Assassins Creed 2 till PC får DRM

Permalänk
Medlem

Etersom spelet blev crackat tidigare idag (verkar som så iallafall, det har kommit en release, dock har jag personligen inte har testat de), så tänkte jag fråga: Har folk med äkta kopior fortfarande problem emellanåt, eller har Ubisoft fixat de problemen som verkade finnas då DRMet var nytt?

Permalänk
Medlem

Vet att det finns en snubbe som fixade EMU:N så man kan klara ut spelet till 100%
Vet dock inget om den nya "cracken".

Och nej, jag har köpt AC2
Seriöst ett av dom bästa spelen jag spelat klass med HL för fan!
(dock så är det lätt men ändå SÅ ROLIGT!)

Vill tillägga att jag absolut inte stöder Ubisofts DRM.
Och uppmanar faktiskt alla om ni vill ha spelet köp det ch skicka sen ett email till Ubisoft
och säg till dom att du inte stöder deras DRM system.
Och nej dom ignorerar inte vår feedback, vi köper ju fan spelen dom gör!

Permalänk
Medlem

Just Ubisoft har ju inget fin historia var det gäller DRM (dom använde ju Starforce flitigt under en period, något som fick både mig och många andra att bli helt galna), och sedan detta DRMet. Huruvida Ubisoft lyssnar på feedback har jag ingen aning om, då jag inte längre köper Ubisoft-spel (jag köper dock fortfarande andra spel). Lite synd, då många Ubisoft-spel är riktigt bra, men ska man vara envis, ska man vara det ordentligt

Permalänk
Medlem

Tobblish:
Men.. ? Du har ju gjort precis det de vill att folk ska göra, alltså på ett sätt stödjer du deras DRM. Eller ja.. kanske inte, du skulle kanske köpt spelet ändå, men Ubisoft bryr ju sig inte, de får ju bara mer pengar i kassan. Och om deras "antal sålda spel"-siffror går upp med detta nya DRM:et, inte fan tror jag att de kommer sluta använda det. Det skulle inte jag gjort. Spelar ingen roll om jag får in några hundra mail där det står att folk inte stödjer det.

Permalänk
Medlem

Jag tror helt ärligt att de 80% som köper spelet inte vet vad DRM är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Jag tror helt ärligt att de 80% som köper spelet inte vet vad DRM är.

Ifall dom inte vet vad det är, och inte heller stör sig på det, så har man väl ingen anledning att klaga på Ubisoft heller?

Problemet gäller väl de 20% som vet vad det handlar om..