Permalänk

Sensen ändrar sig själv i CS? W7

Hej! Jag har en Razer Diamondback 3G och den har jag haft ett tag och den har fungerat felfritt.

Nu formaterade jag om hela datorn och la in Windows 7 -64bit, och mus sensen är ganska låg. Problemet börjar när jag öppnar Counter strike, då sensen helt plötsligt blir skyhög.

Sensen är som sagt låg enda tills jag öppnar CS, och detta tycker jag är jättekonstigt eftersom det inte var så innan jag formatera datorn.

jag har installerat Drivrutiner via Skiva och all Windows-uppdateringar är också uppdaterade.

En till sak som är skum är den att min mouse button 4 och 5 (sidoknapparna) har typ bytt plats, vilket betyder att mouse 4 är där 5an ska vara och 5an där 4an ska vara. Detta går heller inte att ändra i Diamondback 3G Config vilket är märkligt. När man byter plats på dom, trycker ok, stänger ner så har det ändå inte fungerat!
Är extremt tacksam för hjälp, alla förslag är välkomna!

Permalänk

nu är det så att 4an och 5an inte hade bytt plats, det var bara 5an (tillbaka) som satt på 4an (framåt) och 4an fungerar inte alls!?

Tillbaka knappen fungerar men sitter på fel "knapp"

Permalänk
Medlem

Du kan ju både ändra sensen i windows, med musens konfig-program och i spelet.

Kan det vara så att programvaran inte stödjer windows 7 så bra och inte vill ändra på musconfigen?

edit: ja den ska stödja windows 7 x86 o x64 så det ska egentligen inte vara några problem.
http://www.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdow...

Permalänk

Jag har ändrat sensen i windows till lägsta, men asså är det inte konstigt att musen "fungerar" när jag är på skrivbordet etc, men inte i spelet?

Ska ladda ner de där drivrutinerna snarast. Jag lirar just nu med en annan mus och den fungear.

Tack för svar!

Permalänk

Har du provat att rent utavt avinstallera razers drivrutiner och bara köra med windows egna?

annars kan du prova att lägga till följande kommandon i "launch options": -noforcemparms -noforcemspd -noforcemaccel