Google blir elbolag

Permalänk
Medlem

Bra initiativ men jorden är för stor för endast ett imperium även om dess slogan är "Don't be Evil". Det är med ett stort intresse jag följer Googles utveckling

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Google ser bara om sitt hus skitföretag btw

Använd inte några av googles tjänster hycklare.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endosavian
första jag tänkte när jag läste rubriken var väll "umbrella"....

Hahahaha! klockrent!

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Använd inte några av googles tjänster hycklare.

Hycklare ?förklara dej innan du kommer med sådana fruktansvärda uttalanden ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endosavian
första jag tänkte när jag läste rubriken var väll "umbrella"....

ella ella e e e

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk

Undrar om Bloom Box har något med detta att göra

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Google ser bara om sitt hus skitföretag btw

Sluta vara emot nåt utan anledning, bara för att.

Permalänk
Medlem

The evil empire expands!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Jo typ var 500e meter du kör stannar bilen och en reklamfilm visas i bildrutan.

Haha, galet roligt scenario jag tänkte mig nu

Visa signatur

strippklubb dåligt, vapenaffär bra!

Permalänk
Medlem

Bra initiativ att man satsar på miljövänlig energi, det visar att man tar ansvar. Men visst tänker man lite på vad som skulle hända om Google dominerade alla branscher. Tur att vi har konkurrensmyndigheter som ser till att det inte får inträffa.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Vad folk verkar ha svårt att förstå är att Google åtminstone nu i början kommer vara en betydelselös aktör på marknaden. Energimarknaden har inga små aktörer precis.

Som tidigare påpekat i tråden så är Google inte alls inne på mängder med marknader som inte har en direkt koppling till deras övriga verksamheter.

Världskonspirationerna spirar och visar på en paranoid världsbild. Jag funderar på hur många av er som sitter och kommenterar här som ens flyttat ut från rummet hemma hos mamma, ta det lugnt med ruset...det är inte nyttigt med nått missbruk.

Intressant att google försöker säkra sin eltillgång och påverka sitt inköpspris. Ett bolag med den elförbruking de troligen har kan spara stora summor pengar genom att ta kontrollen över inköpskanalerna.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk

Är det någon här nu som är kåt nog för att säga åt SweC medlemmar på forumet att "ta och Googla lite va"? Nu är ni tysta va?! Det här är bara rätt åt alla Google fanatiker, typ. När Google hotar med världsdominans så sitter ni där nu framför skärmen och uppmanar alla på forumet att lite på Google ännu mera, var fjärde tråd på forumet innehåller numera någon kommentar om att använda Google för att leta efter svar. Google har blivit stort och populärt mer för att det har fått så mycket uppmärksamhet i media och bland datoranvändare än vad de egentligen har gjort sig förtjänt.

Någon som känner för att gå tillbaka till AltaVista?... eller ens en gång vet vad det är?... Vill ni hellre använda Bing? Men tänk om det bara blir ännu värre med Microsoft i spetsen! Alla har de egentligen ett vinstintresse. Jag tror inte för fem öre att Google är sista hållplatsen. Det kommer alltid komma nya innovativa företag som kan slå de alla etablerade företagen. Se bara på Microsoft, och nu Google. Utvecklingen stannar inte här med dessa företag i spetsen. För den vanliga användaren gäller bara att surfa på den högsta vågen, det senaste och bästa som finns tillgängligt för tillfället. Det må vara Google, Microsoft, Bing eller till och med Yahoo, spelar ingen roll. Vi som slutanvändare har knappast några pengar att tjäna på att välja det ena framför det andra.

Jag vill till sist bara slänga in att man ännu inte ska anse Yahoo vara helt uträknade i den här kampen om dominans.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Är det någon här nu som är kåt nog för att säga åt SweC medlemmar på forumet att "ta och Googla lite va"? Nu är ni tysta va?! Det här är bara rätt åt alla Google fanatiker, typ. När Google hotar med världsdominans så sitter ni där nu framför skärmen och uppmanar alla på forumet att lite på Google ännu mera, var fjärde tråd på forumet innehåller numera någon kommentar om att använda Google för att leta efter svar. Google har blivit stort och populärt mer för att det har fått så mycket uppmärksamhet i media och bland datoranvändare än vad de egentligen har gjort sig förtjänt.

Fast sökmotorn är grymt bra måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Det är närmast omöjligt att lansera en annan sökmotor och få genomslag när google närmast blivit synonymt med att söka på internet bland den stora massan.

Ta bara yahoo och microsofts sökmotorer, de spenderar med stor sannolikhet stora summor pengar på att försöka sno marknadsdelar. Microsoft hade ju fördelen med att ha sin sökmotor som startsida på de flesta persondatorerna i världen...ändå gick det inte.

Så det är inte omöjligt att det finns sökmotorer med bättre teknik, problemet är som jag ser det försprånget google har genom att de redan har stor koll på vad som händer på internet och att användare generellt sett vet att google ger dem ett svar de är nöjda med.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Är det någon här nu som är kåt nog för att säga åt SweC medlemmar på forumet att "ta och Googla lite va"? Nu är ni tysta va?! Det här är bara rätt åt alla Google fanatiker, typ. När Google hotar med världsdominans så sitter ni där nu framför skärmen och uppmanar alla på forumet att lite på Google ännu mera, var fjärde tråd på forumet innehåller numera någon kommentar om att använda Google för att leta efter svar. Google har blivit stort och populärt mer för att det har fått så mycket uppmärksamhet i media och bland datoranvändare än vad de egentligen har gjort sig förtjänt.

ze what?

Googla allt ni vill, i verkligheten så är detta positivt för google och deras kunder och deras aktieägare och för miljön.

Negativt är de för de som just sagts tidigare.... sitter hemma hos mamma med en skev verklighetsuppfattning och tror att google tar över jorden o_O

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
Vad folk verkar ha svårt att förstå är att Google åtminstone nu i början kommer vara en betydelselös aktör på marknaden. Energimarknaden har inga små aktörer precis.

Som tidigare påpekat i tråden så är Google inte alls inne på mängder med marknader som inte har en direkt koppling till deras övriga verksamheter.

Världskonspirationerna spirar och visar på en paranoid världsbild. Jag funderar på hur många av er som sitter och kommenterar här som ens flyttat ut från rummet hemma hos mamma, ta det lugnt med ruset...det är inte nyttigt med nått missbruk.

Intressant att google försöker säkra sin eltillgång och påverka sitt inköpspris. Ett bolag med den elförbruking de troligen har kan spara stora summor pengar genom att ta kontrollen över inköpskanalerna.

Tror du tar lite för seriöst på de kommentarerna... Men det intressanta med google är ju hur mycket information de får tillgång till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Tror du tar lite för seriöst på de kommentarerna... Men det intressanta med google är ju hur mycket information de får tillgång till.

Hänger inte så mycket här längre så jag har inte riktigt följt utvecklingen från en seriös sida för datorintresserade till en lekplats för uttråkade gamers. Men det är nog sant, jag tog lite för allvarligt på det. Blir bara så irriterad när folk talar som om det vore allmänt känt att dessa konspirationsteorier är sanna.

En snabb koll på världen avslöjar att google må vara stora på internet men i industrivärlden är de fortfarande inte särskillt stora.

Ang. Informationsmängden så håller jag med, det är läskigt men samtidigt så kan jag ge dem det, jag försöker att inte avslöja obekväma saker på internet ändå. Facebook är riktigt läskigt i den debatten också.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk

Stort tack till Yahoo och Microsoft som agerar motvikt och står emot Googles världsdominans! Jag vill se dem slåss, det har jag som slutanvändare allt att vinna på. Fight! Fight! Fight!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Nä nu ska jag fan ändra min standardsökmotor i Firefox, från Google till Yahoo! Bara för omställningens skull så där.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Sötast

Denna tråden luktar pubertet

Permalänk
Medlem

Google = Cyberdyne Systems

Skämtåsido, webcrawler och altavista var tider det. Infoseek funkade också.

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

Skulle inte bli förvånad om Google, i en snar framtid, kommer att sälja Soylent Green ^^ Då snackar vi miljötänkande.

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
ze what?

Googla allt ni vill, i verkligheten så är detta positivt för google och deras kunder och deras aktieägare och för miljön.

Negativt är de för de som just sagts tidigare.... sitter hemma hos mamma med en skev verklighetsuppfattning och tror att google tar över jorden o_O

Luktar lite pubertet över ditt inlägg.

Alla förlorar på att ett företag tar över marknaden. Det bästa vore om det fanns flera företag i samma kaliber som slåss mot varandra.
Då utvecklas bra tjänster som bara blir bättre och bättre och samtidigt billigare för oss konsumenter.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Än så länge så (då dom inte försökt tagit över världen och planerar domedag) tycker jag att google är ett av de bästa företagen runt om (iaf i min kännedom) Och så länge dom inte "gör nått dumt" så förstår jag faktiskt inte varför folk är negativa om det... Personal"vården" eller hur man ska uttrycka mig är ju också något utöver det vanliga. Så länge dom inte tar över jorden och dödar alla så är det väl bara bra om dom kommer in på tex elmarknaden och gör något nyttigt såsom sänka miljöutsläppen så forskarna slipper sitta och säga att bilarna ska försvinna!

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Tänk om dom vänder och blir som hitler, då har vi problem.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Luktar lite pubertet över ditt inlägg.

Alla förlorar på att ett företag tar över marknaden. Det bästa vore om det fanns flera företag i samma kaliber som slåss mot varandra.
Då utvecklas bra tjänster som bara blir bättre och bättre och samtidigt billigare för oss konsumenter.

Oh, does it now?

Japp, alla förlorar på att ett företag tar över en marknad.

Men vad det har med Google och att börjar satsa på grön el har lite att göra med det ellerhur?

Att Googles tjänster skulle bli billigare skulle vara lite svårt, då de alldeles oftast är helt gratis för kunden och på samma gång slår andra liknande tjänster på fingrarna.

Dagen som någon kan konkurrera med deras tjänster är helt klart välkommen och jag förstår inte hur grön el skulle stoppa något annat företag från att skapa trevliga tjänster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Oh, does it now?

Japp, alla förlorar på att ett företag tar över en marknad.

Men vad det har med Google och att börjar satsa på grön el har lite att göra med det ellerhur?

Att Googles tjänster skulle bli billigare skulle vara lite svårt, då de alldeles oftast är helt gratis för kunden och på samma gång slår andra liknande tjänster på fingrarna.

Dagen som någon kan konkurrera med deras tjänster är helt klart välkommen och jag förstår inte hur grön el skulle stoppa något annat företag från att skapa trevliga tjänster.

För om dom får nog med makt inom andra områden kan dom börja styra kunderna med maffiametoder.

EDIT: när man talar om trollen
http://www.sweclockers.com/nyhet/10629-eu_granskar_google

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken