Byta ut stationär mot Xbox 360?

Permalänk

Byta ut stationär mot Xbox 360?

Hej,
Har lust att kvitta mig med min relativt bra pc och skaffa en xbox360 HDMI till spel.
De spel jag spelar är mest BF2, MW2 och liknande multiplayer spel. Är det en nedgradering jag håller på att göra? Går det maks bara 24 spelare på Xbox och vad om Battlefield3 kommer, blir det då sunkiga 24 spelare mot PC 64 eventuelt?

Grafiken, är xboxen 360 väldigt mycket sämre, läste att det motsvarar ett Nvidia7900gtx som sitter i..då är ju min pc mycket bättre totalt sätt?

Räknar med att handkontrollen är något man blir van vid?

Är ni nöjda som har xbox360?

Tacksam om någon har både pc och xbox och kan ge något förnuftigt svar..

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk

Jag har dator och Xbox360. När jag spelar själv så är PCn överlägsen. Då jag har adapter så kontrollerna till Xboxet fungerar till den. Men så fort jag drar hem en polare eller fler så blir det alltid Xbox

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Har både och, Xbox ftw ;D

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Grafiken kommer alltid att vara sämre på en konsol än en high end PC, dock tycker jag inte det märks så otroligt mycket eftersom du oftast sitter ett par meter bort från din tv tillskillnad från då su spelar på en pc!

Köpte en PS3 för 1år sedan och har inte spelat på min PC nämnvärt efter det, skönt att lira på konsol!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

Om jag vore du så skulle jag inte byta en PC mot en Xbox360 spara ist och köp ett xbox360 och behåll PC:n eftersom båda maskinerna har sina ljusa sidor...

Xbox360 är grymt till sportspel och helt underbart till spel som tex. Assassins creed 2..

PC är grymt till FPS och Rollspel dessutom kan du slösurfa och använda datorn till ett större område än vad du kan med en xbox360..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Dom ända nämnvärda skillnaderna är ju Split-screen som väger till konsollens fördel, och serversystemet som gör att det är omöjligt att lira online på konsol och fortfarande ha kul.

Enligt mig.

Permalänk

Spar datorn och skaffa ett 360 utöver istället

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Det är mycket smidigare att spela på xbox man kan sitta i soffan o slappa allt funkar, multiplayer inga jobbiga patchar att hålla reda på inga konstigheter bara smidigt. Men jag hade inte bytt eftersom du gå back rent ekonomsikt på bytet om du har en dator för surf osv vid sidan om hade jag kanske bytt.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Avstängd

Jag har en pc och xbox 360. Spelar mer på xboxen eftersom jag saknar pengar för att kunna uppgradera datorn.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Har datorn i sign och ett xbox 360, visst skönt o kunna sitta i soffan o spela och ha större "skärm" men på något sätt så känns det så mkt bättre o spela på datorn.

Kontrollerna (mus o tangentbord) är helt överlägset om du frågar mig, jag som inte e van med 360-kontrollen kanske.

Jag säger behåll datorn.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

jag har haft xbox 360 och har en okej dator. alltså xbox har inte en chans emot pc och om du vill kan du ju köpa en xbox kontroll till datorn och koppla in datorn till tvn så blir det typ samma sak fast med bättre grafik det är mer värt om du har den datorn att lägga ut 1000kr på kontroll och kabel istället för att skaffa en xbox. dessutom är pc spel billigare så på långsikt är det även mer ekonomiskt

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Hur är det med uppdateringar till spel på Xbox 360 Arcade? Med tanke på dess begränsade lagringsutrymme, var sparas uppdateringarna?

Visa signatur

Tiden uppenbarar allt.

Permalänk
Testpilot

Det sparas på det interna minnet som är på 512MB.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag föredrar alla spelgenren på min konsol, datorn används knappt till spel längre, utan det senaste jag lirade var nog CIV och Diablo 2. Tycker helt enkelt att det är sjukt mycket skönare att lira på en konsol, och multiplayer är oftast mycket najs då det inte går att fuska i lika hög grad som på pc.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Jag tror att de flesta spelar mindre och mindre på PC när de har skaffat sig en Xbox, trots Xbox är en 'nedgradering' i nästan alla avseende.

Först hatar man kontrollerna, men sen vänja sig med dem även om de blir aldrig bättre. Det som kanske stör mig mest är att man inte kan välja euro servrar, då spelar jag mot Amerikaner som har bättre ping än mig och jag dö oftare än vad jag vill.

Permalänk
Medlem

jag har pc och xbox men har inte använt xboxen på ett år. Spela gör man på pc

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Har både och. Köpte en Xbox360 i November förra året och har spelat mer på den än vad jag har spelat på datorn.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Jag lirar mest på 360n nu för tiden då alla bra spel kommer till konsoll först.

Skulle påstå att en stor del av folk här som föredrar PC över konsoll är folk som tankar hem spel...

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Multiplayerspel / MMO spel kör jag på PC:n
Men sen när man kommer till singleplayer så föredrar jag xboxen, skönare att sitta/ligga i soffan helt enkelt.

COOP spel blir på 360 med så som Gears of War, Halo, Army of Two etc.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Har datorn i sign och ett xbox 360, visst skönt o kunna sitta i soffan o spela och ha större "skärm" men på något sätt så känns det så mkt bättre o spela på datorn.

Kontrollerna (mus o tangentbord) är helt överlägset om du frågar mig, jag som inte e van med 360-kontrollen kanske.

Jag säger behåll datorn.

Själv så kör jag både tv och dator enbart på min 42" tv. Kastade bort min bildskärm. Men smidigheten finns fortfarande med konsol även om det är sämre nu än förr. Det som är smidigt är att slippa ändra alla grafikinställningar och kontroll i dom flesta fall på konsol. På datorn kanske fps:en börja droppa ner grymt mycket på vissa ställen och då måste ändra grafiken. Spelen ska installeras, grafikkortsdrivrutiner uppdateras, DirectX osv osv. Spelen kraschar och buggar i större utsträckning på pc.

Jag säger också behåll datorn. Pga det är ett beroende i dagens läge att ha dator.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Jag har, precis som många andra, både en 360 och min dator. 360n i princip bara står bredvid utan att göra något, om jag inte har några polare över. Kort och gott använder jag PC till allt utom att lira med kompisar någon gång i veckan.

Behåll datorn och spar ihop till en 360 vid sidan om.

Permalänk
Medlem

Eftersom det blev mer spel på xboxen så gick det så långt att jag tom nergraderade grafikkortet och hårddisken då jag inte behövde så kraftfulla grejor bara för surf.

Inget slår xbox360 på en hd-projektor!

Permalänk
Medlem

Jag har datorn i sign + ett 360 med rrod som jag fick av en kompis.
Xboxen har jag fixat så den funkar till 100% med hjälp av värmepistolsfixen.

Men jag spelade som ett tok under en helg men sedan har det bara varit att spela någon timme då och då.

Ska man spela fps-spel och liknande shooters så spelar man på pc (har man ratt så spelar man racingspel på datorn också), men simulatorer, GH m.m spelar man på Xbox.

Jag säger som många andra: Spara ihop pengar till ett 360, eller om du känner att du har kunskaper (och en värmepistol) så hör du med någon som har ett rrod 360 om du möjligtvis kan få det eller köpa för en billig peng. Gör dig aldrig av med datorn för en konsol då allt blir mycket jobbigare, och i vissa fall dyrare, utan dator.

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem

Har båda och sitter mest vid datorn, xbox blir det när man ska kolla film och spela GH med polarna, CoD MW och MW2 är också rätt kul men det är roligare på datorn. Alltså Xbox är bättre när du ska spela med polarna och när du ska kolla film eller lyssna på musik (om du har ljudsystem alltså).

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASUSG15
Har båda och sitter mest vid datorn, xbox blir det när man ska kolla film och spela GH med polarna, CoD MW och MW2 är också rätt kul men det är roligare på datorn. Alltså Xbox är bättre när du ska spela med polarna och när du ska kolla film eller lyssna på musik (om du har ljudsystem alltså).

Ja jag har bättre ljud på datorn än på tvn så jag ser film och lyssnar på musik på datorn. Brukar oftast dra på lite musik på datorn så man slipper höra xboxen så den låter som f*n när den läser skivor.

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simlar
Ja jag har bättre ljud på datorn än på tvn så jag ser film och lyssnar på musik på datorn. Brukar oftast dra på lite musik på datorn så man slipper höra xboxen så den låter som f*n när den läser skivor.

Ett tips, fast det kräver att du har HDD
Om du har nya menyn på xboxet, gör så här:

1. Starta Xbox
2. I med ett spel
3. Tryck på Xbox knappen (på kontrollen) sen "Dashboard"
4. Tryck Y
5. Ska finnas ett alternativ om att lägga in spelen på HDD.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASUSG15
Ett tips, fast det kräver att du har HDD
Om du har nya menyn på xboxet, gör så här:

1. Starta Xbox
2. I med ett spel
3. Tryck på Xbox knappen (på kontrollen) sen "Dashboard"
4. Tryck Y
5. Ska finnas ett alternativ om att lägga in spelen på HDD.

Ok det visste jag inte, tackar Jo jag har en 20GB HDD.

Sorry för offtopic.

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan göra är ju förstås att behålla din dator eller köpa en billig laptop samt att du köper en PS3!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Jag håller med föregående talare om att PS3 är att föredra framför Xbox 360. Mycket mer intressanta spelsläpp på PS3.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maltek
Jag håller med föregående talare om att PS3 är att föredra framför Xbox 360. Mycket mer intressanta Spelsläpp på PS3.

Tycker du ja. Xbox 360 har fler spel och har bättre betyg än vad PS3 har.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2