Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
ATI rekommenderar 650w men jag kan nästan garantera att 500w går utmärkt, 450w går nog i de flesta fall med om man inte har en massa HDD osv inkopplat.
5770 är ett mycket snålt kort:)

Mitt system Överklockat med 4 hdder och 5 fläktar ligger på max 250watt i crysis.

Prollen @ 3,7ghz

Graffet @ 960/1300

Så egentligen om du inte ska överklocka, hade du klarat dig på ett 300watts agg. Men jag skulle ändå rekommendera ett agg på typ 400-500 watt, man vet ju aldrig hur man uppgraderar i framtiden.

Om du känner att du har råd, kör på modulärt agg!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Mitt system Överklockat med 4 hdder och 5 fläktar ligger på max 250watt i crysis.

Prollen @ 3,7ghz

Graffet @ 960/1300

Så egentligen om du inte ska överklocka, hade du klarat dig på ett 300watts agg. Men jag skulle ändå rekommendera ett agg på typ 400-500 watt, man vet ju aldrig hur man uppgraderar i framtiden.

Om du känner att du har råd, kör på modulärt agg!

Är inte så kunnig på nätagg, vet bara att de sätter gränsen långt över den riktiga för att ha en buffertzon att skydda sig från stämningar (ni vet USA).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
http://www.inet.se/artikel/6101547/razer-deathadder-re-spawn-...

Tycker helt klart det är värt att lägga ut 700kr på en mus annars som är bra, man kommer ju använda den flitigt så.

Hmm, men som allt annat är de den som håller i musen som gör den bra, musen i sej gör ingenting Kommer ihåg att ja läste en gammal artikel om nån svensk elitspelare i CS. Han använde en Biltema mus å ett LP fodral som musmatta.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Laser mus kan va lite tjurigt eftersom de kräver en speciell musmatta

Trodde halva grejen me lasermus va att de funkar på nästan alla underlag?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Trodde halva grejen me lasermus va att de funkar på nästan alla underlag?

Nej de är tvärtom, mössen är väldigt kräsna på vilket underlag dom används på

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
5770CF ger mer prestanda per krona, 5870 ger mer ren prestanda och bättre uppgraderings möjligheter senare.

Alltså, 2x5770 ger minst likvärdig prestanda som ett 5870 med endast ca 20 W högre strömförbrukning i aktivt läge och lägre förbrukning i viloläge. Jag köpta min kort för 1399 styck så kom undan med 2800, alltså spara jag minst 800 spänn.

Den som köper ett 5870 för att kunna uppgradera tänker inte helt klart. 1 GB modellen kommer nämligen att bytas ut mot 2 GB då 1 GB var för lite redan från början så alla 5870 1 GB kommer ändå att vara "gamla" snart...

Jag tänker kanske köpa nya kort om två år och inte samma seria jag köpot nu utan nästa eller näst-nästa generation...