Aviator 2 – extern SSD med USB 3.0

Permalänk
Melding Plague

Aviator 2 – extern SSD med USB 3.0

Active Media Products förbereder två nya SSD-enheterm det snabba gränssnittet USB 3.0.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning till varför jag skulle vilja betala tiodubbla priset för den bara för att den är snabb. Extern används mest till lagring och backup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Ser ingen anledning till varför jag skulle vilja betala tiodubbla priset för den bara för att den är snabb. Extern används mest till lagring och backup.

Permalänk
Medlem

Buffalo, ser ni detta? USB 3.0!

Permalänk
Medlem

Enda anledningen jag kan komma på är att den är betydligt mer stötsäker kanske?
Och säker på många andra sätt också säkert.
Det kombinerat med snabbheten kan göra den attraktiv för olika arbeten, men privat?
Inte ens om jag var miljonär.

Permalänk
Medlem

Idealisk för folk som arbetar med video etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Enda anledningen jag kan komma på är att den är betydligt mer stötsäker kanske?
Och säker på många andra sätt också säkert.
Det kombinerat med snabbheten kan göra den attraktiv för olika arbeten, men privat?
Inte ens om jag var miljonär.

Ser inte heller någon anledning, SSD bör ju vara intressant för militären eller liknande med snabba laddtider och bra tålighet när saker ska gå fort i mindre optimala miljöer.

EDIT: Iofs grafiker/filmredigerare bör ju ha nytta också då dom jobbar med extremt stora filer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Ser ingen anledning till varför jag skulle vilja betala tiodubbla priset för den bara för att den är snabb. Extern används mest till lagring och backup.

En hel del använder externa HD i sitt arbete, att nu kunna ha en OS på en snabb extern HD betyder mycket för mig då jag använder just en sådan dagligen i mitt arbete som datortekniker.
Snabbare HD betyder att jag gör mer jobb under samma 8 timmar=bra affär då tid är pengar.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
En hel del använder externa HD i sitt arbete, att nu kunna ha en OS på en snabb extern HD betyder mycket för mig då jag använder just en sådan dagligen i mitt arbete som datortekniker.
Snabbare HD betyder att jag gör mer jobb under samma 8 timmar=bra affär då tid är pengar.

Ja, det går att komma på många olika arbetssituationer där disken är användbar och prisvärd.

Men, herregud, jag började tänka, hur ska datortekniker hantera att inte kunna ta fika stup i kvarten med anledning av diverse laddtider? *gasp*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Ja, det går att komma på många olika arbetssituationer där disken är användbar och prisvärd.

Men, herregud, jag började tänka, hur ska datortekniker hantera att inte kunna ta fika stup i kvarten med anledning av diverse laddtider? *gasp*

Vi är ett kreativt släkte så nåt kommer vi hitta på

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

hmmpf..

ska verkligen en ssd behöva mer ström än vad usb3 kan ge?

tycker det verkar dåligt. så man ska alltså få släpa med sig en strömadapter också för att kunna använda den.