Det var länge sedan jag såg ett så korkat inlägg.

Du kanske tycker det är kul med en massa terrorister som springer omkring och spränger folk i luften bara för att dessa inte vill följa en religion som dessa terrorister felaktigt tar som ursäkt för att döda folk till höger och vänster.

Har du inget vettigt att skriva så var tyst.

Personangrepp visar bara på hur svaga dina argument faktiskt är.

"Terroristerna" är harmlösa om du ställer det mot vad USA har åstadkommit. Titta på historian och var inte blind, räkna gärna antal civila dödsfall.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkstrom
Dagis inlägg? Ditt måhända!

"OCH vissa som skriver borde hålla sig till ämnet.(mellanrum efter punkt) LOSER väx upp! OCH är du 8 år (inget frågetecken här?)
JÄVLA dagis inlägg."

Och ditt inlägg svarar inte på något sätt på något av det han skrev, det var det meningslösaste jag någonsin svarat på här.

Tack för att du besvarade det, var verkligen öppet mål

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
lol. så du tycker att USA gjorde rätt? är dem de snälla?

tycker hela terroristsnackat är sjukt utdraget, men idag är det som att en man på gatan(tallibanerna och al queda) slog en annan man(USA) på armen, och då slår USA tillbaka på mannan som slog honom(talibanerna) så att han blir förståndshandikappad sen slår han(USA) även ihjäl en man som tittade(civila i afganistan)

Utan tvekan, hade kunnat döda för att åka ner dit och stått stolt under den Amerikanska flaggan...men skulle tro att det är att motarbeta målet.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aejt
Ja, för om någon högt uppsatt i ett företag skämtar om en bomb på ett flygplan så blir AMD genast ett givet val.

Eeeeh, ja?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Du är inte särskilt smart du.

Nu har vi roligt på er bekostnad

Henrik säger (18:53):
*En chef på Nivida skämtade om en bomb på ett flygplan och greps. Jag skrev i nyhetskommentarerna "Ännu större anledning att skaffa AMD..." och två stycken trodde genast jag var allvarlig
Henrik säger (18:53):
*En kallade mig korkad, vad är inte han då
Manne säger (18:53):
*HAHAHA
Manne säger (18:54):
*Hahahaha vadfan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jävla svenskar...tror ni också skulle vara ganska försiktiga om ni hade blivit av med flera tusen människor i ett terror dåd.

Tror Svenskarna hade förstått att 3 byggnader faller inte då 2 blir träffade. Mycket ovanligt att en befolkning på ~307 Miljoner lyckats gå på historien om att några grottmänniskor skulle kunna klara av att göra något sådant i ett land med högre säkerhet än någon annanstans...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
Eeeeh, ja?!

Nu har vi roligt på er bekostnad

Henrik säger (18:53):
*En chef på Nivida skämtade om en bomb på ett flygplan och greps. Jag skrev i nyhetskommentarerna "Ännu större anledning att skaffa AMD..." och två stycken trodde genast jag var allvarlig
Henrik säger (18:53):
*En kallade mig korkad, vad är inte han då
Manne säger (18:53):
*HAHAHA
Manne säger (18:54):
*Hahahaha vadfan

Till deras försvar kan jag väl säga att det finns människor som skulle kunna skriva det utan någon som helst ironi. Sedan är det också svårt att avgöra om du var allvarlig eller inte (inte för att jag själv trodde att du var det) då vi inte känner dig eller hör dig säga det (för då skulle vi höra att du var sarkastisk).