Fakebutik eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Apr 2009

Fakebutik eller?

Hade tänkt köpa en Logitech z-5500 högtalarpaket på denna sida http://www.greenexitshop.se Men priset verkar vara lite skumt 1563kr bara.. Nån som vet nått om den sidan? vet inte om jag postat rätt=) tackar för svar ni som vet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

Hmm Affären finns ju inte med på prisjakt så något skumt är det ju iallafall.

EDIT: Jaha det är en webbshop som säljer Begagnade saker står det, därav priset.

In Win 805c || MSI Z97 Gaming 5 || Intel i5 4690k @ 4.5ghz || H75 || Gigabyte 980Ti G1 || 16GB 2400mhz Hyper X Savage CL10 || Crucial M100 240GB || OCZ Vector 480GB || Fractal Design Integra M 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005

Ring till konsumentverket / maila dem om butik som du är nyfiken på, dom för register över klagomål.
Utifrån deras hemsida så verkar dom vara någesånär seriös.
Ifall du handlar från dem, ändra topic på denna tråd till butiksnamn å ge betyg, bra ifall fler bestämmer sig för å handla å kan då söka fram info i detta forum.

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2005

haha, gillar detta från FAQen:

Ingår det Färgpatroner?
Färgpatroner ingår men det är ingen garanti på att det är något i dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samulen
haha, gillar detta från FAQen:

Ingår det Färgpatroner?
Färgpatroner ingår men det är ingen garanti på att det är något i dom.

Haha

Bra avslut på natten..

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Haha

Bra avslut på natten..

Vad var det som var så roligt? De säljer ju bara vidare produkten, det ända de gör är att ser till så att allt fungerar osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fåglum
Registrerad
Maj 2008

Åtminstone det var ju väldigt oseriöst. Vissa skrivarmodeller kan förstöras om man har färgpatroner i dem och sen vänder dem upp och ner. Vilket lätt kan hända i posten.

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Rätt så höga priser då dom är väldigt gamla och beg.

Högtalarna i fråga är minst 3år gamla och följde säkert med en HP hyrdator som min, där finns precis allt som 21" skärmen... skärmen är för övrigt skit, min gav upp precis dagen efter 3års kontraktet gick ut.

Så lycka till.

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Vad var det som var så roligt? De säljer ju bara vidare produkten, det ända de gör är att ser till så att allt fungerar osv.

Läs det jag citerade.

Dem säljer färgpatroner men kan inte garantera att det finns ngn färg i dem, varför i helvete sälja tomma patroner ?...

Ok, jag vet att butiken säljer begagnat men iaf, men förväntar sig att det funkar när man köper nåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
MLAMÖ!!!!!!!!
Registrerad
Mar 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Läs det jag citerade.

Dem säljer färgpatroner men kan inte garantera att det finns ngn färg i dem, varför i helvete sälja tomma patroner ?...

Ok, jag vet att butiken säljer begagnat men iaf, men förväntar sig att det funkar när man köper nåt.

Men skojar du eller? De säljer beganade skrivare! Tror du på fullaste allvar att de sitter och kollar om det är bläck i dem? Det är därför de inte GARANTERAR att det är färg i dem. De säljer ju inte tomma medvetet och de vet inte vilka som är tomma.

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Virsbo
Registrerad
Jul 2007

En 26-tums LG skärm med S-IPS panel för 3 375 kr, ganska intressant. Det är troligtvis denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=278042

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Malmö/Lund/Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Kolla min länk till en av produkterna och notera priset!!

http://www.greenexitshop.se/Shop/Index.php?sArtModelId=3035

Say what?!

3,5k för det där?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krippe91
Kolla min länk till en av produkterna och notera priset!!

http://www.greenexitshop.se/Shop/Index.php?sArtModelId=3035

Say what?!

3,5k för det där?

Billigt, det är inte en speldator för det första.. Perfekt arbetsdator, CAD mm.

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Men skojar du eller? De säljer beganade skrivare! Tror du på fullaste allvar att de sitter och kollar om det är bläck i dem? Det är därför de inte GARANTERAR att det är färg i dem. De säljer ju inte tomma medvetet och de vet inte vilka som är tomma.

Är du alltid så här tjurskallig ?

Ja, om du läste vad jag skrev så märkte du även att jag vet att de säljer begagnade men uttalande låter kul..